הישג מרשים לתלמידים הישראלים: במסגרת מבחני המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית) נרשמה לראשונה עלייה בכל ארבעת מקצועות הליבה - מתמטיקה, אנגלית, מדע וטכנולוגיה ושפת אם, בכל אחת מקבוצות הגיל שנבחנו, כיתות ב', ה' ו-ח'. כמו כן, חל צמצום בפערים בין דוברי העברית לדוברי הערבית. תוצאות מבחני המיצ"ב הוצגו אתמול במסיבת עיתונאים שכינס משרד החינוך, במעמד שר החינוך גדעון סער, מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני ומנכ"לית ראמ"ה (רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך) פרופ' מיכל בלר. שר החינוך הביע את שביעות רצונו מהנתונים: "התוצאות מלמדות על מגמה חזקה של שיפור הישגי מערכת החינוך. זו מגמה שהתחזקה, והיא גורפת בכל המקצועות ובכל שכבות הגיל בכל המגזרים". עם זאת, הבהיר השר: "יש עוד הרבה עבודה והרבה בעיות למערכת החינוך. יש פערים סוציו-אקונומיים שצריך ואפשר לצמצם, בעיקר בתוך המגזרים". ד"ר שושני הוסיף: "אם נמשיך בקו הזה, נוכל להיות בין עשר המדינות הטובות בעולם. אנו זקוקים לעוד ארבע שנים של עבודה רציפה". סולם הציונים במבחני המיצ"ב נע מ-200 עד 800, כמו בפסיכומטרי. השיפור המשמעותי ביותר חל בציון של תלמידי כיתות ח' במדע וטכנולוגיה, שעלה מ-522 בשנת תש"ע ל-541 בשנת תשע"א. גם באנגלית, במתמטיקה ובעברית חל שיפור בציונים, הן בקרב תלמידי כיתות ה' והן בקרב תלמידי כיתות ח'. כך, למשל, הציון הממוצע של תלמידי כיתות ה' במתמטיקה עלה מ-526 ל-549, באנגלית מ-508 ל-525, במדע וטכנולוגיה מ-524 ל-532, ובעברית מ-521 ל-528. בנוסף, תלמידי כיתות ח' קיבלו 551 בעברית, לעומת 538 בתש"ע. באנגלית עלה הציון הממוצע בעשר נקודות ל-523 ובמתמטיקה חל שיפור דומה - מ-511 ל-522. גם במגזר הערבי נרשם שיפור בתוצאות במבחנים לשפת אם - מ-539 ל-571 בכיתות ה' ומ-513 ל-527 בכיתות ח'. נתונים מעניינים אחרים מעלים כי 35% מתלמידי ה'-ו' מדווחים כי הם נעזרים בשיעורים פרטיים לפחות באחד ממקצועות המיצ"ב, לעומת 42% מתלמידי ז'-ט'. המקצועות העיקריים שבהם תלמידים מסתייעים בשיעורים פרטיים הם אנגלית (26% מכלל התלמידים) ומתמטיקה (25% מכלל התלמידים).
מבחני המיצ"ב: שיפור בציוני מקצועות הליבה
הצלחה לתלמידי כיתות ב', ה' ו-ח'• השיגו עלייה בציונים במתמטיקה, אנגלית, מדע וטכנולוגיה ושפת אם • משרד החינוך: "בקצב הזה נהיה בין המדינות המובילות בעולם"
Load more...
