האם החשש מאפקט חרם הקוטג' מהדהד גם בענפים אחרים? רשת הקמעונאות מגה הודיעה אתמול כי החלה לייבא באופן עצמאי אריזות של חיתולי האגיס שיימכרו בסניפי הרשת במחירים הנמוכים בכ-25% מהמחירים הנהוגים בשוק. החיתולים ייובאו ממפעל קימברלי קלארק שבטורקיה. בשלב ראשון יימכרו האריזות בסניפי מגה בול, ובימים הקרובים תורחב ההפצה לכלל רשתות החברה, ובהן מגה בעיר, מגה באינטרנט ושפע שוק. לדברי זאב וורמברנד, מנכ"ל החברה: "זוהי בשורה אמיתית לציבור הצרכנים שיכולים ליהנות ממותג איכותי ומוביל ברמת איכות בלתי מתפשרת במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים. אני מקווה כי הורדת המחיר באריזות שלנו תוביל להוזלה משמעותית של כלל הקטגוריה". תחת היבוא המקביל ישווקו בחנויות הרשת אריזות האגיס פרידום והאגיס אורגני. המחיר הרגיל של אריזת האגיס הכוללת 48 יחידות עומד כיום על 60 שקלים לאריזה, כלומר 1.25 שקלים ליחידה. המחיר הרגיל של אריזת האגיס מיובאת ברשת מגה יעמוד על כ-50 שקלים לאריזה של 54 יחידות, כלומר 0.92 שקל ליחידה. במגה מבטיחים כי יתקיימו מבצעים ויינתנו הטבות נוספות שיורידו עוד יותר את מחירי המוצר. על פי נתוני סטורנקסט, שוק החיתולים בישראל מוערך בכ-450 מיליון שקלים בשנה והוא נשלט בידי חוגלה קימברלי ופרוקטר אנד גמבל. חוגלה שולטת בקטגוריה זו עם נתחי שוק של 71.3% באמצעות המותג האגיס והמותג טיטולים, כאשר המותג האגיס לבדו כמוביל שוק תופס נתח שוק של 57.5% מכלל הקטגוריה. המותג פמפרס חולש על נתח שוק של 23.4% בלבד. מ"חוגלה קימברלי קלארק", המייצרת את האגיס בישראל, נמסר: "המוצר המיוצר בטורקיה מותאם לסטנדרט המקובל בשוק הטורקי, שהוא נמוך מזה המקובל בישראל הן ברמת הספיגה והן באיכות החומרים המרכיבים את המוצר. מכיוון שהמוצר מגיע באריזות דומות להאגיס פרידום המיוצר בארץ, מפנה חוגלה את תשומת לב הצרכנים להבדלים שבין המוצרים".
סופגים את אפקט הקוטג': מגה תייבא "האגיס" מטורקיה ותמכור אותם ב-25% פחות
מנכ"ל מגה: "מקווה שהורדת מחיר החיתולים תוביל להוזלה של כל המוצרים בקטגוריה" • יצרנית "האגיס" הישראלי: "החיתולים הטורקיים מותאמים לסטנדרט נמוך יותר"
Load more...
