משפחה מודרנית

האם האופל אסטרה החדשה יכולה לשדרג את היצרנית מגרמניה? לקחנו אותה לנסיעת מבחן ומצאנו עיצוב חדשני, לצד נוחות וביצועים טובים

האופל אסטרה החדשה // האופל אסטרה החדשה

אופל מציגה את הדור ה־11 למשפחתית־קומפקטית שלה. הדגם החדש, המושק לאחר ש־24 מיליון מכוניות נמכרו, הוא דגם חדש לגמרי מהמסד עד הטפחות, או אם תרצו - מהרצפה עד למנועים. בחברה הגרמנית תיכננו מכונית שמתאימה מאוד לצרכים של היום.

איך זה נראה?

האסטרה ידועה בשמרנות עיצובית, אבל לא הפעם. המעצבים שברו את המסורת והציגו מכונית נאה ומודרנית. דקת מותניים, אך קשוחה. ספורטיבית וגם סולידית, ובעיניי לפחות אחת הקומפקטיות היותר נאות כיום.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הכניסה לתא הנוסעים מפגישה אותי עם סביבת נהג מודרנית ופונקציונלית. מי שזוכר את האסטרה הקודמת, זו שמרוב מתגים לא ניתן למצוא בה דבר, ישמח לפגוש בתפעול מרכזי באמצעות מסך מגע. פקדי השליטה על העוצמה והחלפת התחנות במערכת השמע הם ממש כמו שאני אוהב: שני כפתורים עגולים, נוחים לגישה וקלים לתפעול. כך גם מתגי עוצמת המאוורר ודרגת הקירור של המזגן: בראבו. גם המושבים ראויים לציון, עם אפשרויות כוונון מרובות ותמיכה מצוינת לגב, כשברמות הגבוהות תמצאו חימום וקירור למושבים הקדמיים. מרחב המחיה טוב מאוד מלפנים, וטוב מאחור.

איך זה מרגיש?

האסטרה החדשה נוחה ברוב תנאי הדרך. בהסתייגות הנהוגה על ידינו בהשקות שלא נערכות בארץ, הייתי מגדיר אותה כאחת המשפחתיות היותר נוחות שבהן נהגתי בתקופה האחרונה. היא סופגת היטב מהמורות, מסננת גם שברים קטנים יותר והתנהגות הכביש שלה טובה ובטוחה. המכונית "אוהבת" את הכביש המפותל, ותגיב בקלילות להרפיית דוושה באמצע פנייה. ההגה, כדרכם של הגאים חשמליים כיום, אינו מספק היזון חוזר, אך הוא מדויק דיו כדי לאפשר נהיגה מהירה ובטוחה.

הביקורת היחידה היא על הבלמים הרגישים מדי. זה יפה, נכון ובטיחותי שהמכונית מזהה מעבר מהיר מדוושת התאוצה לדוושת הבלם ומסייעת בבלימה, אבל כשהעסק נעשה מוגזם, הנהג עשוי למצוא את עצמו בולם יותר מדי בעדינות. אני מעדיף ללחוץ חזק מאשר להסס.

להשקה הגיעו רק גרסאות ידניות עם תיבה של שישה הילוכים. מבין שלושת המנועים שהוצגו, הרלוונטי לישראל הוא ה־1.4 ליטר המוגדש, שמספק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ כבר ב־1,800 סל"ד נמוכים, ועד 4,000. זהו מנוע שקט וקל תנועה, ללא בעיטת כוח, אך בעל יכולת טיפוס נאה במעלה הסל"ד ותאוצת ביניים טובה: כ־7 שניות מ־80 ל־120 קמ"ש. לתיבה הידנית תפעול קליל ויחסי ההעברה שלה ארוכים יחסית, כיאה למכונית שאמורה לחסוך בדלק. למרות יחסי ההעברה, ובגלל המנוע, התחושה הכללית טובה מאוד.

שורה תחתונה

לאסטרה החדשה יש הכלים להצליח - וגם התזמון נכון. אני משער שהיבואן ישתדל מאוד להשיק אותה במחיר הנכון בישראל, שינוע סביב ורצוי מתחת ל־135 אלף שקלים לגירסת 1.4 מאובזרת. במחיר כזה יכולה האסטרה החדשה להצעיד את אופל בישראל למספרי מכירות שמזמן לא ראתה כמותם.

אופל אסטרה | תעודת זהות

דגם: 1.4 ידני

מנוע: 4 ציל', 1,399 סמ"ק, טורבו

הספק: 150 כ"ס ב־5,000 סל"ד

מומנט: 25.5 קג"מ ב־1,800 סל"ד

בסיס גלגלים: 257 ס"מ

מהירות מירבית: 215 קמ"ש

תאוצה מאפס ל־100: 7.8 שניות

מחיר: טרם נקבע

יתרונות: חבילה טובה

חסרונות: תמחור לא ידוע

•   •   •

יאפים עם ג'יפים

ברוך הבא. ב.מ.וו מתחילה בשיווק ב.מ.וו X1, רכב הפנאי הקטן בהיצע הדגמים שלה. הג'יפון מגיע אלינו עם שני מנועים לבחירה, ובשני המקרים מדובר בגרסאות הנעה קדמית בלבד, המצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית. לגירסת sDrive18i מנוע טורבו־בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המפיק 136 כ"ס ו־22.4 קג"מ. הגירסה הבכירה בהיצע המקומי, sDrive20i, מצוידת במנוע ארבעה צילינדרים, גם הוא טורבו־בנזין, בנפח 2.0 ליטר. מנוע זה מפיק 192 כ"ס ו־28.5 קג"מ. המחירים מתחילים ב־242 אלף שקלים בשביל sDrive18i, ואילו מחיר sDrive20i עומד על 277 אלף שקלים. 

צ'ירוקי מוזל. ג'יפ החלה לשווק בישראל רמת אבזור חדשה לצ'ירוקי בשם "Sport". גירסה זו תעלה 218 אלף שקלים, לעומת 270 אלף שקלים שנדרשו לצ'ירוקי הזול ביותר עד היום (Longitude). מעבר להבדל ברמת האבזור, מהדורת ה־Sport נבדלת משאר ההיצע גם במערכת ההנעה. מנוע ה־3.2 ליטר (v6) הוחלף במנוע 2.4 ליטר בעל ארבעה צילינדרים, המפיק 186 כ"ס. כמו כן, ההנעה הכפולה פינתה את מקומה לטובת הנעה קדמית בלבד. האבזור של ה־Sport אמנם צנוע מזה של הגרסאות ששווקו עד כה, אך הוא עדיין כולל גג פנורמי, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה (אם כי המסך קטן יותר, בגודל 5 אינץ', לעומת 8.4 אינץ' בגרסאות האחרות). ההבדלים הבולטים ביותר לעין מבחינת האבזור הם הוויתור על חישוקי הסגסוגת לטובת חישוקי ברזל (בקוטר 17 אינץ'), היעדר פנסי הערפל ופסי הגג האורכיים לגגון.

בן חסון, איתי שטיינברג

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר