40 פלוס

כבר לא בנות 16, עדיין מאוד יפות, ובעיקר יודעות דבר או שניים על העולם הזה • חמש דוגמניות ותיקות וזוהרות התייצבו השבוע מול המצלמה כדי להביע הזדהות עם איילת זורר • פרויקט מיוחד

צילום: לירן מור // גלית פרבר־שרצקי, שירלי גליק, שרון אילון, חני שטיינר־לובל ורווית אסף

כן בסדר, לא בסדר, זכותם, בושתם, קונספירציות יח"צ מבריקה? רגע, אנחנו לא באמת יודעים מה קרה שם באמת. היא שותקת כי היא נבוכה, או אולי היא שותקת כי היא אמא של סופרמן? 

ומעל הכל, עדיפותה של בת ה־25 על פני בת ה־46. ככה, בלי הנחות סוף עונה, העדיפו בחברת "גולברי" את הפרזנטורית הצעירה ב־20 שנה אסתי גינזבורג על פני איילת זורר, השחקנית היפה והאצילית שעד כה רבב לא נגע בה, רק אבק כוכבים הוליוודי. והנה, גם היא כבר סחורה משומשת שאין בה יותר צורך. בהינף חוזה חדש, נדמה כי בחירתה של אסתי גרמה לעשור החמישי והנשי לאבד כמה ממניותיו היציבות. 

תעשיית האופנה האסקפיסטית לא יודעת גם היא את נפשה. רבות מדוגמניות שנות התשעים, כיום בנות ארבעים ומשהו, זעקו על קירות הפייסבוק שלהן "כולנו איילת זורר. שקר הבשלות והבל האופי".

השבוע קיבצנו חמש דוגמניות במיל', כולן בשנות הארבעים לחייהן. כולן כיכבו בקמפיינים גדולים, נמרחו על שלטי חוצות. ועכשיו הן אמהות בנות ארבעים ומשהו. בזו אחר זו הן נכנסות לסטודיו של לירן הצלם נטולות איפור וחפופות שיער, ונראות נפלא גם ככה, תסלח לי הקלישאה על החבטות הרבות בה, כמו גם במידת המכנסיים שלהן, 38-40, יפה מצידכן ששאלתן.

•          •

שרון אילון

בשנת 2003 השתתפה בתוכנית הריאליטי "קחי אותי שרון" ומאז לוהקה לקטלוגי אופנה שונים, והיתה פרזנטורית של חברת קולגייט.

אמא במשרה מלאה, יזמית בנשמתה, פעילה חברתית ומחפשת תמיד את האתגר הבא, "אני בדיוק מערבבת את החומרים לקראת העוגה הבאה, כי קשה לי לשקוט על השמרים, אני צריכה אותם תוססים ותופחים.

"אני אוהבת להיות בת 40 פלוס, יש בגיל הזה את הפריבילגיה של השקט מחד גיסא, והמון אנרגיה לעשות הרבה דברים מאידך גיסא. אני במקום אחר עם עצמי, כי אני כבר לא סוחבת משקולות. החזרתי את כולן למקומן והשתחררתי מהשאר. אני לא מזריקה בוטוקס ומיני מילויים לפנים שלי, מאחלת לעצמי לא להגיע לשם, אם כי אין בי נימת ביקורת לגבי מי שכן עושה ומרגישה טוב עם עצמה. אני אישית מעדיפה את המראה הטבעי יותר, שהוא שלי.

"אני מקפידה על עבודה פנימית אינטנסיבית ואורח חיים בריא. ההקפדה הזו דורשת ממני מודעות מלאה ותחזוקה, אני צריכה כל הזמן להקשיב לגוף שלי. מקפידה על תזונה, על ספורט, ממש עובדת בלעשות ספורט, כי זה לא בא לי בקלות, להיות במידת מכנסיים 40. ובלי תירוצים של 'אין לי זמן' כי אני קמה בשש בבוקר כדי להתאמן, ולא משנה מה אני עושה, תמיד יהיה משהו שאני עושה שייכלל תחת הכותרת ספורט. ויש תוצאות לעבודה הקשה - אני מרגישה שאני נראית טוב במיוחד עכשיו, לא מתרפקת על מה שהיה, נראית יותר טוב מבגיל 40.

"אני בעד קמפיינים שמדייקים את קהל היעד שלהם, ואסתי לא מדייקת קהל מבוגר. היא בכל זאת צעירה מאוד, ואין הלימה בין הבגדים של גולברי לבינה, לא משנה כמה יפה היא תצא בצילומים".

רוית אסף 

מלכת היופי לשנת 1992, היתה הפרזנטורית של ד"ר עור, דן קסידי, הגרה ורמי לי. בעלת רשת בתי ספר למקצועות האיפור והיופי "רוית אסף".

"אני זוכרת את השנה שהייתי בת 39, משכתי אותה כמו שלא משכתי אף שנה, עד יום לפני יום ההולדת העגול עוד אמרתי שאני בת 39. פחדתי מהרגע הזה, להפוך להיות בת 40, אבל דווקא ברגע שזה הגיע, נכנסתי לעשור הזה בקלילות ואני משתדלת לזרום עם מה שהוא מציע לי. לא סתם אומרים שהארבעים הוא השלושים החדש. אני מרגישה את זה. 

"העבודה בעסק שלי, רשת בתי הספר לאיפור ולמקצועות היופי, משאירה אותי כל הזמן בתעשייה הזו, שאכן מקדשת את הצעיר ונטול הקמטים, לצערי. אני חיה בשלום עם איך שאני נראית, מסתכלת בתמונות של פעם, ויותר אוהבת את מה שאני רואה היום. אני רואה אישה עוצמתית יותר, חזקה יותר, מנוסה. אני גם כל הזמן מצטלמת, כי אני הפרזנטורית של עצמי, והכריזמה שיוצאת בתמונות היא פשוט אחרת. 

"אני לא מרגישה בתהליך של האפלה, להפך, אבל מבינה שמתוקף הגדרת התפקיד שלנו, דוגמנית, אנחנו מוכרות את איך שאנחנו נראות, ולנראות הזו יש תוקף, זה לא יעזור, אלה כללי המשחק הזה עם כל כמה שזה מכמיר לב. אני בשיא העשייה שלי, עשיתי לי משפחה שאני גאה בה, הקמתי בעשר אצבעותיי עסק מצליח, ואני מרגישה שאני נראית טוב מתמיד. 

"מקווה שהזבנג הזה, שמספרים עליו, לא מחכה לי באיזושהי פינה. אני בעד כל מה שיכול לשבח את מראה העור, אם זה בוטוקס או מילויים. אני מקפידה על טיפולים ממצקי עור, וביטלתי במצח את הקמט הזה, שכועס, עם מילוי בוטוקס. וחוץ  מזה, תודה לאמא שלי על הגנים הנפלאים שהיא הורישה לי.

"ברור לי שהעניינים עם גולברי יצאו מכלל פרופורציה, ואני לא באמת יודעת מה היה שם. אני בעד פרזנטוריות שמביאות ערך מוסף למותג, ואג'נדה משלהן. ריטה היא פרזנטורית נפלאה בעיניי, וכך גם הייתה איילת זורר".

גלית פרבר־שרצקי

דיגמנה מגיל 17 בכל רחבי העולם, סגנית מיס אסיה לשנת 1989.לוהקה לקמפיין של "בננה ריפבליק" בארצות הברית, עמדה מול מצלמתו של ברוס וובר, גדול צלמי האופנה, והיתה פרזנטורית של חברת הקוסמטיקה ניוטרוג'ינה.

"אני מסתכלת בתמונות שלי מגיל 20 ואני רואה שם אישה יפה, אבל יש לה מבט אחר בעיניים, לאישה הזו. מבט ביישני, לא בטוח בעצמו, מהסס. עשרים וחמש שנה אחרי, אני הרבה יותר חזקה, גם פיזית כי אני מתאמנת ועושה הרבה ספורט וגם נפשית, כי עברתי אי אילו דברים בחיי, ורואים לי את זה בעיניים, ואת זה אף ילדה בת 20 לא תיקח ממני.

"אין ספק שלאישה יפה קשה יותר להתבגר, אבל בשנים האחרונות אני מקבלת מהסביבה פידבקים חיוביים על איך שאני נראית, ואני מרגישה בשיאי, ממש לא מתוסכלת, להפך. גם לבת ה־20 שהייתי היו קמטי הבעה בצידי העיניים, וכרגע אני לא מתכוונת לעשות כלום עם הקמטים שנמצאים שם יותר מתמיד. אני עושה דיקור סיני לפנים שממריץ את מחזור הדם, אבל לא פוסלת לעתיד כלום. מה שיעשה לי טוב, אותו אעשה, בינתיים אני מודה לגנטיקה הטובה שירשתי, וצריך להודות שלגנטיקה יש תפקיד מאוד חשוב בכל הדיון הזה.

"אני חושבת שבתעשיית הקמפיינים יש מקום לכולן, לנשים צעירות ולנשים בוגרות, הכל הרי תלוי בקהל היעד. בגולברי היו צריכים להבין שלנו, בנות ה־40 פלוס, יש יכולת כלכלית לקנות את הבגדים שלהן, ולכן היו צריכים לבחור בפרזנטורית שהיא מבוגרת יותר. מבוגרת יותר זה לא אומר רלוונטית פחות, אלא אם הם החליטו להצעיר את הקולקציה שלהם, וזו כמובן זכותם המלאה".

חני שטיינר־לובל

"מלכת המים" לשנת 1987, הצטלמה לקמפיינים של כיתן וסופר־פארם ולכתבות אופנה במגזינים שונים, והיתה דוגמנית מסלול מבוקשת. סטודנטית נצחית, עוסקת בעיצוב פנים.

"יש בהתבגרותה של אישה יפה סוג של אובדן, סוג של אבל על כוח שהיה לך ואיננו עוד. אני עדיין מקבלת מחמאות, אבל אי אפשר להשוות את זה למה שהיה בגיל 20. וכן, זה צובט בלב, מי שתגיד אחרת לא כנה עם עצמה. 

"לבנות הדוד שלי היה מין משחק שכזה, כשהיינו בנות 17, והיינו מטיילות ברחוב: הן היו נוהגות לספור כמה אנשים היו מסובבים אחריי את הראש. יום אחד הן חזרו נרגשות וצוחקות וסיפרו לסבתא פאולינה שלנו שהן ספרו 17 בחורים, כולל אחד שנתקל בעץ ואחד שנתקל בעמוד חשמל. אני הייתי כזו חולמנית ורחפנית, וכמובן, לא שמתי לב לזה. היום הסביבה מגיבה ככה לבנות שלי, ויש במחזוריות הזו משהו שמנחם אותי.

"אני מודה שאני משקיעה זמן יקר והרבה כסף בתחזוקת המראה שלי: פילאטיס, התעמלות, שיעורי ריקוד, ויטמינים ותוספי תזונה וטיפולי גוף ופנים. דווקא עם הבוטוקס והמילויים למיניהם הפסקתי לחלוטין לפני למעלה משנתיים. הסתכלתי בצילום שלי מאירוע משפחתי ונבהלתי ממה שהשתקף מולי. הסתכלתי על התמונה ולא זיהיתי את עצמי, ופתאום כל הנשים סביבי קיבלו אותה הבעה קפואה ומבוגרת יותר, נטולת קמטים אבל מבוגרת יותר. אז את הקמטים בצידי העיניים, שהייתי מבוהלת מהם, למדתי היום לאהוב, לקבל אותם בהשלמה, לא רציתי לאבד את מי שאני. 

"אין לי ספק שלדוגמנית בת 46 יש הרבה יותר לתת. כשאת בת 20 את יפה וזהו, כשאת בת 47 את כבר מספרת סיפור ומעוררת סקרנות". 

שירלי גליק

שנות ה־90 היתה הפרזנטורית של דורין פרנקפורט ורונן חן, וכיכבה בקמפיינים רבים. יזמית בתחום שיווק אופנה ברשת, מנחת טלוויזיה, שותפה בהבאת מותג התכשיטים האיטלקי החדש "Le Corone" לארץ.

"אני כל הזמן אומרת שאם החיים שלנו הם שעון חול אחד גדול שמסתובב כל פעם כשהגרגיר האחרון נופל ממנו, הרי שגיל 40 הוא הסיבוב האחרון של השעון הזה, ככה אני מרגישה. משם יש כמובן עוד הרבה זמן, אבל לא יהיה סיבוב נוסף שלו. אני לא יודעת אם בפרשה המדוברת היתה התנהלות ראויה ומכבדת, זה נשמע לי דיון עסקי פרופר, שלא לוקח בחשבון שהקהל של בנות ה־40 פלוס הוא קהל שקונה ושיכול לקנות. צריך להיות מאוד אמיץ ובעל אג'נדה כדי לקחת לקמפיין דוגמנית שהיא מעל 40, כי דוגמנית מעל 40 מצטלמת אחרת מאשר בת 20, ואגב, מבחינתה של איילת זורר, להיות 11 עונות פרזנטורית זה חתיכת כבוד.

"אני ועוד איך מרגישה את השינויים שעוברים על הגוף שלי, על הפנים, ואני משתדלת לקבל אותם בשלווה ובאהבה. טרם נגעו מזרקים בפנים שלי, אין לי ספק שזה יגיע, כל הנשים שמסביבי כבר מילאו ויישרו את כל הקמטים, אבל אני מושכת את העניין הזה עוד קצת. תמיד אעדיף לראות נשים מאוד יפות שקמטים חרושים על פניהן. אעדיף את אלה שהן פחות עשויות, יש בהן משהו חזק ועוצמתי ובטוח בעצמן. 

"פתאום אני מחייכת מול המצלמה, באף קמפיין שעשיתי לא חייכתי, והיום החיוך שלי מתבקש, רך יותר, נכון יותר, נטול פוזה ואותנטי. אני מודה על כל הדרך הזו שעשיתי בתור דוגמנית, ומודה על הרבדים הנוספים שדאגתי שיהיו שם, כמו לימודים והרחבת האופקים. היום כל הרבדים האלה התכנסו לכדי מי שאני ומה שאני. ואני מקבלת את מי שאני בשלווה גמורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר