הותר לפרסום: כך נרצחו בני משפחת דוואבשה

חצי שנה לאחר ששלושה מבני משפחת דוואבשה נרצחו כשביתם הוצת - הותרו לפרסום פרטי פענוח המקרה • הנאשם המרכזי - עמירם בן אוליאל, בן 21, שרצה לנקום את רצח מלאכי רוזנפלד • קטין שככל הנראה סייע לו, מואשם בקשירת קשר לביצוע רצח וכן בגין מקרי "תג מחיר" אחרים

בית משפחת דוואבשה // צילום: אי.פי.איי // בית משפחת דוואבשה

בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשו הבוקר כתבי אישום נגד שני חשודים במעורבות בפיגוע בדומא לפני חמישה חודשים בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. הותר לפרסום כי החשוד המרכזי הוא עמירם בן אוליאל, בן 21 מירושלים, נשוי ואב לתינוקת. הוא מואשם בשלוש עבירות של רצח. 

צילום: משה בן שמחון | צילום: משה בן שמחון

החשוד השני הוא קטין בן 17, תושב אחד הישובים בשומרון, שמואשם בעבירה של קשירת קשר לביצוע רצח. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

כתבי האישום נגד השניים מבוססים על הודאותיהם בחקירה בשב"כ. השניים נעצרו לפני יותר מחודש. הראשון להיעצר היה הקטין שהכחיש תחילה כל קשר לפיגוע, אך בהמשך נשבר והודה כי נטל חלק בתכנון הפיגוע אך לא בביצועו. הוא הצביע על בן אוליאל כמי שלדעתו ביצע את הפיגוע. הוא סיפר כי הם תכננו לבצע פיגוע במתווה של הצתה בכפר דומא ובכפר מגדל בני פדל. הקטין מסר כי תכננו להיפגש בליל ה-30 ביולי 2015, על מנת לצאת לביצוע פיגוע, אך טען כי לא הצליח לחבור באותו לילה לבן אוליאל. 

מואשם ברצח. בן אוליאל ובתו התינוקת

לאחר שהצביע על חברו כמי שעשוי היה לבצע את הפיגוע, נעצר בן אוליאל לחקירה. בתום חקירה מתישה וארוכה, במהלכה נמנע ממנו להיפגש עם עורך דינו, הוא הודה בביצוע הפיגוע ואף שיחזר אותו. הוא סיפר כי תכנן את המעשה יחד עם הקטין, אך לטענתו פעל בסוף לבד. 

על אף טענה זו, בשב"כ לא מוציאים מכלל חשבון כי הוא חיפה על שותף לפשע. בהודאתו בשב"כ סיפר כי הרעיון לבצע פיגוע התגבש לאחר הרצח של מלאכי רוזנפלד מכוכב השחר, שנורה בפיגוע ירי בכביש אלון בסוף חודש יוני. 

שיחזור הרצח כפי שדווח בתקשורת הפלשתינית

לאחר רצח רוזנפלד, קשרו בן אוליאל והקטין הנאשם קשר לבצע פיגוע נקמה נגד ערבים ולהמית אנשים. במסגרת זו, שוחחו השניים על מיקום הפיגוע וסיכמו לבצעו בכפר דומא, ובמידת האפשר לבצע פיגוע נוסף בכפר מג'דל הסמוך, בכוונה להמית אנשים השוהים בבתיהם.

על פי הודאתו, בן אוליאל הכין תיק עם שני בקבוקים מלאים בנוזל דליק, סמרטוטים, מצית, קופסת גפרורים, כפפות ותרסיס צבע שחור. ב-30 ביולי בלילה לבש בן אוליאל בגדים כהים ויצא מביתו עם התיק כדי להיפגש עם הנאשם הקטין במערה במאחז המכונה "יישוב הדעת". לאחר שלא פגש בקטין, החליט בן אוליאל לבצע את הפיגוע לבדו, והחל לצעוד אל הכפר רגלית.

כשהגיע לפאתי הכפר דומא קשר את חולצתו סביב ראשו על מנת להסתיר את פניו ועטה הכפפות על ידיו. על מנת להגביר את הפגיעה ולהבטיח כי הבית שיצית אינו נטוש, חיפש בן אוליאל בית בעל סממנים המעידים כי הוא מיושב. על פי גורמים בחקירה, הוא לא ביצע את הפיגוע בבית הראשון שראה אלא נכנס לעומק הכפר וחיפש בית גדול ומרשים כדי שהפגיעה תגרום להד נרחב יותר. 

תחילה, הוא ריסס כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח" על קירות בית דו-קומתי השייך למאמון דוואבשה, ואז השליך בקבוק תבערה דרך חלון הבית בכוונה להמית את יושביו. הבית, שהיה ריק מאדם, עלה באש.

מיד בהמשך פנה בן אוליאל לעבר ביתם של סעד ורהאם דוואבשה כשבידו בקבוק התבערה השני. לאחר שניסה לפתוח שני חלונות ללא הצלחה, פתח את חלון חדר השינה בו לנו באותה עת בני המשפחה, הדליק את בקבוק התבערה השני, השליכו לעבר החלון ונמלט בריצה. האש החלה לבעור ואחזה בכל ארבעת בני המשפחה. עלי סעד דוואבשה, פעוט בן שנה וחצי, ושני הוריו, סעד וריהאם דוואבשה, נהרגו ואחמד בן ה-4 מאושפז עדיין בבית החולים מזה 5 חודשים לאחר שנכווה כוויות קשות.

לבן אוליאל מיוחסות שלוש עבירות רצח וכן ניסיונות רצח, הצתה, וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. הקטין נאשם בקשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח ממניע גזעני, הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני ועבירות נוספות.

כתב האישום נגד הקטין מייחס לו שורה של עבירות תג מחיר מלבד המעורבות ברצח בדומא ובהם, הצתת מחסן תבואה, הצתה בכנסיית דורמיציון בירושלים, והצתת כלי רכב של פלשתינים.

על פי גורמי החקירה, בהודאה שמסר בחקירתו ובשיחזור שביצע בשטח, מסר בן אוליאל פרטים אשר היו ידועים רק לחוקרים ולמי שביצע את הפשע.

מפקד מחוז ש''י במשטרה ניצב שלומי מיכאל אמר הבוקר: "מדובר בחקירה מורכבת מאוד שמפאת חשיבותה הושקעו בה משאבים רבים שכללו אמצעים טכנולוגיים, יוזמה, חדשנות ויצירתיות, כל זאת תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין גופי הביטחון ובהם משטרת ישראל, שב''כ ופרקליטות המדינה . החקירה שהינה בעלת חשיבות לאומית הגיעה אל סופה עם הגשת כתבי אישום חמורים כנגד מבצעי הרצח בפרשייה מזעזעת זו ובאירועי פשיעה לאומנית נוספים. היום הוא יום שבו מדינת ישראל רואה כי בלחימה בטרור אין קיצורי דרך, ושילוב בין כלל גורמי הביטחון הביא לתוצאה שאנו עדים לה היום בפיענוח הרצח בכפר דומא".

בן גביר: "נפתחה תיבת פנדורה" 

עורך דינם של הנאשם הבגיר ואחד מהנאשמים הקטינים, איתמר בן גביר אמר בתגובה להגשת כתבי האישום כי "כתב האישום אינו סוף פסוק אלא פתיחתה של תיבת פנדורה שהשב"כ פותח, מציע לשב"כ לא למהר לחגוג, פרשות קו 300, תיק עמוס ברנס ואפילו הבר נוער מלמדות שיש מקרים שהמערכת עושה הכל כדי להוכיח שפענחה פשע גם במחיר של הפללת חפים מפשע.

מרשיי חפים מפשע, מרשי עמירם בן אוליאל לא מסר הודאה במשטרה ורק כתוצאה מעינויים נשבר בחקירת שב"כ, אם השב"כ טוען שאין עינויים יתכבד וימסור לנו את כל קלטות מרתפי השב"כ.

גם הקטין שאני מייצג עבר התעללות קשה. מרשיי חפים מפשע ועברו התעללות ועינויים, מיטות סדום ומכות והחוק קובע כי ההודאות שמסרו אינן קבילות היות ולא נמסרו מרצונם הטוב והחופשי. מרשיי מסרו גרסא אך רק כדי לרצות את החוקרים ובכל פרט שמסרו הם למעשה חזרו על דברי החוקרים בחדרי החקירות.

מבחינת השב"כ מסתבר שנערי הגבעות הם האויב ואת המחבלים האמיתיים, כמו המחבל מתל אביב, הם משאירים לטיפול המשטרה ומכל מקום בפרשיה זו המחלקה היהודית בשב"כ היא שתעמוד על דוכן העדים ועושה רושם שלאור התנהגות אנשי המחלקה לעולם לא נדע מה קרה בלילה ההוא בדומא". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר