בימים שבהם המתיחות כה גבוהה, אפילו משחק ילדים יכול לעורר מהומה: ענקית השיווק האמריקנית וולמארט הורידה מהמדפים תחפושת של חייל צה"ל. הצעד החריג הגיע כתוצאה מגינויים חריפים בארצות הברית, מצד גורמים ערבים בארצות הברית
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
המתנגדים לשיווק התחפושת טענו כי "שיווק תחפושת חייל ישראלי היא תמיכה באלימות, פשעי המלחמה ובכיבוש הישראלי". יש לציין כי רוב המתנגדים לשיווק התחפושת בענקית הכלבו האמריקאית הינם ארגונים אמריקניים ערבים ופרו ערבים.
כאמור, "שערוריית תחפושת חייל צה"ל" התרחשה בסמוך לחג האלווין האמריקאי, בה נוהגים ילדים להתחפש לדמויות שונות, בדומה לחג פורים היהודי. בין התלבושות השונות שמוכרת הרשת אפשר היה למצוא עד אמש גם מדים של צה"ל - מה שגרר ביקורת חריפה ברשתות החברתיות, בעיקר מצד פעילים פרו־פלשתינים. התחפושת כוללת מדים עם לוגו של צה"ל וכומתה אדומה, ועלותה כ־106 שקלים. המעוניינים יכולים לרכוש בנוסף גם רובה צעצוע. אך צעצוע או לא - התחפושת עוררה סערה ברשתות החברתיות, ודף הפייסבוק של וולמארט התמלא בביקורת ודברי נאצה של גולשים, שחלקם אף קראו להחרים את הרשת. עד מהרה, כמובן, הביקורת נגד ענקית השיווק הפכה למתקפה רבתי נגד ישראל ברשתות החברתיות.
"איזה כיף! הלבישו את הילדים במדי צה"ל להאלווין, גינבו את הממתקים של ילדים אחרים, ואז זירקו ביצים על בתיהם ותטענו שזה היה לצורכי ביטחון", כתבה בטוויטר לילה אל־חדד, שכינויה "אם מעזה". "זה מעורר רחמים!", כתבה גולשת אחרת בדף הפייסבוק של וולמארט. הרשת עצמה טרם הוציאה תגובה רשמית לביקורת, והורידה מהמדפים מוצר בעייתי נוסף - תלבושת המוגדרת "תחפושת שייח'", ומצוידת באף גדול במיוחד, ה"מושלם עבור שייח' ערבי", לפי הגדרת החברה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו