בישראל, בדומה לממוצע במדינות ה־OECD, חלו עלייה בזמינות ובשימוש באמצעי התקשוב בבית ועלייה קלה בשימוש באמצעי תקשוב למטרות לימודיות בביה"ס. כך עולה מנתוני המחקר הבינלאומי פיזה, שפירסם משרד החינוך.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
מהנתונים, שנאספו ב־2012, עולה עוד כי שכיחות השימוש באמצעי תקשוב מחוץ לביה"ס גבוהה משכיחות השימוש בהם בביה"ס.
בישראל דיווחו 56% מהתלמידים כי השתמשו לראשונה במחשב עד גיל 6, והיא מדורגת שנייה בקרב מדינות ה־OECD. 28% התלמידים דיווחו שהשתמשו לראשונה באינטרנט עד גיל 6. בנושא זה ישראל מדורגת שלישית בקרב מדינות ה־OECD.
עוד עולה מהנתונים כי 84% מהתלמידים בישראל סבורים כי המחשב הוא כלי מועיל בלמידה ו־93% רואים באינטרנט מקור נהדר להשגת מידע. רוב התלמידים גולשים באינטרנט כמה שעות ביום מחוץ לביה"ס. כמחצית גולשים 4-1 שעות ביום, ויותר מחמישית מהם - יותר מארבע שעות ביום.
מהמחקר עולה כי ל־96% מהתלמידים בישראל יש לפחות מחשב אחד בבית - נתון זהה למדינות ה־OECD. ליותר מ־90% מהתלמידים בארץ יש גישה לאינטרנט בבית, שיעור הדומה לזה שב־OECD. ל־78% יש גישה לאינטרנט בביה"ס לעומת 90% ב־OECD. שיעור גבוה של התלמידים אינם עושים שימוש באמצעי התקשוב בבית הספר, גם כאשר אלה עומדים לרשותם.
ישראל משתתפת החל מראשית שנות ה־2000 במחקר פיזה שעורך OECD.
"מדינת ג'נוסייד, כמו הרייך השלישי": סערה בעקבות פוסט של מרצה מתל-חי
דו"ח מבקר המדינה חושף: איכות ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה אינה מספקת | אלו הסיבות
פרסומת | איך מתחייבים למחיר הנמוך בישראל?
לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית - קיש מאיים: "מי שישבות, לא יקבל שכר"
"סכנה מהפרעות פסיכיאטריות": מחצית מבני הנוער מדווחים על מצב נפשי ירוד
