חולצו עשרות חיות שעברו התעללות בקרקס

מבצע משותף של ארגון לזכויות חיות, ממשלת פרו והמשטרה גרם להצלתם של כ-90 בע"ח שעברו התעללות בקרקסים • בין החיות 33 אריות, חלקם נמצאו במצב בריאותי קשה

חיות הקרקס חולצו במבצע מרגש // ADI // חיות הקרקס חולצו במבצע מרגש

אריות שהוכרחו בצורה ברוטאלית ובאכזריות קשה להשתתף במופעי קרקס בדרום אמריקה, חולצו ויוטסו בחזרה לאפריקה: 33 אריות שוחררו לאחר שנים של התעללות, בהן היו כלואים בתאי איכסון צפופים ובתנאים קשים ביותר. הקרקסים בהם הופיעו האריות ממוקמים ברחבי פרו וקולומביה. 

כמעט כל האריות עברו תהליך אילוף אכזרי, במהלכו הוסרו ציפורניהם, ושיניהם נשברו. חלק מהאריות אף איבדו את עיניהם. דווח כי אחד האריות שנפגע בעינו הוכרח במשך שנים להופיע בקרקס כאשר שם הכינוי שניתן לו ע"י שוביו היה "העיוור". בנוסף נמצאו שברים בשיניו מהם סבל במשך שנים ולא קיבל כל טיפול. במשך יותר משנה, ארגון "מגיני החיות הבין לאומי" - (Animal Defenders International (ADI, עבד יחד עם ממשלת פרו וכוחות המשטרה בכדי לעצור את השימוש בכוח בחיות במופעי קרקס. כוחות המשטרה פשטו על כעשרה קרקסים ברחבי דרום אמריקה והשיבו יותר משלושים אריות למקום מבטחים בפרו. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

האריות יוטסו כבר בשבוע הבא לדרום אפריקה, שם יילקחו לפארק "אימויה - בית המחסה לחתולים גדולים" שביוהנסבורג. השם שניתן למבצע חילוץ החיות הוא "רוח החופש" ובמסגרתו הוצלו יותר מ-90 בעלי חיים. מלבד האריות חולצו דובים, קופים, פומות ועוד. 


האריה שכונה "העיוור" והמשיך לשמש במופעי קרקס למרות מצבו // צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ADI

יאן קרימר, נשיא ארגון ADI, שהוביל את מבצע החילוץ בפרו אמר: "אנחנו מאושרים שהיה ביכולתנו לקחת את האריות האלו, שסבלו כל כך הרבה בחייהם ולהחזירם למקומם הטבעי, אליו הם שייכים". יאן הוסיף וציין כי "האקלים שם מושלם עבורם. כשביקרנו בפארק ביוהנסבורג הבנו שזה חלום שמתגשם עבור האירגון שלנו וכמובן עבור האריות". 


אריות מוכים כחלק מתהליך האילוף למופע בקרקס // צילום: EPA

סאוונה יוזר, מקימת בית המחסה ביוהנסבורג אליו יעברו האריות: "השינוי בחייהם של 33 האריות, יהפוך את עולמם וחייהם לחלוטין. החיים שלהם בוזבזו כאשר הוחזקו בכוח בכלובים קטנים בכדי לבצע פעלולי קרקס זוועתיים, ללא כל מחשבה מאחוריהם. אני לא יכולה להתחיל להבין את הסבל שעברו במשך אינספור ימים. יש לנו הרבה עבודה בכדי לפצות אותם על שנים של סבל וזמן שאבד, ניתן להם את מיטב התנאים בצורה שהכי קרובה לחופש שניתן".

 


חיות בשבי הקרקס // צילום מסך: מתוך יוטיוב

בעקבות פעילות הארגון קודמה גם חקיקה בנושא מניעת התעללות בחיות בקרקסים בפרו. הסיפור הזה מגיע לאחר סערות התקשורת השונות בעולם שסבבו ציד אריות, כמקרה רופא השיניים וולטר פאלמר מארה"ב שצד את האריה המפורסם ביותר באפריקה - ססיל, סיפור שהעלה את המודעות לזכויות בע"ח. לאחרונה עלתה המודעות לזכויות בע"ח ביבשת אמריקה בפרט, כאשר קוסטה ריקה סגרה את גני החיות שבה ושיחררה את החיות לחופשי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר