האופל אדם היא מכונית מיני אופנתית שפונה בעיקר לצעירים, שמכוונת לטריטוריה שהגדירו ה־500 של פיאט והמיני. באירופה היא נוגסת נתח נאה משתי המוזכרות, אבל אצלנו קצת פחות. היעדר תיבה אוטומטית ומחיר גבוה הביאו לכך שבשנת 2014 נמכרו כ־40 יחידות בלבד. הגירסה הרובוטית אמורה לפתור את הבעיה הזו עם היעדר דוושת מצמד ותמחור אגרסיבי יותר.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
בעמידה
האדם נראית טוב ונסמכת בעיקר על חרטום מקורי ומלא הבעה בצביעה דו־גונית (אופציה). היא בהחלט מושכת מבטים. הצבעים מבחוץ חודרים אל תא הנוסעים, והאיכות טובה, כך שתא הנוסעים נעים.
אנחנו אהבנו במיוחד את הגומי הרך בעל המרקם המעניין שבראש הדשבורד. המרווח מלפנים נדיב למדי, בעוד מאחור המרווח מצומצם, אפילו ביחס למכוניות מיני שלוש דלתות. תא המטען נראה גדול יותר ממה שציפינו מנפח רשמי של 170 ליטר בלבד, אבל הגישה אליו לא נוחה בגלל פתח צר ומפתן גבוה מאוד, והוא בעל מבנה צר ועמוק. רמת האבזור טובה למדי, כאשר כבר בגירסת הבסיס (92,000 שקלים) תקבלו מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה (מצופה עור), חישוקים קלים, בקרת שיוט, מחשב דרך ושש כריות אוויר.
בנסיעה
האדם מציעה נוחות נסיעה ברמה טובה למדי, אף שהיא מעט קשיחה. בידוד רעשי הכביש והמנוע טוב למדי, בוודאי ביחס לקטגוריה. גם בסעיף התנהגות הכביש האדם מציגה יכולת טובה בסך הכל, עם אחיזה גבוהה ותגובות טובות. למרות הבסיס המבטיח, ההגה הקל והמעורפל, בשילוב זוויות הגלגול המוחשיות, פוגם בחוויה.
הבלמים הציגו עוצמת בלימה ראויה אך היו חסרי נשיכה ראשונית. בגיזרת ההנעה נמצא אותו 1.4 ל' אטמוספרי עם 87 כ"ס, רק שכעת הוא משודך לתיבה רובוטית חד־מצמדית (חמישה יחסי העברה) במקום לתיבה ידנית. איך השילוב עובד על הכביש?
תחילת הנסיעה נעשית בצורה זריזה למדי, ללא השתהות או גמגום מצד התיבה, וקצב ההתקדמות נאה. מנגד, העברות ההילוכים איטיות ואינן חלקות במיוחד, בעיקר במעבר בין ראשון לשני. נסיעה רגועה, עם רגל קלה על הגז, והרפיה מהדוושה בזמן העברת ההילוך משפרות את המצב. כמקובל, התיבה ממהרת להעלות הילוכים לטובת חיסכון בדלק, ובשילוב איטיות מסוימת בהורדות הילוך בעת הצורך הקצב והזרימה נפגעים.
צריכת הדלק בנסיעה שרובה בין־עירונית, בקצב רגוע יחסית, עמדה על 12.5 ק"מ לליטר - סביר, לא יותר.
השורה התחתונה
אופל לא השאירה את התיבה לבד במתקפה המחודשת על ליבו של הלקוח הישראלי, אלא צירפה אליה גם תמורה משופרת למחיר. הגירסה הרובוטית מוצעת במחיר של החל מ־92,000 שקלים, נמוך יותר ממחירה של הידנית עד כה. התמחור החדש נותן לאדם סיכוי אמיתי לגזול נתח משוק הקטנות האופנתיות.
• • •
אופל אדם | תעודת זהות
דגם: אופל אדם, 1.4 ל' אוט'
מנוע: 4 ציל', 1,394 סמ"ק
הספק: 87 כ"ס ב־6,000 סל"ד
מומנט: 13.2 קג"מ ב־4,000 סל"ד
בסיס גלגלים: 231 ס"מ
מהירות מירבית: 176 קמ"ש
תאוצה מ־0 ל־100: 13.9 ש'
מחיר: 91,990 שקלים
יתרונות: מראה, תחושה
חסרונות: גיר רובוטי, צריכת דלק
• • •
חדשות הרכב
מירוץ מפרך. ראלי הרומניאקס, שנערך בעיירה סיביו שברומניה, יארח השנה 365 רוכבים מ־40 מדינות, ובהם עשרה רוכבים ישראלים. עשרת הרוכבים (ערן וולנברג, רונן כהן, זיו כרמי, יוני לוי, דניאל לייזרוביץ', גיל קינן, איציק קלנר, אוהד רביד, גיא רדר ותומר שמש) מתחרים במסגרת קבוצת UPS. הרומניאקס הוא אחד המירוצים הקשים ביותר בעולם, ובכל שנה מעמיד בפני המשתתפים אתגרי עבירות טבעיים מעשה ידי אדם. נאחל להם בהצלחה.
ניצוץ חדש. שברולט הציגה בניו יורק את הספארק החדשה. החברה לא מוסרת פרטים רבים עדיין, אך נראה שהשינויים יהיו מהותיים. למרות השימוש בפלטפורמה הקיימת, הספארק החדשה תשתמש במנועים, תיבות הילוכים ומערכות בטיחות ובידור חדשות. הספארק צפויה להגיע לישראל ב־2016.
אריאל אלסיבוני, איתי שטיינברג
כרטיס כניסה
ההארלי דיווידסון סטריט 750 (60 אלף שקלים) הוא כיום ההארלי הזול ביותר שנמכר בישראל. הוא מאפשר כניסה של "דם חדש" למותג האמריקני שמאופיין בד"כ באופנועים יקרים מאוד. מראה הקאסטום של הסטריט לא מכה בצופה באותה העוצמה כמו אחיו הגדולים, אבל המרכיבים העיקריים כאן הם מנוע וי־טווין וכיתוב הארלי על מיכל הדלק. זהו אופנוע קל מאוד לרכיבה: המושב נמוך ומרכוז המסה טוב והוא זורח בעיקר בשימוש עירוני ובנסיעות קצרות. בצד השלילי אפשר לציין את הגימור הבסיסי (הגיוני עם תג המחיר הזה) ואת היעדר האופי הרועד והרועם במנוע אריאל אלסיבוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו