"סידרה שבאה בטוב". גל־עוז // צילום: מישל דוט קום // "סידרה שבאה בטוב"

ישחזרו את הרייטינג?

העונה הראשונה של "בוס בהסוואה" גרפה 34.1 אחוזי רייטינג • במוצ"ש עולה העונה השנייה ב"רשת", והבמאי אוהד גל־עוז מקווה שהיא תשחזר את ההישג

הסידרה "בוס בהסוואה" חוזרת בסוף השבוע לעונה שנייה בערוץ 2 (רשת, מוצ"ש הקרוב ב־21:00).

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

למי שאינו זוכר, מדובר בסידרה שבמסגרתה מנהלים בכירים בחברה כלשהי מתחזים לעובדים מן השורה, בדרך כלל מתחתית הפירמידה, וחווים את מה שחווים עובדים אלה ביומיום. בסוף מגיע הקתרזיס כאשר הבוסים חושפים את זהותם האמיתית וכולם נופלים בדמעות אלה על כתפי אלה. 

העונה הזאת יהיה ייצוג לחברות דוגמת חברת החשמל, הולמס פלייס, יינות ביתן, רשת מלונות פתאל ועוד. 

"בעונה הזאת היה יותר קשה להסתיר את זהות המנהלים", מספר העורך והבמאי של הסידרה, אוהד גל־עוז. "השקענו בזה הרבה מחשבה ומשאבים כדי להטעות את האנשים". 

מה מספרים לעובדים?

"הקמנו חברה מפוברקת שמפיקה לכאורה תוכנית ריאליטי חדשה ששמה 'המיליון הראשון', שהמנחה שלה הוא גיא זו־ארץ. סיפרנו לעובדים שהם השופטים שבסוף כל יום נותנים ציון למי שעבד איתם. 

 

"יינות ביתן" באחד מפרקי הסידרה  

"הבאנו שחקנים שהיו ניצבים ויצרנו תפאורה עם דגלים ולוגו של תוכנית שבכלל לא קיימת. כל יום צילום היה נפתח בשעה של צילום שבעצם הלך לפח".

היו מקרים שהעובדים חשדו?

"היתה לנו פעם אחת, בבית שאן, שהיה חשד גדול. קלטנו שאחד המשתתפים זיהה את יוסי ביתן. כדי להוריד אותו מזה שלחנו את גיא זו־ארץ לראיין אותו והכל נרגע. היו הרבה רגעים של פחד, וזה חלק מהעשייה של התוכנית הזאת. יש פה הרבה ריזיקה כי הכל יכול להישרף לך בדקה".

המנהלים צופים בפרקים לפני השידור?

"כן, אבל אין להם זכות וטו והם לא יכולים לשנות כלום. בסופו של דבר, אנחנו עושים את זה כמו דוקומנטרי והכל מעוגן בחוזה".

אחת הביקורות על העונה הראשונה היתה שמציגים את המנהלים באור כל כך חיובי, אבל בפועל הם מעסיקים עובדים בתנאים לא מאוד טובים. 

"אני לא חושב שבסידרת טלוויזיה אפשר לתקן את כל המשק הישראלי, אבל כן הצלחנו להראות גם דברים טובים. מהדיווחים שאני שומע מהמנהלים שהשתתפו בעונה הראשונה - משהו בהחלט השתנה בהם אחרי הצילומים. אי אפשר לשנות את העולם אבל אנחנו כן מביאים טוב. אנחנו מראים חסד בין אנשים". 

אחד המשתתפים בעונה הזאת הוא יו"ר חברת החשמל, יפתח רון־טל. מדובר בחברה שסופגת לא מעט ביקורת ציבורית. היה קשה לשכנע אותו להשתתף בתוכנית?

"הם היו צריכים הרבה אומץ כי זה ארגון מורכב וזה לא עסק פרטי של פיצה. אני מניח שהם עשו את השיקולים שלהם כי כולנו אוהבים לשנוא את עובדי חברת חשמל, ופתאום רואים בתוכנית שיש שם אנשים טובים וראויים". 

העונה הראשונה היתה עם ממוצע רייטינג של 34.1 אחוזים, וזו היתה הסידרה הנצפית ביותר של "רשת" ב־2013. תצליחו לשחזר את ההצלחה?

"אני חושב שהצופים בבית כן התגעגעו. מה שאהבו בסידרה זה את הגישה שלה. הגישה של לבוא בטוב ובאופטימיות. בסוף כל פרק אנשים קצת התרגשו וחזרו להאמין שיש טוב בעולם. אנשים צריכים את זה ובגלל זה העונה הראשונה הצליחה. אני  מאמין שזה יקרה גם עכשיו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...