הנהג: "הכסף לא הגיע לידיה של שרה נתניהו"

פרקליטיו של ויקטור סרגה בתצהיר בשמו של הנהג: אני טיפלתי במיחזור הבקבוקים וניהלתי בתמורה קופה קטנה לטובת בית רה"מ ועובדיו • באופוזיציה תוקפים את נתניהו ודורשים שיקבל אחריות

צילום: קונטקט // מעון רה"מ בירושלים

נהגה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ויקטור סרגה, חתם אתמול על תצהיר בפני עורכי דינו משה בן שימול ואריה אביטן, בו הוא כותב כי דמי הפקדון של הבקבוקים אותם החזיר שימשו לקופה קטנה עבור בית ראש הממשלה והעובדים בו וכי הוא זה שניהל אותה, ולא בני משפחת נתניהו.

לדברי עורכי דינו, "לאחר שנים בהם נזרקו הבקבוקים הריקים בבית ראש הממשלה לפח האשפה, הוחלט למחזר את הבקבוקים הריקים כשהרעיון המרכזי הוא שמירה על איכות הסביבה. מרשי היה זה שאסף את הבקבוקים למחזור, כשהתמורה שהתקבלה בגין מסירת הבקבוקים נותרה תמיד אצל מרשי ושימשה כקופה קטנה לצורכי בית ראש הממשלה והעובדים בו. ככל הידוע למרשי, בכל שנות עבודתו בבית ראש הממשלה מרשי היה היחיד שטיפל בענייני המחזור ולמעשה התמורה מעולם לא הגיעה לידיה של הגב' שרה נתניהו".

התצהיר המלא של עורכי הדין: "מבקש לספר את הסיפור האמיתי"

מופיע המניע לכתיבתו: "בימים האחרונים עד מרשי לגל הכפשות נגד משפחת נתניהו בכלל והגב' שרה נתניהו בפרט, כאשר לשיא הגיעו הדברים עת התפרסם בסוף השבוע האחרון, כי אשת ראש הממשלה הורתה למרשי - ששימש בתקופה האמורה כנהגה - לסור עם מלאי הבקבוקים הריקים מבית ראש הממשלה, למסרם למחזור ואת כספי פדיון הבקבוקים להעביר לגב' נתניהו". 

עוד נכתב כי "מרשי חש כי הוא אינו יכול לעמוד מנגד וחרף העובדה כי אינו עובד עוד בבית ראש הממשלה מבקש מרשי לספר את הסיפור האמיתי".

רה"מ התייחס לדברים בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו: "אין גבול לשיטת הקטרוג, שבה נוקטים גורמים מובילים בתקשורת, בניסיונם להפיל את שלטון הליכוד בהנהגתי ולהחליפו בממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז'י. תוך כדי המצב הביטחוני בצפון, והדהירה של איראן להסכם גרעיני רע שיסכן את ביטחונה של ישראל, סוקרה בהבלטה השאלה 'הקיומית': מיחזור בקבוקים במעון רה"מ".

עוד הוסיף נתניהו כי "אכן מדובר בסיפור ממוחזר, ישן ומנופח. במאי 2013 העבירה רעייתי לקופת המדינה, ביוזמתה, מבלי שמישהו דרש לעשות זאת, פיקדון מצטבר של כמה שנים ממיחזור בקבוקים בבית. מדובר בסכום של כמה עשרות שקלים מדי חודש, אשר שימש להוצאות קטנות בבית ראש הממשלה, והצטבר במשך השנים ל־4,000 שקלים על פי חישוב שנעשה ביוזמתה של רעייתי על דעת חשב משרד ראש הממשלה".

אמש אמרו מקורות המקורבים למשפחת נתניהו: "רעיית רה"מ שילמה את 4,000 השקלים לפנים משורת הדין וכדי למנוע לזות שפתיים".   

בתוך כך, משרד מבקר המדינה הודיע אמש כי הוא נערך לפרסם בקרוב את הדו"ח על הוצאות מעונות ראש הממשלה. באשר לטענה כאילו מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, נעתר לבקשת עו"ד דוד שימרון, המייצג את נתניהו, לדחות את פרסום הדו"ח עד אחרי הבחירות, נמסר ממשרד מבקר המדינה: "יודגש שלא הובטח דבר. משרד מבקר המדינה נערך להוציא את הדו"ח".

מכל מקום, כצפוי, הנושא עורר סערה רבתי מצד האופוזיציה. "ראש ממשלה זה גם התנהלות אישית ולא רק החלטות שהוא מקבל", כך אמרה אתמול ציפי לבני, מספר 2 במחנה הציוני, בהתייחסות לפרשה. באירוע שבתרבות בראשון לציון הטיחה לבני כי "בחלוקה פשוטה מדובר ב־4,300 שקל לחודש, זה שכר מינימום במדינת ישראל". 

ראשת מרצ זהבה גלאון אמרה כי "ברגע שראש הממשלה חתם כ'משפחת נתניהו' על צ'ק החזר הכספים בפרשת מיחזור הבקבוקים, הוא כבר עמוק בהסתבכות פלילית לכאורה, ואין כאן שום סיבה להתבצר בטיעון שמחפשים את אשתו - זה לא היא - זה הוא". לדבריה, "יצחק רבין לקח אחריות והלך הביתה על הרבה פחות מכך. אם הבדיקה תמצא שיש אמת בטענות, אני קוראת לנתניהו להסיר את מועמדותו לראשות הממשלה".

בהכנת הידיעה השתתפו שלומי דיאז, נצחיה יעקב ודניאל רוט טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר