מנכ"ל גולף: שמרנו על רמת המכירות ברבעון למרות צוק איתן

הכנסות הרשת גדלו ב-4.9% ל-181.5 מיליון שקל אבל הרווח הנקי נפל עקב תקופת הלחימה

צילום: יח"צ, אסנת רום // מנכ"ל רשת גולף, אלי מיזרוח

רשת גולף פרסמה היום (שני) את התוצאות שלה לרבעון השלישי של השנה. היה זה רבעון מורכב עבור המשק, משום שבמהלך התרחשו ימי הלחימה של מבצע צוק איתן. החנויות היו שוממות במקרים רבים מקונים.

 

"ראינו ברבעון הזה 52 ימי של לחימה. אתה מגיע לקיץ, לחודשים יולי-אוגוסט שבהם מתרחשות רוב המכירות שלך ופתאום באה המלחמה." אומר היום מנכ"ל הרשת, אלי מיזרוח. "ברמת הרבעון השלישי, על אף המלחמה, לא ירדנו מההכנסות שהיו לנו בשנה הקודמת. עמדנו ביעד הזה. למען האמת גדלנו במכירות ב-4.9% ביחס לרבעון השלישי של 2013. כאשר חלק מהצמיחה הגיעה מרכישת רשת כיתן. אבל גם בלי התוצאות של כיתן, לא ירדנו בהכנסות וגם לא גדלנו. מה עשינו? העמקנו הנחות ומבצעים. היו לנו גם הפחתות של מלאי שלא מכרנו." כך מסביר מיזרוח את הירידה ברווחיות החברה במהלך הרבעון השלישי.

 

מכירות קבוצת גולף הסתכמו ב-181.5 מיליון שקל בשלושת החודשים יולי, אוגוסט וספטמבר השנה. בעת המקבילה אשתקד נרשמו הכנסות של 173 מיליון שקל. "המשכנו להשקיע לפי התוכניתה אסטרטגית שבנינו. אנחנו משקיעים במועדון הלקוחות ובתגמול עובדים. הדברים מתקדמים לפי התוכנית שלנו. ראינו גם בעונת החגים שבאה מיד אחרי המלחמה, שמול החגים של עונה שעברה גדלנו ב-11% בהכנסות. חלק גדול מהגידול היה בחנויות זהות (אותן חנויות שפעלו בשתי התקופות). זו הפעם הראשונה ב-4 שנים שאנחנו בגידול חיובי בחנויות הזהות."

 

מיזרוח מספר על צעד מעניין נוסף שמתכננן קבוצת גולף לבצע. בקרוב תפנה גולף למשקיעים ותבקש לגייס הון באמצעות אג"ח דרך שוק ההון הישראלי. הסיבה היא תוכנית הרכישות שלה. הרשת מעוניינת לבצע רכישות חדשות ולשם כך היא מתכננת לפנות ולגייס הון בבורסה. בשורה התחתונה אחרי אירועי הקיץ רשמה גולף רווח של 2.8 מיליון שקל ברבעון, ירידה חדה מול רווח של 10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. אבל זו כאמור נבעה בעיקר מהשפעת מבצע צוק איתן על התוצאות העסקיות של הרשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר