הנתיב המהיר בכביש 1 // צילום: יוסי זליגר // הנתיב המהיר בכביש 1

ביי פקקים: ייסללו עוד 4 נתיבים מהירים לת"א

בעקבות הצלחת הנתיב המהיר בכביש 1: שר התחבורה כץ אישר את הפרויקט • הערכה: התוכנית תצא לפועל בתוך חמש שנים • הנתיבים ייפרסו על פני 100 ק"מ

שר התחבורה ישראל כץ אישר אתמול תוכנית להקמת ארבעה נתיבים מהירים, נוסף על הנתיב הקיים, במטרופולין תל אביב. כץ הודיע כי הינחה את אנשי משרדו להכנת המכרזים שיפורסמו ביוני הקרוב, והנתיב המהיר הראשון יוקם מראשון לציון לתל אביב ובחזרה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

על דבר התוכנית דיווחנו כאן לראשונה בספטמבר. אלא שאז הועלה רעיון להפוך נתיב אחד באיילון לכביש אגרה. נראה כי בעקבות הודעת השר כץ הרעיון נגנז. עם זאת, נציין כי אחד הנתיבים המהירים יוקם על שולי נתיב באיילון. ההערכה היא כי הנתיבים ייסללו בתוך חמש שנים. מדובר למעשה בשלושה נתיבים מהירים כפולים, קרי: לתל אביב וממנה, ובסך הכל שישה נתיבים, וכן בנתיב נוסף מתל אביב החוצה, במקביל לנתיב המהיר הקיים כיום מנתב"ג אל העיר הגדולה. 

השר כץ הדגיש כי בדומה לנתיב המהיר בכביש 1, הנתיבים המהירים לא יבואו על חשבון נתיבים, ולא תהיה פגיעה במסלולים הקיימים. במשרד התחבורה סבורים כי הנתיבים יקלו באופן ניכר את עומסי התנועה ויעודדו את השימוש בתחבורה הציבורית. במשרד ביקשו להדגיש כי בניגוד להצעות שנבחנו בעבר, "מדובר למעשה בהעתקה ובשכפול של מיזם הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב מכיוון ירושלים". בסך הכל מדובר בכ־100 ק"מ של נתיבים מהירים, כ־20 אלף מקומות חניה, וכן 16 קווים של שאטלים למרכז ת"א וממנה.

בין השאר, נקבע כי הנתיבים המהירים יהיו ללא מעקה קשיח בין הנתיב המהיר לשאר המסלולים, ובמקום זאת יוצבו אמצעי אכיפה אלקטרוניים לאורך כל הנתיבים. הנתיבים ייסללו בכביש 5 בשני הכיוונים, בכביש 2 (כביש החוף) בשני הכיוונים, ובכביש 20 (נתיבי איילון מאזור ראשון לציון) בשני הכיוונים. כמו כן, יתווסף נתיב מהיר נוסף בכביש מספר 1 בקטע שבין ת"א לשפירים, בכיוון ההפוך לנתיב הקיים (ממערב למזרח). לצד הנתיבים המהירים יוקמו חניוני "חנה וסע" באזור מורשה, במחלף קסם, בשפיים ובראשון לציון, באזור מחלף מבוא איילון. משרדי התחבורה והאוצר סיכמו על העברת עשרות מיליוני שקלים לפרויקט. עלותו מוערכת ב־3.5 מיליארד שקלים, שימומנו ברובם על ידי זכייני הפרויקט. התוכנית מקודמת על ידי צוות מיוחד בראשות סמנכ"לית התשתיות במשרד התחבורה קרן טרנר. 

התכנון והביצוע הוטלו על חברת נתיבי איילון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...