ג'יפ גרנד צ'ירוקי, מודל 2015 בקרוב באולמות התצוגה // ג'יפ גרנד צ'ירוקי, מודל 2015 בקרוב באולמות התצוגה

חדש מהניילונים

השנה החדשה כבר כאן ואיתה כלי רכב מודל 2015 • עבור מי שחייבים את הגלגלים הכי חדשים בשכונה, אספנו 14 דגמים חדשים שיצאו לאחרונה ואוטוטו מגיעים אל אולמות התצוגה

אין כמו ריח של רכב חדש מהניילונים. פותחים את הדלת ומתיישבים על המושב המבריק בפעם הראשונה, מסתכלים על מד הקילומטרים שמראה 000 ומכוונים בפעם הראשונה את המראות. ואז כשמניעים המנוע מתקתק בדיוק כמו שהוא צריך, נוהם בעדינות כשיוצאים לדרך. יש משהו ברכב חדש שלא דומה לשום דבר אחר - הרבה בזכות הידיעה שאתם הראשונים על המכונה המופלאה הזו. 

רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

שנת המודל 2015 כבר כאן ובמהלכה ינחתו בישראל דגמים חדשים של מיטב היצרניות. עבור מי שחייבים את הגלגלים הכי חדשים בשכונה אספנו 14 דגמים חדשים שיצאו לאחרונה ולכו תדעו, אולי גם יגיעו לארץ. החל מניסאן נוט ועד למשפחתית פרועה עם לא פחות מ־707 כוחות סוס. בסגמנט הסופר מיני תמצאו את מאזדה 2, יונדאי I20, אופל קורסה וסקודה פאביה שאנחנו כבר מכירים ועברו שדרוג וגם מתיחת פנים.

גם פיאט, היצרנית הוותיקה, הולכת להביא משפחתית חדשה ומסקרנת לארץ. ניסאן הציגו את הדור החדש של המיקרוואן שלהם ובארה"ב הציגו את המשפחתית החזקה בעולם. עבור מי שמחפש רכב פנאי - ארבעה חדשים כאלה הושקו לאחרונה: ג'יפ גרנד צ'ירוקי, סוזוקי ויטארה, וולוו XC90 ולנד רובר דיסקברי ספורט.

וגם לעירוניים, שמחפשים בכלל רכב דו־מושבי קטן שישתחל לכל חניה ברחובות הצפופים של תל אביב, יש חידוש:  סמארט חדשה. ואם אתם סובלים מקלסטרופוביה, תשמחו לדעת שהדור החדש של הרודסטר היפני שהפך לאייקון – מאזדה מיאטה - הגיח אל אוויר העולם. 

סמארט פורטו

סמארט משחקת כבר כמה שנים ברעיון של הצגת מחליפה לפורטו הוותיקה. כעת היצרנית הקטנה מציגה שתי מכוניות במקביל – דור חדש לפורטו הקטנה והאייקונית, ולצידה סמארט דור חדש לפורפור – מכונית בעלת חמש דלתות ומקום לארבעה נוסעים.

הפורטו שומרת על הצללית המוכרת של הדור היוצא, כולל הדגשת "מעטפת הטרידיון" שתוחמת את תא הנוסעים בצבע שונה משאר חלקי המרכב, אבל התוצאה הכללית הרבה יותר גברית מבעבר. לכך תורמים מכסה המנוע הרבוע ויחידות התאורה הגדולות (יחסית למרכב הקטנטן) מלפנים ומאחור. מן העבר השני נמצאת הפורפור, ששומרת על מאפייני העיצוב האייקוניים של המותג ונראית קצת כמו גירסה מוארכת לאחותה הקצרה.

סמארט התאמצה להעניק לקטנות שלה תא נוסעים מקורי ומרענן ותציע מגוון רחב של גוונים (יהיה אפשר להתאים אותם לצבעי המרכב, למשל) כדי לשפר את האווירה. הסמארט הקטנה תוצע כסטנדרט עם מערכת לסיוע נגד רוחות צד וכאופציה עם מערכת התרעה לפני תאונה, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

אופל קורסה

 

מצהירה כי היא תיכננה כל חלק מחדש, כולל תת־שלדה חדשה מלפנים, מערכת היגוי חדשה, שינויים בגאומטריית המתלים ועוד. 

אולי בגלל השימוש בפלטפורמת הדור היוצא כבסיס, העיצוב החיצוני שמר על הקווים הכלליים של הקורסה הקודמת. למרות הדמיון הכללי, החזית החדשה של אופל מקנה לה מראה צעיר ודינמי יותר, ולכך גם תורמת תאורת לד שתגיע כסטנדרט. גם האחוריים זכו ליחידות תאורה מעודכנות. 

תא הנוסעים מציג דמיון רב לאדם הקטנה (בעיקר באזור הקונסולה המרכזית הכמעט זהה), בעוד אופל טוענת לאיכות חומרים משופרת. הקורסה החדשה זוכה ללוח מחוונים חדש, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'.

באגף הבנזין תציע אופל גרסאות מעודכנות של מנועי ה־1.2 וה־1.4 ליטר המוכרים, ומעליהם יוצעו צמד מנועי טורבו־בנזין חזקים יותר. הראשון הוא מנוע ה־1.0 החדש שיוצע בשתי רמות הספק – 90 או 115 כ"ס. המנוע השני בנפח 1.4 ליטר, טורבו, שמציג נתון הספק  בן 100 כ"ס.

 

לנד רובר דיסקברי ספורט

לקראת תערוכת פאריס חשפה לנד רובר בן חדש למשפחת השטח שלה – הדיסקברי ספורט – שיחליף בהיצע את לנד רובר פרילנדר הוותיק. הרכב החדש הוא הבן הראשון ל"משפחת הדיסקברי" שתכלול שלושה כלי רכב שונים. 

העיצוב אכן רומז לנו כיצד ייראה הדיסקברי הבא, אך למרות השם לא יהיה ביניהם קשר טכני כלשהו – הדיסקברי ספורט מבוסס למעשה על רכב הפנאי האופנתי של החברה, האווק. אבל עיצוב ומיצוב בצד, את עיקר גאוותה לנד רובר ממקדת בתא הנוסעים של הדיסקברי ספורט החדש, שלראשונה בסגמנט (שכולל מתחרים כמו אודי Q5 או ב.מ.וו X3) יציע שבעה מקומות ישיבה (5+2 מושבים). 

הספורט יוצע עם שני מנועים לבחירה – 2.0 ליטר טורבו בנזין או 2.2 ליטר טורבו דיזל – ושניהם ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסי העברה. יכולת שטח? לנד רובר טוענת שהיא תהיה הטובה בסגמנט, אך שגם יכולת הכביש תתאים לייעודו כרכב פנאי - פרמיום קומפקטי. הדיסקברי ספורט ישווק בכ־170 שווקים ברחבי העולם החל מתחילת שנת 2015, וכן, זה כולל גם אותנו.

מאזדה 2

אחרי שבע שנות שירות חשפה מאזדה את הדור החדש של מכונית הסופרמיני המוכרת שלה – מאזדה 2. המכונית החדשה שומרת באדיקות על הקווים שהציגה מכונית התצוגה "האזומי קונספט" בתערוכת ז'נבה האחרונה. 

החזית החדשה בעלת נוכחות בולטת בזכות יחידות התאורה המרשימות והסבכה המוכרת של מאזדה. מאחור היא מזכירה את ה־3 האצ'בק ובמידה מסוימת גם את ה־2 היוצאת, אבל יחידות התאורה העדכניות והפגוש האחורי מקנים לה מראה דינמי מבעבר. תא הנוסעים מזכיר את זה של מאזדה 3. מאזדה מתגאה במערכת המולטימדיה המקורית שלה ובתצוגה העילית שתוצע עם המכונית. בכל מקרה, לוח המחוונים וגלגל ההגה הנאים, עם נגיעות דמוי סיבי־פחמן ופס הרוחב של התא, בהחלט מסייעים ליצור מראה מיוחד.

מאזדה 2 החדשה תוצע באירופה עם שני מנועים – דיזל או בנזין – בנפח 1.5 ליטר שישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. מנוע הבנזין הוא אותו מנוע המוכר לנו ממאזדה. בהמשך מאזדה צפויה להציג גם גירסה היברידית מסקרנת וחסכונית.

ניסאן נוט

 

בניסאן ישראל מכינים את הקרקע להגעת הדור החדש של ניסאן נוט. הדור הקודם היה מראשוני קטגוריית המיקרוואנים בארץ, קטגוריה שמאז הלכה ותפחה במכירות אך עדיין לא הפכה למשמעותית בשוק המקומי.

הנוט החדשה צפויה להגיע אלינו כבר בחודש אוקטובר הקרוב, והיא תהיה מצוידת במנוע בנזין מוגדש־על בנפח 1.2 ליטר (3 ציל'). מדובר בעצם בגירסה מוגדשת למנוע המוכר של המיקרה הקטנה, וכאן הוא מפיק 98 כ"ס ו־15 קג"מ. הנוט תוצע בארץ עם תיבה רציפה בלבד (ללא אופציה לתיבה ידנית בשלב זה), והביצועים המתקבלים בגירסה זו סבירים למדי – 12.6 שניות בתאוצה ל־100 קמ"ש ומהירות מרבית שעומדת על 173 קמ"ש. 

עם אורך של 410 ס"מ, רוחב של 169.5 ס"מ, גובה של 153 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 260 ס"מ הנוט החדשה מתמקמת בלב הקטגוריה מבחינת מידות חיצוניות. לשם השוואה, היא תהיה קרובה יותר במידותיה ל־C3 פיקאסו מאשר לאופל מריבה הגדולה יחסית. גם תא המטען מציע נפח שלא חורג מהגבולות המוכרים של הקטגוריה עם 411-325 ליטר לפני קיפול מושבים.

סוזוקי ויטארה

 

סוזוקי נמנעה מלפרט על הוויטארה, אבל מהתמונה הבודדה ששיחררה היצרנית היפנית אפשר לראות את הדמיון לרכב התצוגה שהוצג בתערוכת פרנקפורט לפני כשנה – סוזוקי iv-4. הוויטארה הסדרתי שומר על החזית הכוחנית שהוצגה עם ה־iv-4, גם אם הוא ממתן אותה מעט, ונראה שהוא יוצע (לפחות כאופציה) עם צביעה דו־גוונית לגג ולמרכב. עם הקווים הישרים שנמתחו לאורך המרכב מתקבל מראה של רכב פנאי קשוח יחסית, והתוצאה בהחלט נאה לעין, גם אם אינה פורצת דרך.

מה עוד אפשר לספר? לא הרבה, כרגע. היפנים מבטיחים כי הוויטארה החדש ישמור על מאפייני השטח שאפיינו את אבותיו, כלל מערכת הנעה כפולה וסממני שטח נוספים. ברוח התקופה נזרקו הצהרות על צריכת דלק עדיפה, אך זה בערך כל מה שאנחנו יודעים לספר בשלב זה. 

מאזדה MX5 מיאטה 

אחרי ציפייה ארוכה נחשפה מאזדה מיאטה. פרונט ייחודי וכוחני המשתפל בחדות מבתי הגלגלים הקדמיים אל עבר כונס אוויר גדול בקדמת הרכב, ופנסים קדמיים קטנים וצרים העושים שימוש בטכנולוגיית לד. תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה של ממש ומאזדה מבטיחה שימוש בחומרים איכותיים בהרבה, תוך שמירה על עיצוב ממוקד לנהג. במגזר האבזור אפשר בעיקר לציין מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך בסגנון טאבלט, בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית, בדומה למוכר מה־3 החדשה. 

בדורה הרביעי המיאטה משנה את מיקום המנוע שעבר כולו להתייצב מאחורי הסרן הקדמי, דבר שיוצר מבנה קדמי מרכזי התורם לחדות התגובה וליציבות. בשלב זה, מאזדה בחרה שלא לחשוף את נתוני ההספק של יחידות ההנעה. ההערכה היא שהגירסה המרכזית תעשה שימוש בגירסה מעט מחוזקת של מנוע ה־2 ליטרים המוכר (165 כ"ס) ממאזדה 6 החדשה. ייתכן שבאירופה תשווק גם גירסת כניסה שתצויד במנוע ה־1.5 המוכר מה־3 החדשה, שוב, ככל הנראה, עם הספק מעט משודרג.

קיה סורנטו

קיה חושפת תמונות ראשונות של הדור השלישי של רכב הפנאי הגדול שלה, הסורנטו. אפשר ללמוד שתא הנוסעים צפוי להיות נקי יותר ובעל הנדסת אנוש טובה יותר. במרכז הדשבורד נמצא צג מידע גדול, שממנו יהיה אפשר לשלוט כמעט על הכל. איכות החומרים שודרגה, החומרים נעימים יותר למגע (חומרים רכים ואף ציפוי עור באזורים מסוימים) וההרגשה תהיה מכובדת ויוקרתית מבעבר.

השוק העיקרי והחשוב מבחינת הסורנטו הוא השוק האמריקני, ולכן לא מפתיע היה לגלות שהוא תפח משמעותית במידותיו: 10 ס"מ באורך (478 ס"מ) ו־8 ס"מ בבסיס הגלגלים (278 ס"מ). בגובה, לעומת זאת, חסכו, והסיבה העיקרית היא אווירודינמיות משודרגת. מה עוד? שבעה מושבים, בעוד בקיה טוענים למרווח עדיף ביחס לדור היוצא, ועדיין לא נמסר כלום על יחידות הכוח הצפויות לשבת תחת מכסה המנוע. אך רוב הסיכויים שתמצאו שם את יחידות הכוח הנוכחיות של היצרן, אם כי בשדרוג כזה או אחר.

סקודה פאביה

סקודה חשפה את הפאביה החדשה. המכונית החדשה נראית שונה מזו המוכרת, עם חזית בעלת נוכחות בולטת הכוללת את יחידות התאורה העדכניות של היצרנית. מאחור השינוי בולט לא פחות, עם חזרה לעיצוב רבוע יותר שמזכיר את זה של הדור הראשון דווקא ואימוץ יחידות תאורה בצורת C, שהפכו לאחד מסממני העיצוב הבולטים של סקודה בשנים האחרונות. תא הנוסעים יציג קפיצה קדימה בכל הקשור לעיצוב (כולל אופציה לשיקוף הטלפון הנייד על מסך מערכת המולטימדיה).

הפאביה החדשה תהיה קצרה ונמוכה במעט מהדור היוצא עם אורך של 399 ס"מ וגובה של 146 ס"מ, אך היא תהיה רחבה ב־9 ס"מ – מימדים שאמורים להעניק לה פרופורציות דינמיות יותר. היצע המנועים יחל עם מנוע הבנזין המוכר מהסיטיגו – 3 ציל' בנפח 1.0 ליטר שיוצע בשתי רמות הספק (60 כ"ס או 75 כ"ס). מעליו יוצע מנוע TSI בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 110 כ"ס וסביר להניח כי תוצע גם גירסת ביניים. אגף הדיזל יציע מנוע אחד – 1.4 ליטר טורבו, 3 ציל', שיוצע בהספקים שינועו בין 75 כ"ס ל־105 כ"ס.

פיאט ויאג'יו

אחרי היעדרות ארוכה ביותר מהתחום הפופולרי בארץ גם פיאט צפויה להצטרף לתחרות בקטגוריה המשפחתית. מדובר ליתר דיוק בתחום המשפחתי העממי המתפתח שבו מככבים דגמים כמו קיה ריו, יונדאי i25, פיג'ו 301, סיאט טולדו וסקודה ראפיד. בפיאט מצפים שבתוך שנה, ברבעון השלישי של 2015, תגיע לארץ היורשת המדוברת של הלינאה המוכרת. המכונית אשר תיוצר בטורקיה תזכה הפעם לתיבה אוטומטית, מהלך שיפתח את שערי הארץ עבורה.

בעבר נמצאה המכונית, שהתבססה על פלטפורמת הפונטו, על שולחן הדיונים של היבואן אבל תמיד נדחתה על הסף. זאת משום שההבטחה לתיבה אוטומטית בתקינה אירופית לא מומשה. הפעם, כך נראה, המצב שונה. מהלך זה מתרחש בין השאר בזכות הקשר ההולך ומתהדק עם קרייזלר שבבעלותה והחזרה לשוק האמריקני. לפחות כרגע נראה סיכוי סביר שמשפחתית גדולה ומתקדמת יותר על בסיס הוויאג'ו הנוכחית תעבור אף היא תקינה אירופית ותוצע עם תיבה אוטומטית.

יונדאי i20

יונדאי i20 החדשה ממשיכה את קו העיצוב העדכני של יונדאי, שאותו היא מכנה Fluidic Sculpture 2.0. המכונית נעזרת ביחידות תאורה גדולות (כולל תאורת לד יום) וסבכת משושה גדולה מלפנים, קו מותניים בולט וגבוה, ויחידות תאורה צרות מאחור וקורות C מושחרות, כדי ליצור מראה דינמי ונועז בהרבה מזה של הדור היוצא האפרורי במעט.

יונדאי מיהרה לספר כי ה־i20 החדשה עושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין, וכי היא תיהנה מבסיס גלגלים באורך 257 ס"מ (4.5 ס"מ יותר מבעבר). גם נתון האורך צמח במעט ויעמוד על 403 ס"מ (3.5 ס"מ יותר), בעוד נפח תא המטען יעמוד על 326 ליטרים נדיבים לסגמנט. הקוריאנים מבטיחים כי המידות הנדיבות יהפכו את ה־i20 לאחת המכוניות המרווחות בסגמנט ומתגאים בגג הפנורמי השקוף שיוצע עם המכונית. 

בשלב זה יונדאי שומרת את הקלפים קרוב לחזה, כולל את רשימת המנועים, נתוני המשקל, שאר המידות ועוד. השמועות ברשת מדברות על היצע מנועים דומה לזה של הדור היוצא, כולל אופציה לשילוב יחידת כוח קטנה ומוגדשת.

וולוו XC90

אחרי 12 שנות שירות של הדור היוצא, וולוו חשפה את הדור החדש של ה־XC90 – רכב הפנאי הגדול של החברה. מבחינת השבדים, ה־XC90 מציג לראשונה את הפנים החדשות של רכבי וולוו העתידיים ואת קו העיצוב העדכני של היצרנית שילווה אותה בשנים הקרובות. תא הנוסעים מציג את הסגנון החדש, ונפרד לשלום מהקונסולה ה"צפה". במרכז הקונסולה בולטת מערכת מולטימדיה עם צג מגע גדול, שדרכו אפשר לתפעל את מערכות הרכב. כמו כן, השבדים מבטיחים תא נוסעים יוקרתי ואיכותי מבעבר.

וכמובן נושא הבטיחות לא נזנח. מערכת בלימה אוטונומית שיכולה לפעול גם בצמתים (פניתם ימינה בצומת ולא שמתם לב שיש רכב עומד ב"חניה כפולה", למשל). השנייה היא מערכת המנטרת את תנועת הרכב, ואם היא מזהה אפשרות לתאונה (ירידה מהשוליים, נניח), היא תכין את מערכות הבטיחות ואת הנוסעים לתאונה.

בראש ההיצע תעמוד גירסת הפלאג אין ההיברידית החדשה, שתציע לרשות הנהג כ־400 כ"ס.

דודג' צ'ארג'ר הל קט

אחרי שדודג' סיימו את הטרראם שלהם לאחר הוצאת גירסת הל קט לצ'אלנג'ר בעלת 707 כ"ס, הם מודיעים עכשיו שלא רק שברו את שיא ההספק של מכוניות השרירים לדורותיהן, אלא גם למכוניות הסדאן, תוך הצגת גירסת הל קט גם לצ'ארג'ר.

יחידת הכוח לוגמת בנזין ובנפח של 6.2 ליטר. התצורה היא V8 כמובן, כיאה לאמריקנים, וכדי להגיע להספק זה נעזרו במגדש על. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מורידה את הכוח אל צמד הגלגלים האחוריים.

הביצועים אדירים. 3.6 שניות בתאוצה מעמידה ל־96 קמ"ש. המהירות מרבית: 330 קמ"ש. עודף המשקל (2,114 קילו) ביחס לאחות הקטנה, הצ'אלנג'ר, מתברר כיעיל יותר בהורדת כוח בתאוצה. לדוגמה: תאוצה מעמידה ל־400 מטר אורכת בגירסת ההל קט של הצ'אלנג'ר רק 11.2 שניות. 

גירסה זו למעשה גורמת לצ'ארג'ר להיות מכונית הסדאן החזקה ביותר בעולם. תוך כדי שהיא גורמת לב.מ.וו M5 ולגרסאות ה־AMG של מרצדס להרגיש מבויתות. עדינות, אפילו. והמחיר, אגב, די נגיש (למי שגר, חי ונושם באמריקה), 65 אלף דולר בלבד.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

 

ג'יפ הציגה דור חדש לצ'ירוקי בתחילת שנת 2013, וכעת מסתמן כי הוא עושה את דרכו אלינו. הדור הקודם (שהוצג בשנת 2007) זכה אצלנו לכינוי "ליברטי", אך נראה שעם הגעת הדור החדש תחזור ג'יפ לשם המקורי של הדגם. בשלב זה לא ברור מתי הוא יגיע אלינו, אך המחיר המשוער נע בין 270,000 שקלים ל־300,000 שקלים, בהתאם לגירסה. 

 בג'יפ ישראל מספרים כי המחיר הגבוה של הרכב נובע ממיצובו כרכב פנאי־פרימיום, מתחרה לאודי Q5 וב.מ.וו X3 המקבילים אליו במימדים, אך גם השם ריינג' רובר אווק נזרק לאוויר. ומה לגבי הקירבה במחיר לגרנד צ'ירוקי? בג'יפ מסרו לנו כי הצ'ירוקי שיגיע יהיה מאובזר משמעותית מהגרנד הקרוב במחיר.

הצ'ירוקי צפוי להגיע אלינו בשלוש רמות גימור, ויהיה מצויד במערכת הנעה כפולה ובמנוע בנזין – V6 אטמוספרי בנפח 3.2 ליטר המפיק 272 כ"ס. התיבה היחידה שתוצע היא אוטומטית בת תשעה הילוכים, שבעזרתה הצ'ירוקי מסיים את המיאוץ ל־100 קמ"ש ב־8.1 שניות ומגיע למהירות מרבית של 206 קמ"ש. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...