"מוצר זה מכיל נתרן בריכוז הגבוה מהמלצות משרד הבריאות לתזונה בריאה", ייתכן שזו האזהרה שנראה בקרוב בטלוויזיה, בפרסומת של החטיף האהוב עלינו.
לעדכונים נוספים הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
אם החטיף יכיל יותר ממרכיב לא בריא אחד, תוחמר האזהרה וייכתב כי "יש לצרוך מוצר זה באופן מבוקר לשם שמירה על תזונה נכונה", לצד לוגו המבהיר כי לא מומלץ לצרוך המוצר.
צעד זה הוא חלק משורת הגבלות על פרסום מזון לא בריא, אשר מגבשים במשרד הבריאות ובתוכנית הלאומית "אפשרי בריא" מול הרשות השנייה. ההגבלות צפויות לחול על מוצרים עשירים בסוכרים, בשומן ובמלח, דוגמת חטיפים, בצקים וממתקים, וכן מזון מהיר. לפי היוזמה, מוצע כי לא ישודרו פרסומות למזון עתיר שומן, נתרן או סוכרים בתוכנית המיועדות לילדים ובשעות צפייה מוקדמות.
המטרה: לא לכפות חקיקה
המטרה היא לקדם - בהסכמה עם משרד התקשורת, הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין - שינוי רגולציה בתחום ולא לכפות את המהלך בחקיקה.
"אנחנו רוצים גם לחדד את המסרים שמועברים על ידי המפרסמים", מסביר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, "משום שבפרסומת לממרח שוקולד מצהירים שאין כולסטרול, וזה אמנם נכון, אבל הם לא אומרים שיש בו כ־%30 שומן - ואת זה אנחנו נגיד". חוה אלטמן, אחראית ארצית לתזונה בבריאות הציבור, הוסיפה כי "כבר היום לרשות השנייה יש הגבלות על תכנים שאינן קשורות למזון, וביקשנו להרחיב גם לתחום המזון".
מהרשות השנייה נמסר כי היא "בוחנת את בקשת משרד הבריאות לאזהרות בריאותיות למוצרי המזון", וכן הציעה למשרד לקדם תיקון חקיקה אשר יחול על כל פלטפורמות הפרסום.
