כלי תקשורת וייטנאמי דיווח כי גורמים רשמיים בכוחות ההצלה אמרו, כי הם חוקרים דיווח שהתקבל אודות פיסת פסולת חשודה שנראתה צפה בים, תחת המסלול המשוער של המטוס שנעלם. ייתכן כי המטוס התפרק בעודו באוויר.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
החתיכה, בצבע צהוב, אותרה על ידי מטוס סינגפורי, כמאה ק"מ דרום-מערבית מהאי הוייטנאמי טו-צ'ו.
שני כלי תעופה וייטנאמיים הוקפצו לזירה, והם אמורים לחזור בשעות ערב עם הממצאים.
במשרד הביטחון הסינגפורי סירבו להגיב על התגלית. עם זאת, שני מטוסים צבאיים ושלושה כלי שיט הצטרפו לחיפושים אחר המטוס.
מפקד המשטרה המלזית חאליד אבו-באקר אמר כי למרות שהמשטרה "לא פוסלת את האפשרות שמדובר בפעולת טרור", הם מניחים כי אין זו הסיבה הסבירה ביותר להיעלמות המטוס.
במקביל, האינטרפול הודיע כי לפחות שני דרכונים בהם נעשה שימוש בעלייה למטוס המלזי שעקבותיו אבדו, הינם דרכונים שאבדו או נגנבו, וכי כרגע "נבדקים מספר דרכונים חשודים נוספים".
מהארגון הבינלאומי לשיטור פלילי מסרו עוד כי לא נעשו כל בדיקות אודות דרכון אוסטרי ודרכון איטלקי, בין המועד בו נגנבו לבין מועד המראת המטוס של חברת התעופה המלזית.
"אמנם מוקדם מדי להעלות השערות לגבי הקשר בין הדרכונים הגנובים למטוס הנעדר, אך ברור שזה מעורר דאגה גדולה שכל נוסע יכול לעלות לטיסה בינלאומית באמצעות דרכון גנוב שרשום במאגרי המידע של האינטרפול", אמר מזכ"ל האינטרפול רונאלד נובל.
סוכנות המשטרה אמרה כי היא נמצאת בקשר רציף עם המדינות המעורבות בפרשה, בניסיון לברר את זהותם האמתית של הנוסעים שעלו לטיסה עם הדרכונים הגנובים. בנוסף נבדקים הדרכונים של כל הנוסעים "על מנת לבדוק שאינם גנובים".
נובל הביע את התסכול הרב מכך שרק מעט מתוך 190 המדינות החברות באינטרפול בודקות "באופן שיטתי" את מסד הנתונים, על מנת לקבוע אם המסמכים המשמשים נוסעים לעלות לטיסות רשומים כאבודים או גנובים. "זה מצב שקיווינו לא להגיע אליו. במשך שנים האינטרפול שואל מדוע מדינות מחכות לטרגדיה, במקום לשים אמצעי אבטחה נבונים בגבולות ובשערי עלייה לטיסות", אמר.
"יש לצפות לגרוע מכל"
במסיבת עיתונאים שקיימה מלזיה איירוויז הבוקר בבייג'ין, הודיע נציג בכיר של החברה, כי "יש לצפות לגרוע מכל".
באופן רשמי, עד לשעה זו לא נמצאו שרידי המטוס, וגם אין ודאות שכתמי השמן שהתגלו בים מקורם במטוס שנעלם בדרך מקואלה לומפור לבייג'ין. מניתוח חתימת הרדאר של המטוס התברר, כי זמן קצר לפני שנעלם מהמסכים של בקרי הטיסה, שינה הטייס את המסלול ופנה חזרה לכיוון נמל התעופה שממנו המריא שעתיים לפני כן.
בשלב זה נבדקות שוב הזהויות של כל 239 הנוסעים, ולבתיהם של כל אחד מהנוסעים נשלחו נציגים של חברת התעופה כדי לוודא את זהותם.
נציג החברה המלזית, איגנטיוס מינג צ'וי, הדגיש במסיבת העיתונאים שהמטוס לא אותר עדיין. "אנו ממתינים למידע נוסף. זה כל מה שאני יכול לומר. אם יהיה לנו עוד מידע, הודיע לכולם", אמר.
הוא אישר את הדיווח כי המטוס פנה לאחור לכיוון קואלה לומפור אבל הוסיף כי לא שודר כל אות מצוקה. לדבריו, תצא בקרוב הודעה נוספת לגבי שינוי נתיב הטיסה. "מחשש לגרוע מכל, מומחי אסונות מארה"ב נמצאים בדרך לקואלה לומפור, בעודנו נמצאים כאן", אמר.
במלון לידו בביג'ין היו בבוקר כ-100 בני משפחה של נוסעים על הטיסה שנעלמה, ממתינים לחדשות נוספות לגבי המטוס.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו