"לגו" - עיבוד אנימציה מושקע ומלא דמויות מוכרות, המבוסס על משחק קוביות ההרכבה הצבעוני והפופולרי - הוא הבלוקבאסטר הראשון לשנת 2014.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
בתוך פחות משבועיים הסרט גרף יותר מ־200 מיליון דולר ברחבי העולם, ועוד היד נטויה. באופן לא מפתיע, לאחרונה נודע כי העבודה על "לגו 2" כבר החלה, וגם סרט ספין־אוף ששמו "לגו נינג'ה־גו" נמצא בשלבי פיתוח.
ההצלחה הקופתית של "לגו", שיעלה לאקרנים בישראל ב־3 באפריל, לא מאוד מפתיעה. העובדה שהסרט מבוסס על מותג ילדים כה ותיק ומזוהה, והעובדה שגרסאות לגו של דמויות דוגמת באטמן, גנדאלף מ"שר הטבעות", הרובוט C3PO מ"מלחמת הכוכבים" ואברהם לינקולן נוטלות בו חלק, בוודאי סייעו לעורר את רמת המודעות אליו בקרב קהל הצופים.
ובכל זאת, הביקורות המצוינות שקיבלו את פניו של הסרט (שזכה ל־95% ביקורות חיוביות באתר "Rotten Tomatoes"), כמו גם ההתלהבות המתמשכת שהוא מעורר בקרב צופים מכל הסוגים והגילים, היו צפויות קצת פחות. על פניו, לא היה נראה כאילו "לגו" עומד להיות הרבה יותר מפרסומת באורך של שעה וחצי ללגו.
את הקרדיט לכך שהסרט בכל זאת הצליח להתעלות אל מעבר לרמת התוכן השיווקי יש לזקוף לזכותם של פיל לורד וכריס מילר ("גשם של פלאפל", "ג'אמפ סטריט 21"), שהיו שותפים לכתיבת הסרט והם גם ביימו אותו. החופש היצירתי הכמעט מוחלט, שקיבלו השניים מאולפני האחים וורנר, איפשר לשניים להחדיר אל התוצר הסופי את חוש ההומור הפרוע ועתיר המודעות העצמית שלהם, וגם את המסרים השנונים והלכאורה חתרניים שהפכו לסימן ההיכר של סרטיהם. נראה כי רכיבים אלה, שאינם שכיחים בפרויקטים בעלי אופי מסחרי מובהק, עשו את כל ההבדל.
נכונותו של הסרט להתבטא בחריפות כנגד התרבות התאגידית ולעודד יצירתיות ומקוריות - הפתיעו את המבקרים וסייעו למוסס את ההסתייגות שהיתה אמורה ללוות את תגובתם לפרויקט. "'לגו' הוא ביקורת מדהימה של תרבות ההמונים האמריקנית", נכתב באחת הביקורות; "'לגו' הוא הסרט הכי ליברלי בתולדות הקולנוע", נכתב בביקורת אחרת.
במקביל, ההשקעה של היוצרים בסיפור, בדמויות ובאנימציה התלת־מימדית סייעה ל"לגו" לעמוד בפני עצמו ולספק את הסחורה, בכל הקשור להנאה נטו. במילים אחרות, במקום להשליך על המסך מוצר מחופף, בינוני ורדוד, מתוך ידיעה שבכל מקרה, מספיק אנשים יגיעו לצפות בתוצאה (כמו במקרה של סרטי "הדרדסים" או "באטלשיפ", שהתבססו גם הם על מותגי ילדים מצליחים), הפעם החליטו לשאוב מעט השראה מסרטי "צעצוע של סיפור", שמתהדרים גם הם בפלטפורמה שיווקית גאונית, ומהסרטים של אולפני פיקסאר באופן כללי, ולהשקיע קצת יותר בתוכן ובצורה.
ההימור בהחלט הוכיח את עצמו, ומה שיפה הוא שכולם מרוויחים מכך. גם האולפנים, גם הקהל, וגם בעלי המניות של חברת לגו.
