כרטיס מועדון // איור: שחר קובר

"יש כרטיס מועדון?"

בדקנו: איזה כרטיס מועדון משתלם שיהיה בארנק ועל איזה אפשר לוותר

שאלה הזו תמיד מגיעה בעיתוי הכי לחוץ. התור לקופה ארוך, כרטיס האשראי כבר מוכן ואז המוכרת מפתיעה: "אפשר להציע לך לעשות כרטיס מועדון?" כשהעיניים של מי שעומד מאחוריכם בתור נעוצות לכם בגב, אתם מנסים לעשות חישוב מהיר אם זה אכן משתלם ואם זה לא ניסיון נוסף להוציא מכם עוד כמה עשרות שקלים לחינם. זה בדרך כלל נגמר בחישוב מוטעה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

רשתות רבות בארץ הבינו במהלך השנים האחרונות את הפוטנציאל השיווקי הטמון בהצטרפות צרכנים למועדון הלקוחות של החברה.

מבחינת הרשתות מדובר בדרך הטובה ביותר ליצור לעצמן קהל לקוחות קבוע, לקבל את נתוני הלקוחות שאוהבים לקנות ברשת ולהעביר להם לתיבת האי־מייל או לסלולרי את המבצעים האחרונים ופעילויות מיוחדות וכך להגדיל את מספר הביקורים ואת סל הקנייה ברשת.

אם בעבר הסתפקו הרשתות בכרטיסי מועדון פשוטים שבדרך כלל נתנו הנחה מינימלית, רוב כרטיסי המועדון היום מצריכים רואה חשבון צמוד. חלקן גובות תשלום אחד בהצטרפות ותשלום אחר לחידוש בכל שנה. חלקן מציעות הטבות הצטרפות עם התניה - בקנייה מעל סכום מסוים - וחלקן מציעות צבירה של אחוזים מסך הקנייה, וגם את זה מאפשרות לממש רק כאשר הסכום מגיע למחיר הפריט שאותו תרצו לרכוש.

כדאי לזכור: המטרה של מועדונים אלה היא לא פילנתרופית. מדובר בחברות מסחריות שהמטרה שלהן היא שהצרכנים יבלו יותר בחנויות ויקנו יותר פריטים. כדאי לחשוב מה תדירות הקנייה שלכם ברשת ולנסות להבין אם זה ישתלם לכם. כמו בכל תחום כדאי לערוך השוואת מחירים. יכול להיות שרכישה ברשת אחרת ללא כרטיס מועדון תהיה אטרקטיבית יותר.

אחד ממועדוני הלקוחות הטובים ביותר כיום הוא המועדון של רשת פוקס שהשיקה בתחילת ינואר את כרטיס המועדון החדש שלה: דרים קארד שכולל הטבות למותגי הקבוצה: פוקס, פוקס הום, ללין, אמריקן איגל, בילבונג ורשת הילדים האמריקנית דה צ'ילדרן פלייס שתגיע במארס הקרוב לארץ. היתרון בכרטיס זה הוא שאפשר לצבור 10% "Cashback" בקנייה בכל אחת מהרשתות ואפשר לממש את הסכום שצברתם ללא התניה. 

לדברי עינת פורטוגלי, סמנכ"לית השיווק של פוקס: ״המטרה היא לשמר לקוחות ולגרום להם להיות נאמנים לרשת, וזה מוכיח את עצמו. המועדון מונה כמה מאות אלפי חברים והביקורת טובה. אנחנו מכסים את העלות באופן מיידי בהטבה שאנחנו נותנים - 100 שקלים ללא התניית קנייה כשהעלות היא 69 שקלים, כלומר הלקוחות אפילו מקבלים יותר. אנחנו רואים את זה כמועדון נאמנות. חרתנו על דגלנו לא להתחכם עם אותיות קטנות ולכן מבחינתנו זה מועדון פרו צרכני. ברגע שהלקוח צבר 30 שקלים הוא יכול לממש ברשתות שלנו״.

לדברי לושי ברנד, סמנכ"לית השיווק של מועדון קלאב 365, המאגד בתוכו כמה רשתות וחברות ואשר חברים בו כ־600 אלף בתי אב: "אנחנו מחויבים לתת להם הטבות אטרקטיביות על מנת לשמר אותם ולתת להם ערכים נוספים. צריך לזכור שלצרכנים רגילים שאינם מאוגדים אין הטבה אחרת. מועדון חבר מציע הטבה לכוחות הביטחון בלבד ולכן הצרכנים מקבלים כאן הטבות שלא ימצאו במקום אחר".

לדבריה, עלות כרטיס החבר - 50 שקלים - סמלית לעומת המבצעים המוצעים: 80% ממוצרי המשביר והניו־פארם בהנחה נוספת לחברי המועדון. "הרעיון הוא לשמר נאמנות. רוב החברים נאמנים ורבים מהם חברים יותר מ־10 שנים".

לדברי עמיר משה, מנכ"ל H&O, כרטיס המועדון עולה כסף כדי שיכבדו אותו. "כשנותנים בחינם, ככה זה נתפס. זה מחיר סמלי כדי שיכבדו אותך כרשת וזה סוג של שירות שאנחנו נותנים ללקוחות. זה עולה לנו הרבה יותר - לחקור, לתחזק להביא רעיונות, פעילויות שיווקיות. זה דמי רצינות מבחינתנו. אנחנו מבקשים מהצרכן סכום סמלי ומציעים לו חוויה והצעה מדהימה בלי לסבך אותו. אצלנו אין קנה בסכום מסוים וקבל החזר ואין אצלנו צבירה כי אנחנו חושבים שאנשים יכולים לשכוח את הכסף שצברו ולכן זו לא הנחה אמיתית. אנחנו מציעים מחירים מיוחדים לחברי המועדון".

מועדון גדול נוסף הוא powercard, המשמש גם כרטיס אשראי של Cal. הכרטיס מעניק לחברי המועדון מבצעים מיוחדים והנחות, וגם החזר כספי (CashBack) בכל רכישה. בין רשתות המועדון: רשת הום סנטר - עד 15% הנחה על מגוון מחלקות לחברי מועדון באופן קבוע במהלך כל השנה והחזר כספי של 3% בכל קנייה; רשת הום סלולר, שמציעה חבילת סלולר הכל כלול לשנה עם שיחות והודעות sms ללא הגבלה ב־49 שקלים לחודש; רשת טויס אר אס - עם מבצעים מיוחדים לאורך כל השנה והחזר כספי של 5% בכל קנייה; רשת תחנות הדלק TEN, חברות התיירות אשת טורס, רשתות סליו, זר פור יו, סקוני, אפריל ועוד. עלות כרטיס פאוורקארד 12.90 שקלים בחודש ומקבלים מתנת הצטרפות 10% הנחה ברשת הום סנטר או 25% הנחה ברשת טויס אר אס, בהתאם לתקנון. 

MANGO

עלות: 69 ש' לשנה

חידוש חברות: 39 ש' לשנה

תקף ב: מנגו

הטבת הצטרפות: עלות הכרטיס או עלות חידוש הכרטיס - למימוש בחודשיים העוקבים בקנייה מעל 69 ש'

הטבות קבועות: מבצעים בלעדיים, מכירה מוקדמת לחברים, 25% הנחה על עיסקה אחת בחודש יום ההולדת ללא הגבלת פריטים

cashback: צבירת 10% מסך כל קנייה לקנייה הבאה. אפשר לממש כשמגיעים ל־100 נקודות בקניית פריט שמחירו מ־100 ש'

משתלם? בקרוב יהיה כדאי יותר עם השקת מנגו קידס. מתחילים ליהנות מהכרטיס החל מהקנייה השנייה

שורה תחתונה: אפשר לוותר. צריך רואה חשבון כדי להבין איך לנצל את הכרטיס הזה

H&O

עלות: 40 ש'; חידוש: 30 ש' לשנה

תקף ב: H&O ורשת קרטרס לילדים 

הטבת הצטרפות: 10% הנחה על כל מחלקת האופנה

הטבות קבועות: רוב המוצרים מתומחרים במחיר לצרכן ובמחיר לחברי מועדון וכן מוצעים מבצעים על מוצרים פופולריים; 10% הנחה על המותג קרטרס. הנחה של 25% נוספים בחודש יום ההולדת

cashback: אין 

משתלם? רשת לכל המשפחה. אטרקטיבי למי שרוכש שם בתדירות גבוהה. ההחזר על מחיר הכרטיס הוא בהתאם לקנייה

שורה תחתונה: אפשר. מתאים למשפחות שרוכשות בתדירות גבוהה ברשת

FOX

עלות: תשלום חד־פעמי של 69 ש'

תקף ב: פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, aerie, בילבונג, ללין ובקרוב ברשת הילדים דה צ'ילרדן פלייס

הטבת הצטרפות: 100 ש' לקנייה הבאה

הטבות קבועות: 30% הנחה ביום ההולדת בכל אחת מהרשתות במועדון (7 הטבות). מבצעים והנחות במהלך השנה

cashback: החזר של 10% מעלות כל קנייה לרכישה בכל אחת מהרשתות. ניתן למימוש החל מצבירה של 30 ש'

משתלם? לכל משפחה החל מהרכישה השנייה

שורה תחתונה: כדאי. ככה משמרים לקוחות: תשלום חד־פעמי עם החזר מלא, צבירת כסף על כל קנייה ואפשרות ניצול בכל הרשתות. יופי של מועדון

שילב

עלות: 50 ש' לשנתיים

תקף ב: שילב הטבת הצטרפות: 50 ש' מתנה לרכישה בחודש העוקב 

הטבות קבועות: מבצעים והנחות בלעדיות לחברי מועדון (החודש מציעים 50% הנחה על אופנת חורף + 10% נוספים לחברי מועדון; 20% הנחה על הקולקציה החדשה)

cashback: צבירה של 10% מסכום הקנייה על אופנת שילב שלא במבצע

משתלם? להורים טריים החל מהקנייה השנייה

שורה תחתונה: כדאי. מועדון טוב. היה אפשר לשפר את תנאי הצבירה

Life style

עלות: כרטיס אשראי ללא עלות בשנתיים הראשונות; לאחר מכן 10.3 ש' לחודש

תקף ב: סופר פארם, מקדונלדס, דלק, קרביץ, איסתא, ורטהיימר ספורט, אייס, אופיס דיפו ועוד

הטבת הצטרפות: עד 1,000 ש' לרכישת מוצרי לייף. מחושב לפי ממוצע גובה הקניות החודשי ומוכפל ב־3

הטבות קבועות: הנחות גדולות ביום ההולדת; אירועי מכירות עם הנחות עמוקות יותר לחברי המועדון; בכל חודש ניתנות הטבות ייחודיות בתחומי לייף סטייל שונים

cashback: אין

משתלם? כבר מהרכישה הראשונה

שורה תחתונה: כדאי. מבצעים אטרקטיביים. החיסרון הוא שחייבים את כרטיס האשראי, שיש לו עלות חודשית אחרי שנתיים

קסטרו

עלות: 80 ש'; חידוש חברות: 50 ש' לשנה

תקף ב: קסטרו הטבת הצטרפות: 80 ש' בקנייה מעל 400 ש'. כפל צבירה - 20 אחוז מערך הקנייה בנקודות הטבות קבועות: 20% הנחה ליום ההולדת. הטבות משתנות בהתאם לעונה ולקולקציה

cashback: צוברים 10% מסכום הקנייה אך אפשר לממש רק כאשר מגיעים למחיר פריט. אפשר לממש גם על מבצעים

משתלם? למי שמוציא לפחות 400 ש' בקנייה הראשונה ולמי שמתכנן להוציא לפחות כ־1,000 ש' בשנה (כדי לצבור 100 ש')

שורה תחתונה: אפשר. למי שקונה בקסטרו באופן קבוע זה אולי משתלם. כדי למשוך את האחרים קסטרו יכולה לעשות יותר

ורטהיימר

עלות: 39.9 ש' לשנה

תקף ב: ורטהיימר ספורט

הטבת הצטרפות:  40 ש

הטבות קבועות: הטבת יום הולדת - 20% הנחה על כל הפריטים בחנות ומבצעים לחברים

cashback: צבירה של 10% מסך הקנייה. מימוש הנקודות יינתן לאחר צבירה של מינימום 40 נקודות

משתלם? לחובבי ספורט שרוכשים ברשת בכ־1,000 ש' בשנה לפחות (כדי לקבל 100 ש' צבירה)

שורה תחתונה: אפשר לוותר. לא אטרקטיבי

club 365

עלות: 100 ש' לשנה

תקף ב: המשביר לצרכן, ניו־פארם, צומת ספרים, קוסט 365, קבוצת קידום, סטודיו סי, סונול, קשרי תעופה, שומרי משקל ועוד

הטבת הצטרפות: החזר מיידי של 50 ש' לקנייה בחנויות הרשת הטבות קבועות: מבצעים לחברי מועדון בכל רגע נתון בתחומי צריכה שונים

cashback: אין

משתלם? למי שנוהג לרכוש ברשתות השונות. קניית בושם או נעלי ספורט במחיר אטרקטיבי תחזיר את עלות הכרטיס

שורה תחתונה: כדאי. תשלום שנתי גבוה אך אופציות הקנייה המגוונות והמבצעים הרבים לחברים הם יתרון גדול

סטימצקי

עלות: 30 ש' לשנה

תקף ב: סטימצקי הטבת הצטרפות: 10% הנחה על הקנייה בזמן ההצטרפות

הטבות קבועות: 10% הנחה, גם על מבצעים שונים. הטבות של לאומי קארד דוגמת הטבת יום הולדת והטבות פרסונליות בפעילויות תוכן משתנות כגון הצגות ילדים

cashback: אין

משתלם? בגלל שגם כך חנויות הספרים מלאות במבצעים זה משתלם רק למי שקונה ספרים ודיסקים יותר מפעם בחודש

שורה תחתונה: אפשר. חוק הספרים מונע קבלת הטבות על ספרים חדשים. זה הופך את הכרטיס לקצת פחות אטרקטיבי

מגה ספורט

עלות: כרטיס אשראי בשיתוף לאומי קארד ללא עלות בשנה הראשונה; 12.90 ש' לחודש לאחר מכן

תקף ב: רשת מגה ספורט. הנחות גם בסונול, אופטיקנה, גו אקטיב ועוד

הטבת הצטרפות: 250 ש' במגה ספורט

הטבות קבועות: 10% הנחה כולל כפל מבצעים והההטבות של לאומי קארד, דוגמת תוכנית "פינוקים פלוס". הנחות ברשתות השותפות בכרטיס

cashback: אין

משתלם? לחובבי ספורט כבדים שזקוקים לכרטיס אשראי שעלותו השנתית כ־155 ש' (מהשנה השנייה)

שורה תחתונה: אפשר. בשנה הראשונה הכרטיס משתלם. לאחר מכן זה שווה רק אם אתם חובבי ספורט כבדים שקונים הרבה ואין לכם כרטיס אשראי אחר

GOLF

עלות: תשלום חד־פעמי של 79 ש'

תקף ב: גולף, אינטימה, פולגת, בלו בירד, מקס מורטי, גולף אנד קו וגולף קידס

הטבת הצטרפות: שובר של 100 ש' למימוש בקנייה מעל 400 ש'

הטבות קבועות: בחודש יום ההולדת מקבלים כפל נקודות

cashback: צבירת נקודות על 10 אחוזים מסך כל קנייה שמותנים בקנייה ב־500 ש' ברשת בשנה וחצי

משתלם? למי שמתכנן קנייה העולה על 400 ש' באחת מחנויות הרשת

שורה תחתונה: אפשר. לא אהבנו את ההתניה לשובר רק אחרי קנייה של 400 ש' ברכישה אחת. היתרון: תשלום חד־פעמי לרשת שפונה לכל המשפחה ולתחום כלי הבית

דלתא

עלות: תשלום חד־פעמי של 44 ש'

תקף ב: דלתא 

הטבת הצטרפות: 50 ש' מתנה לרכישה בחודש העוקב 

הטבות קבועות: הטבת יום הולדת, מבצעים והטבות לחברי המועדון (למשל פיג'מות לילדים ב־40 ש' במקום ב־100 ש')

cashback: צבירת 10% מסך כל קנייה לקנייה הבאה

משתלם? לכל המשפחה, החל מהקנייה השנייה 

שורה תחתונה: כדאי. משלמים 44 ש' ומקבלים 50 ש' וגם צוברים כסף מכל קנייה. משתלם

S.WEAR

עלות: תשלום חד פעמי של 78 ש'

תקף ב: רשת S.WEAR.

הטבת הצטרפות:  38 ש' למימוש 48 שעות לאחר ההצטרפות

הטבות קבועות: 50 ש' מתנת יומולדת בכל שנה, המבצע שבועי - 20% הנחה על דגמים מובילים,  מבצעי סוף עונה לחברי המועדון 20%-50% הנחה על כל המוצרים בחנות לפני כולם

Cashback: כל קנייה מזכה בנקודות בשווי 10% מערך הקנייה. מימוש הנקודות - בצבירת נקודות השווה לערך הפריט

משתלם? מאחר ומדובר בתשלום חד פעמי שמקבלים על רובו החזר ויש הטבות ומבצעים בלעדיים לחברי מועדון – זה כדאי

שורה תחתונה: כדאי. פשוט ואטרקטיבי

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...