כתבת: היאלי יעקבי, צילום: רועי קסטרו, קובי מאירי
רשת קופיקס, המציעה קפה ואת כל מוצריה בחמישה שקלים, עוררה סערה גדולה מאז כניסתה לשוק עם סניף ראשון ברחוב אבן גבירול בתל אביב לפני כשלושה שבועות. היום השיקה הרשת סניף נוסף ברחוב קינג ג'ורג' בת"א.
במסיבת עיתונאים שנערכה היום הציגו אבי כץ, הבעלים של הרשת וגיל אונגר, יו"ר הרשת החדש את אסטרטגיית הרשת לפיה עד חנוכה 2014 יוקמו 50 סניפי קופיקס ברחבי הארץ. ההשקעה בסניפים אלה תעמוד על 25 מיליון שקלים, כאשר קצב פתיחת החנויות יעמוד על 3.5 חנויות בחודש, רובן יהיו פעילות 24 שעות. כץ ואונגר הבטיחו כי הרשת תשמור על המחיר גם אם יתקיימו עליות מחירים.
"העסק יותר מוצלח ממה שחשבנו ,למרות שלא יצאנו לדרך בלי לעשות חשבון", הצהיר היום כץ. "אף איש עסקים לא יוצא לדרך בלי חישובים כלכליים ואני שונא להפסיד כסף. 55 אלף הצרכנים שביקרו בתקופה זו הוכיחו את חיבתם לרשת".
עוד הוסיף, כי "היה לנו ברור שאם אנחנו עוברים את קו המכירות של 1,000 פריטים ביום זה עסק טוב, מעל 2,000 זה עסק מצוין. ביום חלש אנחנו מוכרים 3,500 פריטים וביום חזק 4,000 פריטים. היינו יכולים גם להגיע ל-250-500 פריטים נוספים ביום, אבל נשארנו ללא מוצרים בגלל חוסר הניסיון".
שיטת הזכיינות של קופיקס
גיל אונגר , מי שכיהן בעבר כמנכ"ל הראשון של איקאה וכמנכ"ל הרבוע הכחול אמר היום: "לא היה דבר כזה ב-100 השנים האחרונות וכנראה שגם לא יהיה ב-100 השנים הבאות. אנחנו צריכים לפתוח במהירות עשרות סניפים כי אחרת הגל יעבור. שכרנו משרדים של 500 מ"ר בפתח תקווה כי אנחנו רוצים להתנהל כגדולים ומהיום הראשון אנחנו צריכים להתנהל כגדולים".
אונגר הכריז על שיטת הזכיינות החדשה ברשת. "נפעיל את החנויות בבעלות מלאה שלנו היות שאנחנו רוצים להרחיב את הרשת במהירות. כל סניף יעבור לזכיין רק לאחר שפעל למשך תקופה של 3-6 חודשים והוכח כי הסניף הוא רווחי. הסניף הבא ייפתח ברחוב הארבעה פינת החשמונאים. אנחנו לא רוצים להתעשר מזכיונות. הזכיין ישלם על הקמת הסניף ונתחלק ברווחים בשיטה זו או אחרת".
לגבי מיקומי החנויות אמר אונגר: "אנחנו נפתח רק במקומות עם מיקומים מעולים, עם גישה לרחוב. אנחנו מבינים את חשיבות המיקום. קיבלנו פנייה מהאוניברסיטאות אבל אנחנו לא יכולים להיות במקום שסגור שלושה חודשים בשנה".
מלבד מוצרי מזון הרשת תמכור מוצרים נוספים כדוגמת שמפו וסבון. לדברי אונגר, "המטרה היא להגדיל את המכירות. אם היום, הממוצע הוא רכישה של 3.2 פריטים ללקוח בעלות של כ-16 שקלים, בקניית פריט נוסף זה יהיה כבר 20 שקלים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו