תושבי תל אביב וגוש דן מחכים כבר שנים ארוכות למהפכה בתחבורה הציבורית בכרך הגדול במדינה, אך בפרק הבוחן את ההיערכות להקמת רכבת קלה בת"א וסביבותיה, מתח דו"ח מבקר המדינה ביקורת חריפה על המדינה ועל חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית לפרויקט מאז 2010.
המבקר מותח ביקורת על הליך בחירתה של החברה וגורס כי "הוא היה רווי בליקויים משמעותיים. המדינה לא עשתה הליך בדיקה ראוי לפני שבחרה בחברה ולא בדקה אם היא ערוכה לבצע את התהליך, שעליו הוחלט כבר לפני יותר מעשור". לטענת המבקר, חברת נת"ע חרגה משמעותית גם מהתקציב שהוקצב לה וגם מלוחות הזמנים של הפרויקט.
על פי בדיקת המבקר ולפי נתוני ינואר 2013, צפויה חריגה של כ־3.7 מיליארד שקלים בתקציב, ונכון למאי 2013 צפויה דחייה של שלוש עד חמש שנים במועד הפעלת "הקו האדום", שעל פי התוכנית המקורית היה אמור להיות מוכן ב־2017.
בפרק נוסף, המבקר מצביע על ליקויים גם בפעילות של משרד התחבורה בעת הקמתו של מינהל תח"צ (תחבורה ציבורית), שמטרתו היתה להנהיג רפורמה במערך האוטובוסים של גוש דן. על פי המבקר, עלות התכנון עד 2010 והביצוע וההפעלה לשנים 2015-2011 יגיעו לכ־500 מיליון שקלים, אך הנוסעים טרם נהנים מהרפורמה הזו.
ממשרד התחבורה נמסר כי "אנו פועלים לתיקון כל הליקויים שהוצגו בדו"ח. בנוגע לרכבת הקלה, נפעל ליישום כל הלקחים והמסקנות הנובעים מהקמת הרכבת הקלה בירושלים, בפרויקט בתל אביב. אומדן הפרויקט המקורי שנקבע לא שיקף את כלל הסיכונים והעלויות האמיתיות, ודווקא חברת נת"ע שמה בצורה גלויה את נתוני התקציב המלאים בפני מקבלי ההחלטות". חברת נת"ע מסרה כי "נפעל לתיקון הליקויים שצוינו בדו"ח. התקציב והלו"ז המקוריים של הפרויקט נקבעו על ידי הזכיין, ואחרי בדיקה יסודית הגשנו נתונים עדכניים".
