סנסציה באיסטנבול: "בוג'י" הכלב נוסע כל יום לבד במטרו

הנוסע המפורסם ביותר בתחבורה הציבורית באיסטנבול גומא כל יום 30 ק"מ בעשרות תחנות - ללא כל יעד • הכירו את בוג'י, שנוסע מדי יום במטרו, במעבורת, באוטובוס וברכבת הקלה של העיר ושובר קצת את השגרה עבור התושבים טרודי היום • אפילו אינסטגרם וטוויטר יש לו

בוג'י הכלב נהנה מתשומת לב של נוסעים באיסטנבול, צילום: Chris McGrath/Getty Images

דווקא בתקופה קשה יחסית לטורקים, עם כלכלה מקרטעת ומתיחות פוליטית הולכת וגוברת, נראה שיש משהו שחוצה את כל המחנות: האהבה לכלב שנוסע כל יום בעצמו במטרו.

בוג'י הכלב "גר" ברחובות השוקקים של העיר איסטנבול, אך זו תהיה טעות לקרוא לו כלב רחוב. הוא הפך להיות דמות קבועה עבור רבים מתושבי העיר משום שהוא נוסע כל יום בעצמו עשרות קילומטרים, למרות שאין לו כלל יעד, ועבור רבים הוא חלק משגרת יומם. 

בשבועות האחרונות יותר ויותר אנשים החלו לתעד את הנסיעות שלו, ככל הנראה כי הוא גם בעצמו הרגיש יותר ויותר בטוח ליסוע במערכת התחבורתית הסבוכה של העיר. לא ברור מי הבעלים, אם בכלל יש לו. 

 גם הרשויות בעיר החלו לשים לב לתופעה וצירפו לו שבב אלקטרוני שניתן לעקוב אחריו באמצעותו דרך הפלאפון. "העיריה שמה לב שהמסע היומי שלו כולל לפחות 29 תחנות מטרו ולפחות שני נסיעות במעבורת. הוא גם יודע איך לעלות על הרכבות והמעבורות ללא כל עזרה, וכך גם לרדת מהן," כך אמר הצלם של גטי אימג'ס כריס מגראת', שצילם אותו נוסע ברחבי העיר. 

"אנחנו שמנו לב שהוא יודע בדיוק איך להגיע ולאן הוא הולך, זה כאילו יש לו מטרה," כך אמרה עובדת של המטרו, איילין ארול. לפי המידע שנצבר עד כה, בוג'י אוהב לשבת באמצע קרון הרכבת, שבטורקית קרוי "בוג'י" ולכן כך החלו לקרוא לו עובדי המטרו. בגלל החיבה שלו לנוסעים השונים הוא "מסכים" להצטלם איתם ולכן הפך למשפיען רשת בעל-כורחו בטוויטר ובאינסטגרם. 

אם לא די בכך, נראה כי הוא סיגל לעצמו את הנימוסים שצריך בתחבורה הציבורית, ומחכה שאחרים יירדו בטרם עולה בעצמו על הקרון. 

"את יושבת לך ברכבת ופתאום את רואה את בוג'י. את מסתכלת עליו והוא נותר שלו ורגוע, ואת לא יכולה שלא לחייך וליהנות מהרגע," אמרה ארול.  

הנה חלק מהתמונות המתעדות את המסע המופלא של בוג'י כל יום:

(צילומים: Gary McGrath/Getty Images) 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר