X

זו הסיבה החשובה שהילדים שלכם ממש צריכים כלב

הם חמודים, הם נאמנים, הם שובבים והם עשויים לפתור את מגיפת ההשמנה בקרב ילדים. מחקר חדש טוען כי כלבים הם המפתח לגרום לילדים להיכנס לכושר

ילד וכלב רצים יחד בשדה. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

בניסיון להתמודד עם המגמה המדאיגה של חוסר פעילות גופנית בקרב ילדים בארה"ב, קינסיולוגים מאוניברסיטת מסצ'וסטס באמהרסט חקרו את ההשפעה של כלבים על הרגלי הפעילות הגופנית של ילדים. האם כלב באמת מסוגל להיות הפתרון למגיפת ההשמנה ההולכת וגוברת? הטלנו על Perplexity להסביר לנו את תוצאות המחקר.

מדובר במחקר ראשוני, שנערך בשנת 2022 ופורסם לאחרונה בכתב העת למדידת התנהגות גופנית, והציג שיטה חדשה לכימות הפעילות הגופנית בקרב ילדים הנגרמת על ידי כלבים. המחקר הראשוני כלל 12 ילדים, וגילה שכ-20% מהפעילות הגופנית היומית שלהם נבעה מאינטראקציות עם חיית המחמד המשפחתית. בהתבסס על ההתחלה המבטיחה הזו, מחקר גדול ומגוון יותר מתבצע כעת כדי להעמיק בקשר המסקרן הזה.

שני שליש מהילדים בארה"ב אינם עומדים בהמלצות הפעילות הגופנית – 60 דקות של פעילות מאומצת ביום. בהנחייתה של מדענית הפעילות הגופנית קייטי פּוֹטֶר, מעבדת הרפואה ההתנהגותית של האוניברסיטה מתמקדת באסטרטגיות לשיפור רמות הפעילות הגופנית בארה”ב בכלל, ובקרב ילדים בפרט. על ידי חלוקת ציוד למשפחות עם מדי תאוצה (אקסלרומטרים) חכמים עם קישוריות בלוטות’, החוקרים שואפים לעקוב אחר הפעילות הגופנית המתבצעת בעת קרבה בין ילדים וכלבים.

קולין צ'ייס, המחברת הראשית של המאמר ודוקטורנטית במעבדתה של פוטר, מדגישה את הפוטנציאל של מינוף הקשר בין בני אדם לכלבים כדי להגביר את רמות הפעילות הגופנית של ילדים. מחקרים מצביעים על כך שפעילויות מהנות ואינטראקטיביות נוטות להניע פעילות גופנית מוגברת בקרב ילדים. נוכחות של כלב לא רק מגבירה את ההנאה, אלא גם מספקת תמיכה חברתית רבת ערך.

אם ממצאי המחקר הגדול יותר ימשיכו להראות השפעה חיובית משמעותית של כלבים על הפעילות הגופנית של ילדים, הם עשויים לעודד יותר משפחות לאמץ כלבים. מעבר לרצון הטבעי לנוכחותו של חבר נאמן, החוקרים כבר חושבים על תוכניות חדשניות כמו יוזמות ללקיחת כלבים לטיולים או פעילויות לאחר בית הספר המתמקדות באינטראקציה עם כלבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר