סדר בבלגן: חברות התעופה שחזרו לישראל – ואלו שעדיין לא

אייר פראנס, לוט, וויז אייר, לופטהנזה ועוד הן רק חלק מהחברות שהספיקו לשוב לפעילות בארץ, בניגוד לאייר אינדיה, KLM ואיזיג'ט, הן רק חלק מאלו שטרם עשו זאת • וגם: איזו חברת תעופה הכריזה על הוספת טיסות לישראל?

נוסעים בנתב"ג. צילום: יוסי זליגר

מתקפת הטילים והכט"במים של איראן על ישראל בתחילת השבוע גרמה ללא מעט חברות תעופה זרות לבטל את טיסותיהן ארצה וממנה. מרביתן כבר חזרו לארץ, אך עדיין ישנן כמה חברות משמעותיות שלא עשו זאת – וחלקן אף דחו את שובן לתקופה ארוכה.

עיקר חברות התעופה שכבר חזרו לישראל הן אייר פראנס, טראנסאוויה, סמארטווינגס, לוט, טוס איירווייז, בלו בירד, אתיופיאן, אזרבייג'ן, אתיחאד, פליי דובאי, ITA, אל על, ארקיע, ישראייר, וויז אייר, אייר סיישל, קורנדון יורופ, בריטיש איירווייז, איבריה, אייר אירופה, בולגריה אייר, לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן, אג'יאן, טארום ועוד.

לעומתן, אייר אינדיה, KLM, אייר קנדה (שטיסתה הבאה מישראל תצא רק ב-2 ביוני), יונייטד איירליינס (שדחתה את טיסותיה עד יום שלישי הקרוב, 23 באפריל) ואיזיג'ט, שביטלה את כל הטיסות לישראל עד סוף חודש אוקטובר הקרוב.

נוסעים בנתב"ג (ארכיון), צילום: יוסי זליגר


מספרי הנוסעים בנתב"ג עולים, והיום (חמישי) יעברו שם 55 אלף נוסעים. בפועל, היו אמורים לעבור היום במקום כ-60 אלף נוסעים, יום השיא מתחילת המלחמה, אבל אותם ביטולים של חברות תעופה גרמו לירידה קלה במספרים הצפויים.

במקביל, אתיופיאן איירליינס הודיעה היום על הוספת טיסות לישראל, כך שחברת התעופה תפעיל 17 טיסות בשבוע בקו אדיס אבבה-תל אביב. החברה הייתה מהראשונות לחזור לפעול בישראל אחרי שפרצה המלחמה, והיא נחשבת למבוקשת בקרב הטסים למזרח וליעדי המשך נוספים באפריקה ובדרום אמריקה דרך אתיופיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר