האנליסט הבכיר שיבח את דני אבדיה: "יהפוך לנכס מאוד יקר ב-NBA"

הישראלי ממשיך לככב אצל חברות הססטיסטיקה המתקדמות כאחד הפורוורדים הורסטיליים בליגה • הנתונים בפנים • האנליסט הבכיר של ESPN התרשם: "הוא סוף סוף מבין כמה הוא גבוה וחזק בהתקפה"

דז'ונטה מארי קולע סל ניצחון ב-NBA / אטלנטה הוקס

דני אבדיה ממשיך להיראות מעולה ב-NBA. במשחק האחרון של וושינגטון וויזארדס הישראלי קלע 17 נק' ולקח 12 ריבאונדים, אך יחד עם זאת אכזב במאני טיים כשפספס שתי הזדמנויות להכריע את המשחק.

למרות זאת, נדמה שהמנייה של אבדיה ממשיכה לעלות בליגה. זאק לואו, אחד האנליסטים המובילים בליגה וכתב בכיר של רשת ESPN, כתב עליו בטור השבועי שלו: "הוא סוף סוף מתקיף כמו שחקן שהבין שהוא שחקן בגובה 2.06 מ' שמאוד חזק".

דני אבדיה. הקבוצה הורסת לו?, צילום: USA TODAY Sport

לואו המשיך: "מאז ה-1.2, אבדיה קולע 18.7 נק' למשחק ב-52.4% מהשדה, כולל 41% לשלוש. הוא החל לזרוק יותר שלשות, אבל לא מספיק לפי האחוזים הגבוהים. לפחות נראה שהוא נמנע יותר מהחששות שהיו לו לפני כן שהיו מלוות את הקליעה שלו. הוא גם זורק 4.5 זריקות בממוצע, יותר מ-2.9 שזרק לפני כן".

האנליסט סיכם וכתב: "כשאבדיה רואה מישהו נחות פיזית מולו במתפרצות, הוא פשוט רץ דרכו. הוא שומר וריבאונדר מעולה ורק בן 23. בזכות החוזה החדש שלו, 55 מיליון דולר לארבע שנים כאשר בשנה האחרונה ירוויח 11.875 מיליון, הוא הופך לנכס יקר במיוחד בליגה".

אבדיה בפעולה, צילום: USA TODAY Sports

כמו כן, היום (שישי) הישראלי זכה לכבוד מחברת הסטטיסטיקה "סינרג'י" שדירגה אותו במקום השישי בליגה בממד שבוחן את כמות האסיסטים ביחס ל-100 נגיעות בכדור, עבור שחקנים בגובה של 2.06 מ' ומעלה. מעל אבדיה ברשימה: לברון ג'יימס במקום הראשון, קייל אנדרסון מפתיע במקום השני, וגם קלי אוליניק, ניקולה יוקיץ' ויאניס אנטטוקומפו.

אבדיה נכנס היום לעוד רשימה סטטיסטית מעניינת, כשדורג במקום העשירי בליגה מבין הפורוורדים שקלעו העונה הכי הרבה לייאפים בליגה. באופן לא מפתיע, זאיון וויליאמסון, הכוכב של ניו אורלינס מוביל את הרשימה ומקדים את יאניס אנטטוקומפו. דני ממוקם אחרי ג'ייסון טייטום ואר ג'יי בארט.

וושינגטון תשחק הלילה (02:00) נגד דטרויט פיסטונס, הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן גרוע משלה. אבדיה ינסה להמשיך ברצף שלו, כאשר ב-11 המשחקים האחרונים הוא לא ירד מ-14 נק' לפחות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר