איל נדל"ן: כמה שווה יואב כץ?

הבעלים של הפועל חיפה הוא איש עסקים אמיד שמחזיק מרכזי סחר רבים בוושינגטון וגם נחשב לרואה חשבון בכיר בבירה האמריקנית • גורמים מספרים שהוא יכול להתחרות בקלות ביענקל'ה שחר ובמיטש גולדהאר, אבל הוא פשוט לא רוצה • רק אל תקראו לו קמצן

שר התרבות והספורט מיקי זוהר פגש את קפטן הפועל חדרה מנשה זלקה

זר שיסתכל מהצד על בעלי הפועל חיפה יואב כץ שחוגג היום (חמישי) יום הולדת 80, לא יחשוב לרגע שמדובר באדם אמיד במיוחד.

כץ שמסכים להתראיין כמעט בכל הזדמנות ועל כל תחום ציבורי – כדורגל ומה שמסביב, מסרב כמעט באופן מוחלט לדבר על הונו העצמי ועסקיו הפרטיים ונוהג להגיד: "ITS PERSONAL". בשביל זה אנחנו פה.

כאמור, כץ מסתיר בקנאות את ענייניו הפרטיים, אבל גורמים שמכירים אותו היטב אומרים שהוא שווה כמה מאות מיליוני דולרים ואם רק ירצה בכך יכול להתחרות בקלות עם הבעלים העשירים בישראל כמו מיטש גולדהאר, יעקב שחר ואלונה ברקת, ולהעמיד תקציב כמוהם.

יואב כץ וחאתם עבד אלחמיד, צילום: מאור אלקסלסי

כץ נולד בישראל וגדל בחיפה, ובגיל 23 עבר לארצות הברית. במהלך השנים הפך לאיש עסקים אמיד בארה"ב ומרכז הפעילות שלו נמצא בוושינגטון שם הוא מחזיק כמה מרכזי סחר שהכוללים השכרת חנויות ומשרדים. כמו כן הוא נחשב כץ לאחד מרואי החשבון המובילים בבירה האמריקנית, מה שמכניס לו סכומי כסף גבוהים בכל חודש.

בישראל כץ דואג להדגיש שהוא רואה את עצמו כתייר וסיפר לא אחת שאפילו אין לו פנקס צ'קים ישראלי. את הבעלות על הפועל חיפה הוא לקח ב-2004 בחינם לאחר שהקבוצה נקלעה לקשיים כלכליים והייתה בהליך פירוק בשל התאבדותו של הבעלים הקודם, רובי שפירא ז"ל.

לפי הדו"חות הכספיים, במהלך השנים השקיע כץ מכיסו הפרטי למעלה מ-60 מיליון שקלים בקבוצה. בעונה שעברה שבר את שיא ההשקעה השנתית שלו כאשר הביא מכיסו 13,408,000 שקלים.

יואב כץ, צילום: מאור אלקסלסי

במהלך השנים ספג כץ ביקורות ועקיצות על כך שהוא קמצן ולא משקיע מספיק כספים בקבוצה, אך הדו"חות הכספיים מראים תמונה שונה. תקציבה של הפועל חיפה נע בשנים האחרונות בין 24 ל-32 מיליון שקלים, כאשר חלק משמעותי מהכסף הוא השקעת בעלים.

בתקופת כץ זכתה הפועל חיפה בגביע המדינה (2018) בפעם הרביעית בתולדותיה והראשונה מאז 1974, בגביע הטוטו (2013), בתואר אלוף האלופים (2018) ושמרה על יציבות גדולה ברוב השנים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הפועל חיפה חוגגת, צילום: מאור אלקסלסי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר