"הכתובת היתה על הקיר": דרישות ההתאחדות שהובילו את יוסי בניון לפיצוץ

המנהל המקצועי נדרש "להחתים כרטיס" בכל פעם שהגיע לבית הנבחרות, בהתאחדות כנראה ניסו לעקוב אחרי שעות העבודה שלו • ברק בכר המועמד המוביל, אבל גם רן בן שמעון עומד על הפרק • כל הפרטים בפנים

שליח ישראל היום משוחח עם אוהדי הנבחרת לפני המשחק מול איסלנד

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ סיים בתוך 12 שעות את מלאכת סיום ההתקשרות עם המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון, וכן עם המאמן הלאומי אלון חזן. "זה לא היה נעים, אבל זה היה הצעד הנכון מבחינה מקצועית", אמרו בהתאחדות. מנגד, בניון עצמו פגוע מההתנהלות סביבו, וטוען שהופרו ההבנות שהיו בינו לבין זוארץ על כך שימשיך לשנתיים נוספות, האופציה שהיתה בחוזהו.

שתי הפגישות, בין זוארץ לבניון ולחזן, היו קצרות וממצות. אחרי שהסתיימה דרכו של המנהל המקצועי - הגיע המאמן היוצא, שם כבר היה ברור מלכתחילה לאן הדברים הולכים והפגישה הגיעה לסיומה בתוך דקות. מצד הצוות המקצועי עלתה הטענה כי "הכתובת היתה על הקיר". בחודשים האחרונים לטענת אנשי הצוות המקצועי, עלו דרישות משונות, בעיקר כלפי בניון, כמו למשל "להחתים כרטיס" בכל פעם שהוא מגיע לבית הנבחרות - דרישה שלא היתה מאף אחד בתפקיד לפניו, בוודאי לא מווילי רוטנשטיינר.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, צילום: אודי ציטיאט

בהתאחדות כנראה ניסו לעקוב אחרי שעות העבודה של המנהל המקצועי, שחלק ניכר מעבודתו כלל לא היה בבית הנבחרות. בהמשך הדרישה הזו בוטלה, אך תוך כדי תנועה נעשו שינויים בצוות הניהולי סביב הנבחרת כחלק משינויים רוחביים לאורך הדרך, כולל הזזתו הצידה של אבי לוי, למשל, ששימש סוג של מנהל עליון של הנבחרת וסמנכ"ל ההתאחדות.

לוי עזב עוד לפני המשחק מול איסלנד, וכעת גם בניון וחזן מפנים את מקומם. "יהיה צוות חדש לחלוטין", אמרו מקורבים. "חילופי מקומות זה תמיד קשה, בטח עקב התוצאות האחרונות, שכאבו לכולם". כעת זוארץ מעוניין לזרז את מינוי המאמן הבא, והראשון ברשימה הוא ברק בכר.

ברק בכר, צילום: אילן זיסו

הפנייה לבכר תהיה מהירה, וכבר אחרי הפגישה הראשונה ידעו לאן הרוח נושבת. למעשה, כל התמונה סביב המאמן המעוטר ברורה להתאחדות, בעיקר בשל הקשר הישיר בינו לבין סגן יו"ר ההתאחדות עו"ד מורן מאירי, שמייצג אותו בתביעה מול הכוכב האדום בלגרד. לכן, אם יהיה צורך בסיוע, בכר רק צריך לתת אור ירוק למאירי לטפל בדברים, כולל הסכומים הנקובים בחוזהו לעונה הבאה בסרביה (כרגע, הכוכב האדום חייבת לבכר יותר מחצי מיליון יורו, והסכום עולה מדי חודש).

זוארץ ומאירי מובילים מהלך שיעבור דרך הוועדה המקצועית, שגם בה יש קונצנזוס לגבי הטיעון שבכר הוא המועמד המוביל למשרה הלאומית. שניהם, אגב, מרגישים נקיים בכל הקשור לשינוי, שכן הם לא אלה שחתומים על המינויים של יוסי בניון ושל אלון חזן, שהתקבלו כנדוניה מתקופתו של אורן חסון כיו"ר ההתאחדות.

מורן מאירי (במרכז), צילום: אלן שיבר

אם הניסיון למנות את בכר לא יצלח, בהתאחדות ימשיכו לאופציה הבאה - מאמן א.א.ק לרנקה הקפריסאית, רן בן שמעון. לאחרון יש ניסיון גם באימון נבחרות, אחרי שעשה זאת בנבחרת קפריסין. גורמים בהתאחדות טענו כי לא מן הנמנע שהוועדה המקצועית תיפגש עם שני המאמנים, בכר ובן שמעון, לפני שתעביר את המלצותיה באופן סופי.

בהתאחדות שוקלים להציע למאמן הבא באופן חריג חוזה לארבע שנים כדי לשכנעו לקבל את התפקיד ולייצר תהליך שיסתיים מבחינתם ביורו 2028. זוארץ אמר בשיחות פנימיות כי הוא מודע לסיכוי הקלוש להעפיל למונדיאל 2026, בטח דרך ליגת האומות, שם ישראל נמצאת בדרג א' עם בלגיה, צרפת ואיטליה. מבית המוקדמות תעלה רק הנבחרת שתסיים בראשות הבית, בעוד הסגנית תלך לפלייאוף ולא בהכרח תעלה.

בן שמעון. אופציה נוספת, צילום: אורן אהרוני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"יש דור צעיר ומוכשר שהוכיח את עצמו בנבחרת הצעירה ובנבחרת הנוער", הסביר גורם בכיר בהתאחדות. "עכשיו צריך לחבר את הכל בנבחרת הבוגרת. זאת משימה אפשרית, וזו תהיה המטרה שבסופה. ישראל צריכה להיות תחרותית וטובה במוקדמות המונדיאל, ובסוף התהליך להגיע ליורו הבא. זו מטרה ריאלית שכל מאמן שיגיע יצטרך לעמוד בה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר