"עמית סוסנה, את גיבורה - אנחנו מאמינות לך!": בשעה זו נערכת הפגנה בניו יורק נגד שתיקת ארגוני הנשים של האו"ם

המוחות קוראות לתגובת נגד לנוכח ההתעללות המינית והפיזית שעוברות החטופות הישראליות בשבי חמאס, בפרט לאחר חשיפת עדותה של עמית סוסנה • לדבריהן "לא מקובל עלינו שב-2024 אדם שרואה איך אישה נאנסת, נרצחת וגופתה מועמסת על משאית - מקבל פרס על כך שצילם את זה ולא סייע לה"

עמית סוסנה: "כשאתה בשבי חמאס, אתה כל הזמן על הקצה - דברים יכולים להידרדר דרסטית בכל שנייה" // רויטרס

ממשיכים לטמון את ראשם בחול: פעילות מטה משפחות החטופים וארגון בונות אלטרנטיבה מפגינות כעת (שישי) מול משרדי האו״ם. זאת בעקבות השתיקה המתמשכת של ארגון הנשים של האו"ם נוכח ההתעללות המינית והפיזית שמבצעים מחבלי חמאס בחטופות הישראליות שמוחזקות בשבי. שתיקה אשר נמשכה גם לאחר שנחשפה עדותה המצמררת של עמית סוסנה, ששוחררה מהשבי.

המפגינות הקריאו את עדותה של סוסנה בכניסה למשרדי UN WOMEN. בהפגנה השתתפה גם מיס ישראל, נועה כוכבה, שפועלת בזירה הבין-לאומית כחלק ממאבק הנשים, וזאת לאחר שסיימה חמישה חודשי מילואים.

הפגנת ארגוני הנשים מול משרדי האו"ם, צילום: לירי אגמי ועומר קפלן

הפעילה החברתית שני גרנות-לובטון אמרה בהפגנה: "הגענו מול UN WOMEN כדי לזעוק את קריאתה של עמית סוסנה האמיצה ולדאוג שכל העולם שומע. לא מקובל עלינו שב2024 אדם שרואה איך אישה נאנסת, נרצחת וגופתה מועמסת על משאית - מקבל פרס על כך שצילם את זה ולא סייע לה. לא מקובל עלינו שבארגון הנשים הבינלאומי שאמור להגן על זכויות כל הנשים - לא פוצים פה על מה שנעשה לאחיותינו בשבי. כל עוד הן עוברות עינויים בשבי חמאס, אנחנו נפגין למענן!"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר