"מברך את האומה האיראנית": נציג היהודים במשטר האייתולות משבח את המתקפה על ישראל

ד"ר הומיון שמח הילל את "המתקפה האדירה על עמדות המשטר הציוני" • הוא גם תקף את ירדן בגלל "בגידתה בפלשתינים" • והדגיש את העלות הכספית הנמוכה של המתקפה לעומת המחיר הגבוה של ההגנה הישראלית

הומיון שמח, נציג היהודים בפרמנט האיראני. תוקף את ישראל. צילום: ללא

נציג היהודים בפרלמנט האיראני, ד"ר הומיון שמח, גינה את ישראל ושיבח את התקיפה האיראנית: "המטרה שלנו לא הייתה לפגוע עם כל הטילים, אבל קודם יצרנו בלבול עם המל"טים ואז פגענו בעמדות הרצויות".

 

שמח, שמשמש כנציג מטעם ממשל האייתולות של הקהילות היהודיות במדינה, ושידוע בהתקפות שלו על ישראל, הילל את "המתקפה האדירה של הרפובליקה האסלאמית של איראן נגד עמדות המשטר הציוני".

שמח גם אמר לתקשורת האיראנית כי "התקיפה היוותה מקור כוח לכל שוחרי החירות בעולם, במיוחד פלשתין. המתקפה הראתה שלישראל יש חולשות רבות וטענותיה היו שקריות. למרבה המזל, אתמול התבררו נקודות התורפה של המשטר הציוני עם התקפת המל"טים והטילים הכבדים של איראן".

תיעוד צבא איראן לשיגורים הלילה // סוכנות הידיעות IRNA

"תכנון צבאי מפורט מאוד עמד מאחורי המבצע הזה", הוא הוסיף. "המל"טים שלנו בלבלו את מערכת ההגנה כך שהטילים שלנו יכלו לפגוע בבסיסים צבאיים. אני בטוח שהגענו ליעד. מתקפה זו לוותה בהגנה של ארבע מדינות, ארצות הברית, אנגליה, צרפת וירדן, שנתנו תמיכה לישראל".

תקף את ישראל. ד"ר הומיון שמח, צילום: ללא

"זו רק תחילת הסיפור"

שמח גם תקף את ירדן וטען כי "היא בגדה בפלשתינים ובמוסלמים. בנוסף לישראל, גם הרפובליקה האסלאמית של איראן התמודדה מול ארבע מדינות נוספות ולבסוף שיגרה את הטילים שלה ליעדם העיקרי".

"זו רק תחילתו של הסיפור", הזהיר שמח. "המטרה שלנו לא הייתה לפגוע עם כל הטילים, אבל קודם יצרנו בלבול עם המל"טים ואז פגענו בעמדות הרצויות".

יירוט בשמי ישראל של המתקפה האיראנית, צילום: אי.פי.אי

חבר הפרלמנט גם ציין את העלות הכספית של ההגנה הישראלית, לעומת ההוצאות של האיראנים: "ישראל הוציאה כ-1.5 מיליארד דולר כדי להדוף את התקיפה, בעוד שהרחפנים והטילים שלנו עלו הרבה פחות. אנו מקווים שבקרוב העם הפלשתיני יחזור לבתיו ויחיה בשלום, ישראל הייתה צריכה ללמוד לא לפלוש שוב לאדמתנו, אני מברך את האומה האיראנית על הניצחון הגדול הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר