אלמנתו של ערפאת נגד הפלשתינים: "אתם והלשונות הארורות שלכם"

סוהא יצאה להגנת בתה זהווה, לאחר שזו הותקפה ברשתות בגלל רמת הערבית שלה * הגולשים כתבו: "אם את בקושי שולטת בשפה הערבית, איך תגני על פלשתין" - סוהא הגיבה: "תתביישו, זהווה זה קו אדום"

סוהא מימין וזהווה משמאל. במוקד הסערה, צילום: רשתות פלס

סוהא ערפאת, אלמנתו של המנהיג הפלשתיני יאסר ערפאת, משיבה אש להתקפות נגד בתה, זהווה ערפאת. זהווה עמדה בימים האחרונים תחת מתקפה בעקבות ריאיון שבו הופיעה, בטענה שהיא מדברת ערבית "שבורה", ו"אינה בקיאה ברזי השפה".

הסרטון הופץ ברשתות החברתיות ועורר לעג בקרב הפלשתינים. בחלק מדברי הביקורת שהופנו כלפיה היו השמצות גם בעניין "המבטא וסגנון הדיבור שלה".

הפוסט התוקפני של סוהא מהאינסטגרם. "סולבת מקשיים בשליטה בשפה הערבית",

פלשתינים ברשתות לגלגו עליה בטענה כי בתו של יאסר ערפאת בקושי שולטת בשפה הערבית. גם תוכן הדברים שאמרה בריאיון עורר תגובות פוגעניות מצד אנשים שפקפקו ברצינות התבטאותה של זהווה. בריאיון הצהירה בתו של ערפאת כי "היא שואפת ללכת בדרכו של אביה".

אמה סוהא מיהרה לפרסם פוסט באינסטגרם כדי לעצור את המתקפה נגד בתה. היא הביעה פליאה על הפצת הסרטון בידי פעילים ברשתות החברתיות והבהירה שמדובר בריאיון מהעבר, שכלי שתקשורת ערבי ערך עם בתה זהווה כשהייתה בת 13. "הריאיון נעשה כשפתחו את קברו של יאסר ערפאת לניתוח הגופה, וזהווה דיברה אז על הנושא הזה. מוזר בעיניי שמפיצים בעיתוי הזה את הסרטון ואני אף יותר תמהה מהתגובות הרעות כלפי צעירה  שלא עשתה רע לאיש", כתבה סוהא.

גולשים פלשתינים יצאו גם נגד סוהא עצמה ותקפו אותה כי היא "חיה חיי פאר בפריז בעוד שהפלשתינים נאבקים". בתגובה לטוקבקים כתבה, "לידיעת כולם, אנחנו גרות במלטה ולא בפריז, ואין לנו בית שם".

בהמשך עלתה למתקפה חריפה: "תתביישו, הלשונות הארורות שלכם – חרפה. בדיוק כמו כל בני גילה שחיים בפזורה הפלשתינית בגולה, זהווה סובלת מקשיים בשליטה בשפה הערבית, ושמישהו יעז להגיד לי אחרת. אני גאה בה על כך שקיבלה את התעודות הטובות ביותר, מעניין שעל זה אף אחד לא מדבר. זהווה לא השלימה את דרכו של אבו עמאר. מה שהיא אמרה אלה דברים חולפים של ילדה תמימה. ערפאת הותיר אחריו אנשים שמסוגלים להנהיג את העם הזה ובראשם אבו מאזן וגיבורים נוספים המגנים על עמנו", כתבה סוהא.

"איש לא יודע שאני וזהווה כבר עשר שנים הולכות מבית משפט אחד לאחר כדי לחשוף מי הרג את יאסר ערפאת. תעזבו את בתי זהווה. אני התרגלתי לשמועות ומתקפות. אבל זהווה זה קו אדום", חתמה את דבריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר