הותר לפרסום: רס״ל (במיל') סאלם אלכרישאת, בן 42, מאבו רובייעה נפל בצפון הרצועה; הסנאט אישר בהצבעה ראשונה חבילת סיוע לישראל

דיווחים על הרוגים בתקיפה בדרום לבנון • בקרוב מאוד: בצה"ל נערכים לתחילת פעולה ברפיח • ארבע נפילות זוהו במרחב מרגליות • צה"ל לתושבי שכונה משם התבצע הירי לשדרות: התפנו למען בטחונכם • דיווחים על תקיפות בצפון הרצועה • חטיבת הנח"ל פתחה במבצע במסדרון מרכז הרצועה • בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה חוסל

עם ישראל בעיצומו של תהליך עמוק, לוחם בעזה.. צילום: מיכה בריקמן

היום ה-200 למלחמה: הותר לפרסום: רס״ל (מיל') סאלם אלכרישאת, בן 42, מאבו רובייעה, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפל בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. לאחר המטח לעבר שדרות מוקדם יותר היום (שלישי), דובר צה"ל בערבית הזהיר תושבי שכונה בצפון הרצועה: "התפנו למען ביטחונכם". תושבים באזור מדווחים על תקיפות. אזעקות רבות נשמעו בצפון לכל אורך היום. 

עדכונים שוטפים

02:00: מקורות פלשתיניים מדווחים הלילה על תקיפות נרחבות של חיל האוויר במוקדים שונים ברצועת עזה, בין היתר בחאן יונס, בעיר עזה ובמחנות המרכז.

00:40: סגנו של סינוואר, בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה, לערוץ "א-שרק": "מתחילת המו"מ יש לחץ על קטאר במטרה ללחוץ על חמאס. לא נדרשנו לעזוב את קטאר. אני סבור שזה האינטרס של כולם שחמאס תישאר במקומות שבה היא נמצאת. האמריקנים עבדו על שינוי קל (בהצעה שלהם) לגבי חזרת העקורים (לצפון הרצועה). במקום שישראל אמרה שתזוז מעט מרחוב א-ראשיד, אז האמריקנים אמרו שיזוזו 500 מטר".

23:28: דיווחים פלשתיניים: צה''ל תקף אווירית בית במזרח רפיח, הרוגים במקום

23:20: הדיווחים על פגיעה באספקת החשמל: החשמל בקריית שמונה חזר אחרי מספר דקות. שנפילה במרגליות נפגע לול. 

22:41: בעקבות נפילות במרחב מרגליות: דיווחים על הפסקות חשמל בקריית שמונה והסביבה. 

21:40: חבילת הסיוע האמריקנית לישראל אושרה בהצבעה ראשונה ברוב גדול בסנאט. לידיעה המלאה

21:00: צה"ל מאשר: בעקבות השיגורים לדרום, תקפנו בצפון הרצועה. 

20:19: דובר צה"ל: רס״ל (מיל׳) סאלם אלכרישאת הצטרף לפשיטה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור של גדוד נצח יהודה במרחב בית חאנון ונפל בהיתקלות עם מחבלים. מוקדם יותר היום קיים מפקד הפיקוד, אלוף ירון פינקלמן, הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים בשטח.

20:02: הותר לפרסום: רס״ל (מיל') סאלם אלכרישאת, בן 42, מאבו רובייעה, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. 

רס״ל (מיל') סאלם אלכרישאת, צילום: ללא קרדיט

19:56: לאחר חודשים ארוכים של דחיות ודיונים, לחצים בינלאומיים וויכוחים פוליטיים, בצה״ל נערכים להתחיל בתהליך לקראת הפעולה ברפיח בקרוב מאוד. כך נודע ל״ישראל היום״. לידיעה המלאה

 

19:31: אזעקות הופעלו בקריית שמונה והסביבה. 

19:27: אל-חדת' מדווח כי בתקיפה של ישראל בדרום לבנון על הכפר חאנין נהרגו אישה ואחייניתה.

19:08: אזעקות הופעלו בשומרה ובזרעית שבגליל המערבי 

18:22: דיווחים פלשתיניים על תקיפות בצפון הרצועה

17:06: דובר צה"ל בערבית פרסם אזהרה לעזתים באזורים בשכונת בית להיא בצפון רצועת עזה כי עליהם להתפנות מהאזור. לדבריו, צה"ל יפעל עם כוחות מתוגברים נגד תשתיות טרור ומחבלים במקום. בימים האחרונים דווח ברצועה על שורה של תקיפות של צה"ל בשכונה. (שחר קליימן)

16:55: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים במרחבים עייתא א-שעב ובליידא שבדרום לבנון. וכן תקפו מבנים צבאיים נוספים במרחב מרכבא שבדרום המדינה.

16:24: אזעקות בברעם שבגליל העליון. זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח. 

16:10: אזעקות במרגליות שבגליל העליון. חמישה שיגורים וארבע נפילות זוהו.

15:52: נשיא איראן איברהים ראיסי בביקורו בפקיסטן: "אם ישראל תתקוף באדמת איראן - הנסיבות ישתנו לחלוטין. לא יישאר ממנה דבר". (שחר קליימן)

15:44: דיווחים על תקיפה נוספת בכפר בלידא בדרום לבנון. (שחר קליימן)

15:12: דיווחים בדרום לבנון: חיל האוויר תקף בפאתי הכפר חולא, וצה"ל הפגיז ארטילרית באזור א-נאקורה. (שחר קליימן)

15:00: כוחות צה״ל במבצע במהלך החג: צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פועל במסדרון מרכז הרצוע. ופתח בראשון במבצע פתע שמטרתו להעמיק את ההישג בגזרה. הכוחות מבצעים פשיטות ממוקדות ומסכלים טרור במרחב. במספר מקרים הלוחמים זיהו חוליות מחבלים שהיוו איום על הכוחות ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים ואת המבנים מהם יצאו. בעת השמדת המבנים נראו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה רבים בו.

פעילות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל במרכז הרצועה, צילום: דובר צה"ל

14:35: חיזבאללה: הוצאנו לפועל מתקפה אווירית בעקבות חיסול מפקדים בארגון.

14:18: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר שתי מטרות אוויריות חשודות מעל המרחב הימי בצפון הארץ. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט. האירוע הסתיים. (לילך שובל)

14:00: האזעקות בצפון - תיעוד רגעי הבהלה בחוף התמרים בעכו.

אזעקה בחוף התמרים בעכו // תקשורת ערבית

13:56: מטרה אווירית יורטה באזור הקריות. (עידן אבני)

13:51: ירדן פרסמה גינוי נגד ישראל בעקבות עלילת הדם של רשת אל-ג'זירה שלפיה צה''ל חפר קבר אחים לעשרות עזתים בבית חולים בחאן יונס. (שחר קליימן)

13:48: אזעקות נשמעו גם בקריות: בין היתר בעכו, עין המפרץ, קריית ביאליק, קריית ים, כפר ביאליק וקריית מוצקין.

13:45: האזעקות לא נפסקות: התרעות על חדירת כלי טיס בעכו ובסביבה.

13:32: שר החוץ הקטארי: כל אנחנו לוקחים חלק בתיווך בין הצדדים, אין הצדקה לסיום הנוכחות של אנשי חמאס בדוחא.

13:30: הדי הפיצוץ דרומית לנהריה: היירוט היה במרחב הימי, יירוט אחד של כטב"ם בידי מטוס. (עידן אבני)

תיעוד: יירוט בשמי נהריה

13:15: האזעקות בגליל מערבי: הדי פיצוץ דרומית לנהריה - ככל הנראה יורטו שתי מטרות אוויריות.

13:09: התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ברגבה, לוחמי הגטאות ומזרעה שבגליל העליון - נשמעו שני פיצוצים - כנראה שני יירוטים. (עידן אבני)

12:43: צה"ל מאשר: חיסלנו בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, וגם מחבל מרכזי בכוח רדואן. לכתבה המלאה (לילך שובל)

תיעוד מחיסול הבכיר במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה בגזרת דרום לבנון // דובר צה"ל

12:40: סוכנות הידיעות רויטרס וסוכנות ספוטניק הרוסית, מפי נשיא טורקיה ארדואן:
"איני סבור שהנהגת חמאס תעזוב את קטאר".

12:38: בכירים אמריקנים וישראלים לניו יורק טיימס: "לחמאס ויתר הפלגים האחרים יש עדיין כוחות רבים מעל ומתחת לקרקע. חמאס ככל הנראה ישלוט בעזה גם כאשר המלחמה תסתיים. ישראל לא השמידה את חמאס ויהיה לה קשה לעשות זאת." 

12:28: אזעקות בעוטף: אזעקה נשמעה בזיקים.

11:37: הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות על השיגורים לשדרות ולעוטף. (שחר קליימן)

11:35: בהמשך לאזעקות בשדרות: העירייה מעדכנת כי נורו 5 רקטות - 4 יורטו. כתוצאה מרסיס רקטה, פרצה שריפה במחסן. רקטה אחת נפלה באתר בנייה בעיר. בכל המקרים אין נפגעים בגוף, נזק נגרם למחסן. (איליה יגורוב)

11:10: מקורות ל"סקיי ניוז" בערבית: המחוסל באזור צור - חסן עזקול, בכיר במערך ההגנה האווירי של חיזבאללה. (שחר קליימן)

10:20: דיווחים בלבנון: מחבל חיזבאללה שחוסל הלילה, מוחמד חליל עטיה, היה בכיר בכוח רדואן של ארגון הטרור. (שחר קליימן) 

10:16: דובר צה"ל: צה"ל תקף באופן מדויק משגרי חמאס שמוקמו בדרום הרצועה. עמדות השיגור היו טעונות ונתקפו טרם ביצעו שיגורים לשטח הארץ. אוגדה 162 ממשיכה במבצע לסיכול טרור והעמקת ההישג המבצעי במרחב המסדרון שבמרכז הרצועה. באחת מהפעילויות ביצעו הכוחות מארב יזום במרחב, במסגרתו חוסלו מספר מחבלים באמצעות ירי צלפים. (לילך שובל)

צה"ל תקף באופן מדויק משגרי חמאס שמוקמו בדרום הרצועה // דובר צה"ל

10:15: בהמשך לרקטות ששוגרו לשדרות - מחסן של בית בעיר נפגע ועלה באש. כוחות כבאות והצלה נמצאים במקום ומשתלטים על השריפה. יחד איתם כוחות הצלה ומשטרה וגורמי עירייה. אין נפגעים בגוף. סיבות הדליקה נחקרות. (איליה יגורוב)

09:56: הבוקר ברחבת הבימה: מיצג של משפחות החטופים יחד עם עשרות מתנדבים. הידיים שצבועות בצבע אדום מסמלות את הדרישה שהחטופים יחזרו עכשיו ולא בארונות. "הדם על הידיים שלכם!", צעקו המוחים. 

מיצג של משפחות החטופים בכיכר הבימה, צילום: אדר איל

09:48: דיווח פלשתיני על תקיפה של חיל האוויר בשכונת זייתון במזרח העיר עזה. (שחר קליימן)

09:40: דוברות עיריית שדרות: בהמשך לאזעקת "צבע אדום" בשדרות - זוהה שיגור של ארבע רקטות לעבר העיר. כולן יורטו. בשלב זה לא דווח על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

09:32: שרת החוץ של גרמניה: במשך 200 יום העולם עמד מלכת למען משפחותיהם. הם התגעגעו לצחוק שלהם, לחיבוק שלהם, לצליל המפתחות בדלת הנפתחת. כל עוד בני הערובה לא חופשיים - לא נוותר. רק כשהם בבית יהיה לשלום סיכוי.

08:58: דיווחים בלבנון: חיל האוויר תקף רכב באזור צור. על פי הערוץ אל-חדת' ההערכות שמדובר בגורם פלשתיני שחוסל במקום. (שחר קליימן)

08:25: דיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה: רכב הותקף בדרום לבנון. 

08:22: דובר צה"ל: במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון, לצד ארבע תשתיות טרור נוספות של הארגון במרחב. כמו כן, לפני זמן קצר כוחות צה״ל תקפו להסרת איום במרחב יארון. (לילך שובל)

צה״ל תקף יעדי טרור בדרום לבנון במהלך הלילה // דובר צה"ל

07:25: דיווחים ערבים: צה"ל תקף הלילה בדרום לבנון באל-עישיה, אל-מחמודיה ואל-ג'בור ובעיירה יעארון, כך נכתב ברשת אל-מיאדין הלבנונית אשר מזוהה עם חיזבאללה. כמו כן, ארגון הטרור חשף כי מחבל נוסף משורותיו חוסל. מאז פרצה המלחמה, דווחו על 286 מחבלי חיזבאללה שנהרגו.

04:29: האזעקות שהופעלו במטולה - שווא. (עידן אבני)

04:11: דיווח ראשוני: אזעקות הופעלו במטולה. (עידן אבני)

03:24: ליל הפגנות בקמפוסים בארה"ב: נמשכות הפגנות פרו-פלשתיניות באוניברסטאות מובילות בניו-יורק, ביניהן באוניברסיטאות ניו-יורק, ייל וקולוביה. המפגינים מחו על עזיבתם של כ-75% מתושבי רצועת עזה לרפיח בצל המלחמה וכן על היקף ההרוגים בעזה במלחמה, 34,000 הרוגים לפי גורמי הבריאות בעזה. כוחות משטרה פועלים להסדרת הסדר במקום. מוקדם יותר הערב, אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס להפגנות ואמר ״אני מגנה את ההפגנות האנטישמיות. אני גם מגנה את מי שלא מבין מה קורה עם הפלשתינים״. לכתבה המלאה

הפגנות פרו-פלשתיניות באוניברסיטת קולומביה בארה"ב, צילום: רויטרס

03:07: דיווח: העזתים שפונו לרפיח בצל המלחמה מדווחים על קושי גובר בחיים בערי האוהלים שבנו ברפיח, בעוד צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה, כך נכתב ברויטרס.

רפיח (ארכיון), צילום: אי.פי

03:00: הברשת הקטארית אל-ג'זירה דיווחה בימים האחרונים כי המערך האזרחי בעזה (כלומר, חמאס), איתר קברי אחים בתוך ביה"ח נאסר שבחאן יונס. על פי הדיווחים האחרונים של הרשת, אותרו בו 283 גופות בקברי אחים. תחילה בעזה, האשימו את צה"ל בדבר, אלא שחקירה פורנזית מוכיחה כי העובדות שונות בתכלית. לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

02:30: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש, כי בסקירה שערך האו״ם בעקבות גילוי מעורבות עובדי אונר״א בטבח 7 באוקטובר, העלתה כי לארגון יש קושי בעמידה בתנאי הנייטרליות ההומינטרית על אף שיש לו את המנגנונים הדרושים לשם כך. הדו״ח מוסיף, כי ישראל טרם העבירה עדויות לטענותיה כי מספר משמעותי של עובדים בסוכנות היו חברים בארגוני הטרור ברצועה. 

בסיס אונר"א ברפיח, צילום: Getty Images

02:14: דובר מחלקת המדינה בארה"ב, מתיו מילר, אמר במסגרת מסיבת עיתונאים כי חמאס "שינה את דרישותיו" בשיחות המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים בתיווך מצרים וקטאר. הוא ציין את כוונת ארה"ב למשיך "לדחוף להסכם שיביא לשחרור החטופים ולהפסקת הלחימה בעזה", אולם לדבריו מסתמן כי "חמאס סימן שהוא לא מעוניין בהסכם". מנגד, בחמאס תקפו ואמרו כי: "ההצהרה אינה קשורה למציאות וסותרת את העבודה שהצענו להתגמש יותר מפעם אחת, ונתקלנו בחוסר הפשרה והסחבת של נתניהו וממשלתו. הדרישות שלנו היו ברורות מהיום הראשון - והן זהות לאלו שהוצגו במרץ והתקבלו על ידי כל המתווכות".

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר