עוד עלילת דם של "אל-ג'זירה": מי באמת חפר את קבר האחים לעזתים?

הרשת הקטארית שוב הפיצה שקר נגד ישראל, שלפיו צה"ל קבר עשרות פלשתינים בחצר בית החולים נאצר בחאן יונס • אלא שהטענה הופרכה: "הפלשתינים מתועדים בעצמם חופרים את הקברים" • בדובר צה"ל הכחישו את הדברים

עשן וקולות ירי בבית חולים נאסר בחאן יונס // רויטרס

עוד יום, עוד שקר של "אל-ג'זירה": הרשת הקטארית דיווחה בימים האחרונים כי המערך האזרחי בעזה (כלומר, חמאס), איתר קברי אחים בתוך ביה"ח נאסר שבחאן יונס. על פי הדיווחים האחרונים של הרשת, אותרו בו 283 גופות בקברי אחים.

בכתבה ב"אל-ג'זירה" נכתב כי "הקברים התגלו בשבת", זאת לאחר שצה"ל הסיג את כוחותיו מהעיר ב-7 באפריל. "חלקים נרחבים מחאן יונס נותרו בהריסות אחרי חודשים של הפצצות חסרות רחמים ולחימה עזה", ציינו ברשת.

אמצעי לחימה שאותרו בבית החולים נאצר, צילום: דובר צה"ל

כמו כן, הכתב של רשת "אל־גזירה" צוטט באומרו כי בחצר בית החולים, חברי המערך האזרחי ופרמדיקים חילצו עשרות גופות ש"נקברו בקבר אחים על ידי הצבא הישראלי".

אלא שבאתר GeoConfirmed בדקו את הטענה שצה"ל קבר פלשתינים בקבר אחים. מדובר באתר שמרכז כמה מומחים לגיאו-לוקציה. הם אספו תיעודים מתוך בית החולים שהופצו ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים. לפי תיעודים שפורסמו בחשבון ה-X שלהם, הפלשתינים הם אלה שחפרו קברי אחים למחבלים שנהרגו בקרבות ולמתים אחרים.

"מספר מוערך של 75 קברים נראים בסרטון הזה, בדיוק באותו מקום שבו נטען כי הצבא הישראלי חפר את קבר האחים", ציינו ב-GeoConfirmed. ואכן, בתיעודים נראים פלשתינים שחופרים בעצמם את אותם קברים.

לא מדובר בשקר הראשון שמפיצה "אל-ג'זירה". לפני כמה שבועות, טענו ברשת כי חיילי צה"ל ביצעו מעשי אונס בביה"ח שיפא בעיר עזה. אחרי שבצה"ל הפריכו את הטענות, ברשת אל-ג'זירה נאלצו להודות כי הפיצו את השקר כדי להלהיט את הרוחות.

בדובר צה"ל הכחישו את הדברים: "הטענה לפיה צה״ל קבר גופות פלשתינים משוללת כל יסוד. הבדיקות שהתצבעו במקום נעשו על מנת לאתר גופות של חטופים הבדיקות התבצעו בהליך מסודר תוך שמירה על כבוד המת ובאופן מכבד". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר