קיש על המפגינים נגדו: ״קיצונים שמחלישים את המדינה״

קריאות רמות מהקהל בחלו בתחילת הראיון של שר החינוך עם הכתב הפוליטי של "ישראל היום", אמיר אטינגר • המהומה החלה סביב נושא השיוויון בנטל • בנוסף, מהקהל קראו לקיש להתפטר וצעקו: "אתה לא לוקח אחריות על מה שעשית״

צעקות אל עבר השר יואב קיש

שר החינוך יואב קיש השתתף היום (שלישי) ב"וועידת המחר" של "ישראל היום" שנערכת בשעה זו במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון. בזמן שעלה השר לבמה החלו קריאות רמות מהקהל: ״מה עם שיוויון בנטל", ו-"״אתה צריך להתפטר, אתה לא לוקח אחריות על מה שעשית״. 

מהומה בפתח הראיון עם שר החינוך יואב קיש, צילום: גדעון מרקוביץ

בתגובה לקריאות מהקהל אמר השר קיש: "אני אשמח מאוד לענות בפרטים ולעומק על השאלה, אבל אשמח שיתנו לי לדבר, אם לא רוצים לנהל שיח אין בעיה. אני רוצה לתת לכם תשובות אבל אתם לא רוצים לשמוע את התשובה". 

והמשיך: "אם יש משהו כשר חינוך שמפריע לי זה חוסר יכולת לנהל שיח להקשיב, להבין שאנחנו במציאות אחרת ויש לנו אוייב אחר. יש פה ציבור מאוד קטן מאוד מצומצם שבאו בצורה מאורגנת לפוצץ את האירוע".

מהומה בפתח הראיון עם שר החינוך יואב קיש, צילום: לירון מולדובן

קיש הסביר כי הם מחויבים להעביר חקיקה שתכניס חרדים לשירות משמעותי בצבא ובשירות האזרחי: "אני חושב שלטובת עם ישראל כולו, אם יש דבר אחד ששיניתי את עמדתי זה שגיוס בכפייה לא ילך. לא נצליח בכפייה לשלוח ניידות משטרה צבאית לפונוביז' והר חברון. יש בציבור החרדי שונות משמעותיית שתוכל לגייס אלפי מועמדים לשירות ביטחון''.

"צריך עוד אלפי מגוייסים והציבור החרדי יכנס מתחת לאלונקה ויתגייס", המשיך. "הייתי במחאה ב2012 ובאותה תקופה הצבא פעל לגייס חרדים. דרך אגב, העלו את גיוס החרדים שהגיע לשיא סביב 2015 ומאז שהצבא החליט לצמצם מסגרות הפסיקו להשקיע בגיוס החרדים. כל זה השתנה באותו יום נוראי  ב-7 באוקטובר, ולכן אני אומר בצורה הכי ברורה - אנחנו מחוייבים להוביל חקיקה שתכניס חרדים לגיוס משמעותי לצבא. אני חושב שלטובת עם ישראל כולו יש דבר אחד שאני שיניתי את עמדתי זה שגיוס בכפייה לא ילך".

שר החינוך עם הכתב הפוליטי של ישראל היום, צילום: גדעון מרקוביץ

קיש הסביר מה לדעתו היו הטעויות מתחילת המלחמה: "חלקן היו טקטיות, להיכנס לדרום הרצועה כאקט מבצעי בתחילת הלחימה זה לא קרה. כמו שחצית את הרצועה היה צריך לסגור מדרום את פילדלפי. עוד דבר שהצבא הופתע מכמות התת קרקע, חמאס בנה מערכת שמאוד הקשתה על הצבא ובסוף פעלנו לפי התוכנית הצבאית במצב הזה".

"אנחנו באתגר מאוד מאוד גדול יש למדינת ישראל חודשיים שלושה של לחימה עזה גם בעזה וגם בצפון וגם מול אריאן ושלוחותיה.התופעה הזאת הקיצונים האלה הם אלה שמחלישים את מדינת ישראל הכי הרבה. כשאנחנו אומרים ביחד ננצח זה ביחד - ואתם פועלים נגד זה", התייחס השר לקריאות מהקהל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר