מירב לשם גונן: ״תחשבו על ליל הסדר כשרומי כאן - זו חירות אמיתית״

אימה של החטופה בעזה רומי גונן השתתפה ב"וועידת המחר" של "ישראל היום" שנערכת במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון • מירב סיפרה על שיחתה האחרונה עם ביתה: "הדבר היחיד שאני זוכרת זה שרומי אמרה לי שהיא לבד" • ״אני מבקשת - תחשבו כל היום איך אתם מחזירים אותם״, ביקשה מהמנהיגים

מירב לשם גונן: ״כשאנחנו ביחד - שם הכוח שלנו נמצא״

מירב לשם גונן, אימה של רומי גונן החטופה בעזה, השתתפה הבוקר (שלישי) ב"וועידת המחר" של "ישראל היום" שנערכת בשעה זו במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון. גונן ריגשה את הקהל ביקשה לדבר אל הקהל מהלב ללא נאום מוכן מראש: "אני מזמינה את כולנו, למשך רגע אחד, חמש שניות, לסגור את העיניים חזק חזק ולדמיין רומי איתנו ואנחנו יושבים ביחד, בבית החולים אבל יחד - זו חרות אמיתית ומשם תהיה התקומה". 

מירב לשם גונן: ״תחשבו על ליל הסדר כשרומי כאן - זו חירות אמיתית״, צילום: גדעון מרקוביץ

"התפקיד שלי הוא אמא, זה התפקיד היחיד שיש לי", פתחה את דבריה. "כשרומי הייתה בת 15 ונכנסה לתיכון הגענו לבקר את היועצת, שמילאה אותנו בפגישה הראשונה במידע. באותה הפגישה רומי שאלה 'המחנכת שלי היא מחבקת?' - זה כל מה שעניין אותה". 

מרב לשם גונן, אמה של רומי החטופה בעזה, בוועידת המחר של "ישראל היום", צילום: גדעון מרקוביץ

בהמשך סיפרה על שיחת הטלפון האחרונה עם רומי, בזמן שנחטפה: "הדבר היחיד שאני זוכרת זה שרומי אמרה לי שהיא לבד. אני עומדת כאן איתכם בוועידה הזאת כאן בדרום, הועידה שבעצם מאגת בתוכה גם אומה בתקומה, גם עם שלם בטיפול וגם חינוך של דור ההמשך. אני אומרת לכולנו - אנחנו מאוד חזקים, אנחנו אומה חזקה אנחנו עם חזק ומחובר. כשאנחנו ביחד ולא לבד עם בעלות ברית, שם הכוח שלנו נמצא כשאנחנו נמצאים ביחד אף אחד לא יכול עלינו אף אחד לא יכול לנצח אותנו".

ועידת המחר של ישראל היום, צילום: לירון מולדובן

מירב פנתה לאנשי התקשורת ומנהיגים שהשתתפו בוועידה: "יושבים פה אנשים משפיעים נבחרו מהעם, ואני מבקשת לדעת - איך אתם מזכירים כל יום את החטופים? איזה פעולה אחת ביום אתם עושים על מנת שיחזרו? איך אתם דואגים שהחטופים יהיו בתוך הסיפור הזה? כי הביחד שלנו זה העוצמה, זה המקום ממנו יתחיל תקומה והריפוי שהעם הזה זקוק לו. הערכים שהכי חשובים לנו הם ערכים של קדושת החיים שמבטיחים שישראל והיהדות ואנחנו כיהודים נמשיך ונצעד קדימה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר