שנת מאסר לבכיר בהייטק לשעבר שתיעד נשים במקלחות ובשירותי העבודה

דינו של שי יעקבי, שהתקין מצלמות נסתרות במקום עבודתו בחברת "פאלו אלטו", נגזר בבית משפט השלום בתל אביב • על פי הודאתו, בעת שעבד כראש צוות פיתוח בחברה, צילם בחשאי בחדר מקלחת ושירותים שנמצא בקומת משרדו, יותר מ-20 עובדים בעירום מלא • "מעשי הנאשם הותירו בנפגעים צלקת נפשית, וחלקם אף נזקקים לסיוע טיפולי מקצועי ותרופתי"

יעקובי שהורשע באולם המשפט. צילום: גדעון מרקוביץ

איש ההייטק הבכיר, שי יעקבי שעבד כראש צוות פיתוח בחברת "פאלו אלטו" ירצה שנת מאסר לאחר שהורשע במעשים מגונים, בהם הודה, לאחר שתיעד עשרות נשים בעירום מלא ללא ידיעתן. 

דינו של יעקבי נגזר בבית משפט השלום בתל אביב, על ידי השופט ירון גת. כזכרו, יעקבי התקין מצלמות נסתרות במקום עבודתו והעביר את החומר המצולם למחשבו הפרטי. בהמשך הוא התקין מצלמות מאותו הסוג גם בביתו הפרטי. על יעקובי נגזר גם לפצות את כלל נפגעי העבירה ב-30 אלף שקלים.

בית משפט השלום בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

על פי הודאתו של יעקובי, בעת שעבד כראש צוות פיתוח בחברת ההייטק "פאלו אלטו" בתל אביב, התקין מצלמה נסתרת המוסווית בתור מטען USB בחדר מקלחת ושירותים שנמצא בקומת משרדו, וצילם יותר מ-20 עובדים בעירום מלא או במצבים אינטימיים, וביניהן 10 נשים שאחת מהן עובדת בכפיפות אליו.

תיקיות תמונות לפי שמות האנשים

המאשימה ציינה עוד את השיטתיות במעשי הנאשם, ששמר במחשבו מאגר של הצילומים, בצורה מאורגנת בתוך תיקיות המחשב, כשהן ממוינות לפי שמות האנשים שניצל, ולאחר ניפוי וסידור. 

במקביל, התקין יעקובי מצלמה זהה בבית מגורים שבו ביקר, בעזרתה צילם את באי הבית, וביניהם קטינים, כשהם מתלבשים ומתארגנים, במצבים אינטימיים ובעירום. יעקובי שמר את סרטוני העירום על מחשבו האישי. בצורה זו צילם והקליט יעקובי את בני הבית כשהם משוחחים בניהם, בלא ידיעתם, במשך מספר ימים.

צילם ושמר בתיקיות במחשב לפי שמות העובדים (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

לאחר שהמצלמה במקום עבודתו נותקה על ידי אחד העובדים, העביר יעקובי את אחת המצלמות שהותקנה בבית הפרטי למקום עבודתו ובעזרתה צילם 7 עובדים נוספים במצבים אינטימיים ובעירום מלא, ומתוכם שתי נשים כשהן מתקלחות ועושות שימוש במלתחות. המצלמה השנייה נתפסה בידי קצין הביטחון של החברה.

השאיר בנפגעים "צלקת נפשית"

השופט ירון גת כתב הגזר הדין כי הערכים החברתיים המוגנים שנפגעו כתוצאה מהמעשים שביצע הנאשם כוללים שמירה והגנה על כבוד האדם, על זכותו לפרטיות, על צנעת חייו ברשות הפרט שלו, על האוטונומיה שלו על גופו וזכותו לשמירת אורחותיו והתנהלותו ברשות הפרט, על שלומו, על שלוות נפשו, ועל קניינו. הגנה על ערכים אלו עומדת בבסיס עבירת המעשה המגונה ויתר העבירות שביצע יעקובי.

"הנאשם לא חדל ממעשיו גם כשהייתה לו הזדמנות לכך לאחר שהתגלתה מצלמה אחת שהתקין במקום עבודתו ונלקחה מהמקום, הוא הרהיב עוז עברייני ושב והתקין מצלמה אחרת במקום. הנאשם חדל ממעשיו רק לאחר שגם המצלמה השנייה שהתקין במקום עבודתו נתפסה ולאחר שהחלה להיערך בדיקה בנושא", כתב השופט גת והוסיף: "מעשי הנאשם הותירו בנפגעי העבירה צלקת נפשית, וחלקם אף נזקקים לסיוע טיפולי מקצועי, ואף תרופתי, לשם התמודדות עם הפגיעה".

בשלב הטיעונים לעונש עתר עו״ד אריאל גטניו מפרקליטות מחוז ת״א, להשית על יעקובי עונש של 30 חודשי מאסר, עו"ד גטניו הדגיש את המחשבה מאחורי המעשה, בדמות הצבת המצלמות וכיוונן במדויק לאזורים ומקומות שבהם אנשים עושים שימוש פרטי, מתלבשים, מתפשטים ונחשפים, דוגמת אזור המקלחת וחדר הארונות, והכל ללא ידיעתם. המאשימה ציינה עוד את השיטתיות במעשי הנאשם, ששמר במחשבו מאגר של הצילומים, בצורה מאורגנת בתוך תיקיות המחשב, כשהן ממוינות לפי שמות האנשים שניצל, ולאחר ניפוי וסידור. ההגנה מנגד, ביקשה להסתפק בצו מבחן או עבודות שירות בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר