התקין מצלמות נסתרות במקלחות ובשירותים: בכיר בחברת הייטק הורשע במעשים מגונים בעובדות

שי יעקובי עבד כראש צוות פיתוח בחברת "פאלו אלטו", תיעד עשרות נשים בעירום מלא, והעביר את החומר המצולם למחשבו הפרטי • הבכיר בחברת ההייטק התקין מצלמות מאותו הסוג גם בביתו הפרטי

יעקובי שהורשע באולם המשפט, צילום: גדעון מרקוביץ

שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, הרשיע היום (רביעי) בעבירות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, האזנות סתר וחדירה לחומר מחשב את שי יעקובי, בן 31 מאשדוד, לאחר שהתקין מצלמות נסתרות בחדר מקלחת ושירותים במקום עבודתו ובבית פרטי שבו התארח.

על פי הודאתו של יעקובי, בעת שעבד כראש צוות פיתוח בחברת ההייטק "פאלו אלטו" בתל אביב, התקין מצלמה נסתרת המוסווית בתור מטען USB בחדר מקלחת ושירותים שנמצא בקומת משרדו, וצילם למעלה מ-20 עובדים בעירום מלא או במצבים אינטימיים, וביניהן 10 נשים שאחת מהן עובדת בכפיפות אליו.

עורכי הדין של יעקבי שהורשע, צילום: גדעון מרקוביץ

יעקובי העביר את הסרטונים למחשבו האישי תוך שהוא מסדר אותם לתיקיות בשמן של הנשים המצולמות ומנפה סרטונים שבהם הופיעו גברים בלבד. במקביל, התקין יעקובי מצלמה זהה בבית מגוריםש בו ביקר, בעזרתה צילם את באי הבית, וביניהם קטינים, כשהם מתלבשים ומתארגנים, במצבים אינטימיים ובעירום. יעקובי שמר את סרטוני העירום על מחשבו האישי. בצורה זו צילם והקליט יעקובי את בני הבית כשהם משוחחים בניהם, בלא ידיעתם, במשך מספר ימים.

לאחר שהמצלמה במקום עבודתו נותקה על ידי אחד העובדים, העביר יעקובי את אחת המצלמות שהותקנה בבית הפרטי למקום עבודתו ובעזרתה צילם 7 עובדים נוספים במצבים אינטימיים ובעירום מלא, ומתוכם שתי נשים כשהן מתקלחות ועושות שימוש במלתחות. המצלמה השנייה נתפסה בידי קצין הביטחון של החברה.

כאשר מתלוננת, להם היכרות מוקדמת, ביקשה את עזרתו הטכנולוגית של יעקובי, הוא נכנס לאלבום התמונות בטלפון שלה ושלח לעצמו בוואצאפ תמונות רבות של בחורה צעירה, בת 18, בין היתר כשהיא בחוף הים, לבושה בבגד ים ביקיני.

כתב האישום הוגש נגד יעקובי בהסכמה עם הפרקליטות זאת לאחר ניהול משא ומתן בין הצדדים, יעקובי הודה היום בכתב האישום אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות בנוגע לעונש אליו יעתרו ולכן בקרוב יערך דיון הטיעונים לעונש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר