שבעה חודשי עבודות שירות לשר לשעבר אליעזר זנדברג על חלקו בפרשת הצוללות

זנדברג הורשע בעבירה של הפרת אמונים בגין סיוע למיקי גנור בקבלת מידע שנועד לעזור לתאגיד תיסנקרופ בזמן שהוא עובד ציבור • נגזרו עליו בנוסף קנס של 50 אלף שקל ומאסר על תנאי • שימש בתחילת שנות האלפיים כשר המדע והטכנולוגיה והשר לתשתיות לאומיות

שבעה חודשי עבודות שירות, אליעזר (מודי) זנדברג ועורך דינו, צילום: קוקו

בית משפט המחוזי בתל אביב, גזר עונש של שבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על תנאי, על אליעזר (מודי) זנדברג, השר ויו"ר קרן היסוד לשעבר הנאשם בתיק כלי השיט בגין עבירה של הפרת אמונים במסגרת עסקת טיעון. השופטת טלי חיימוביץ שקיבלה את הסדר הטיעון ציינה כי העונש המוסכם סביר והולם.

על פי כתב האישום, זנדברג שימש בין השנים 2018-2010 כיו"ר קרן היסוד (המוסד הכספי המרכזי לפעולותיה של הסתדרות הציונית בישראל) וקיים יחסי עבודה עם גורמי ממשל רבים. בעקבות רצונו של סוכן תאגיד תיסנקרופ (המספק פלדה ליצרנית הצוללות לישראל) מיקי גנור, בקבלת מידע הנוגע למגעים בין ישראל לגרמניה לצורך רכישת ספינות מגן מתיסנקרופ ולקידום המגעים, קבע זנדברג שלוש פגישות בין גנור לבין מנהל לשכת ראש הממשלה דאז אייל חיימובסקי, והשתתף בפגישות.

זנדברג קבע פגישות לבקשתו תוך הפרת אמונים. מיקי גנור, צילום: גדעון מרקוביץ'

בנוסף, שוחח זנדברג עם עובדי ציבור עמם היו לו קשרים במסגרת תפקידו בקרן היסוד לצורך קבלת מידע שנועד לסייע לגנור לקדם את עסקאות כלי השיט מתאגיד תיסנקרופ ולהעבירו לגנור. כן עניין את גנור במיזמים עסקיים שונים. כל זאת בזמן שגנור שילם לזנדברג, בין השנים 2016-2012, בשבע הזדמנויות סך כולל של 103,000 שקלים.

על פי כתב האישום, זנדברג פעל תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים בין הקשר העסקי המתמשך בינו לבין גנור וקבלת הכספים מגנור, ומודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים של גנור באשר לקידום עסקאות כלי השיט מתאגיד תיסנקרופ - לבין תפקידו כיו"ר קרן היסוד, אותו היה עליו לנצל לקידום עניינה של קרן היסוד בלבד. בכך, על פי כתב האישום, פגע זנדברג פגיעה מהותית בטוהר המידות, באמון הציבור ובתקינות פעולות המנהל.

זנדברג שימש כשר בממשלתו, אריאל שרון, צילום: אי.פי

זנדברג היה שר המדע והטכנולוגיה בממשלת שרון מטעם מפלגת שינוי בהמשך הצטרף לליכוד.

עורך הדין ירון קוסטליץ שייצג את זנדברג מסר כי: "אני מברך על כך שהפרקליטות השתכנעה כי מר זנדברג לא קיבל שוחד, ולא היה מעורב בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. עתה יוכל מר זנדברג להמשיך בחייו משהוסרה מעליו עננת השוחד, והוא יוכל להמשיך לתרום לציבור מכשרונו כפי שעשה כל חייו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר