"מתווה" איזנקוט למינוי ראש אמ"ן: תפקיד שני כאלוף, ללא קשר לאגף המודיעין

ל"ישראל היום" נודע כי בדיונים סגורים בנוכחות הרמטכ"ל, הציע איזנקוט שהבא לתפוס את המינוי יהיה קצין שאין לו קשר בשנים האחרונות לתפקידים באגף • כפי הנראה, שמות שהוזכרו כמו האלוף (מיל') ניצן אלון או יהודה פוקס ראויים מבחינתו לכהן בתפקיד, לעומת אלו שהועלו עד כה

מינוי שלא קשור אליו. חליוה. צילום: גדעון מרקוביץ

שאלת המינויים בצה"ל, ובמיוחד המינוי לתפקיד הרגיש של ראש אמ"ן, מעסיקה גם את הדרג המדיני.

ל"ישראל היום" נודע היום (רביעי) כי השר גדי איזנקוט, שהיה רמטכ"ל בעצמו, הציע בדיונים סגורים בנוכחות הרמטכ"ל כי ראש אמ"ן הבא צריך להיות קצין שעבורו יהיה זה תפקיד שני כאלוף בצה"ל, ושאין לו קשר בשנים האחרונות לתפקידים באמ"ן.

ראש אמ"ן אהרון חליוה בהערכת מצב בעזה // דובר צה"ל

על פי הרעיון הזה, גם איזנקוט חושב שהשמות שהוזכרו כעת - ובהם האלוף אליעזר טולדנו ותא"ל שלומי בינדר - אינם מתאימים לתפקיד. לעומת זאת, שמות שהוזכרו כמו האלוף (מיל') ניצן אלון או אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס ראויים מבחינתו של איזנקוט לכהן בתפקיד.

יצוין כי הסמכות למינוי ראש אמ"ן ושאר האלופים במטכ"ל נתונה בידי הרמטכ"ל, ביחד עם שר הביטחון, ולראש הממשלה כלל אין סמכות בעניין.

כזכור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בשבוע שעבר: "אסור שהרמטכ"ל ואלו שכשלו יהיו אלה שממנים את המחליפים, שיהיו בדמותם ובצלמם. צריך פיקוד חדש מבין המפקדים שהוכיחו את עצמם תחת אש".

חושב שהשמות שהוזכרו כעת אינם מתאימים לתפקיד. איזנקוט (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

לאחר פרישתו של ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל עמית סער, בעקבות מחלה, נרשמה ביקורת בדרגים הגבוהים בצה"ל על החלטת הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש אמ"ן דאז אהרון חליוה למנות את תא"ל (מיל') איתי ברון כממלא מקומו.

המבקרים טענו כי טרם נערכו וסוכמו התחקירים על הכישלון המהדהד של חטיבת המחקר במתן התרעה על מתקפת חמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר