מפקד פיקוד הדרום לשעבר טולדנו לממשלה: "נצטרך לנהל כלכלת חימושים"

טולדנו ערך סקירה ביטחונית בישיבת הממשלה והתייחס להתקדמות הלחימה בעזה ולחזית הצפונית • בין היתר התייחס גם לדיווח שפעילות צה"ל נמצאת במגמת ירידה • "אנחנו לא חוסכים תחמושת בפעולות התמרון ועושים את כל מה שצריך כדי להגן על חיילינו"

אלוף טולדנו. צילום: יהודה פרץ

אלוף אליעזר טולדנו, לשעבר מפקד פיקוד הדרום וכיום ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, ערך סקירה ביטחונית בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון). במהלכה התייחס להתקדמות הלחימה בעזה והחזית הצפונית, לאור השאלות מהשרים והחשש כי המלחמה לא מתנהלת באפקטיביות הנדרשת. 

נתניהו בישיבת הממשלה: "ישראל היא מדינה ריבונית וההחלטות שלנו לא מוכתבות על ידי לחצים חיצוניים" // איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

טולדנו נשאל אם ישנה מגבלת חימושים והשיב כי "אין צבא בעולם שהוא אינסופי, אבל השיקול המנחה אותנו הוא המבצעי". עוד אמר: "זאת מלחמה שתימשך עוד זמן רב. נצטרך לנהל כלכלת חימושים, אבל היעד הוא לגמור את החמאס בסופה. אנחנו לא חוסכים תחמושת בפעולות התמרון ועושים את כל מה שצריך כדי להגן על חיילינו".

בהמשך עלה לדיון הדיווח כי ישנו ריכוך בהפצצות חיל האוויר ובפעילות צה"ל ברצועה. במהלך הדיון נשאל נתניהו על העברת הסיוע והדלק לרצועה והשיב: "אתם רוצים להשיג את יעדי המלחמה? אני צריך אורך רוח. אם תפרוץ מגפה בעזה נהיה בבעיה. היום יש לנו את הגיבוי להמשיך".

כפי שדווח היום ב"ישראל היום" גורם ביטחוני אישר כי העוצמה שחיל האוויר מפעיל ברצועה נמצאת במגמת ירידה, אולם לא מדובר בלחץ אמריקני, אלא נעשה מתוך סיבות מבצעיות בלבד. לדבריו, "הצפיפות הרבה באזורים שבהם נלחמים הכוחות, והרצון שלא לפגוע בטעות בחטופים שעשויים להימצא במקומות שחיילינו נלחמים בהם כעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר