יממה של חיסולים: סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה נהרג בסיכול ממוקד

עלי עבד אלחסן נעים נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות • הוא מצטרף לאחמד שחימי "אחד המפקדים הבולטים של חיזבאללה בזירה הסורית" שחוסל בתקיפה לילית בחאלב • אתמול חוסל גם בכיר מהעשירייה הראשונה של חמאס, ראא'ד תאאב'ת • אלוף פיקוד הצפון לראשי הרשויות: "אנחנו נחושים לייצר פה בצפון מצב טוב יותר, בטוח יותר ושקט יותר"

צה"ל חיסל את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה // דובר צה"ל

צה״ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את עלי עבד אלחסן נעים, מחבל חיזבאללה ששימש כסגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור. החיסול התבצע היום (שישי) במרחב אל-בזוריה שבלבנון.

עלי, נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל.

אחמד שחימי, בכיר בחיזבאללה שחוסל בתקיפה בחאלב, צילום: דובר צה"ל

לחיסול זה קדמו מספר הישגים נוספים של צה"ל. בתקיפה לילית בחאלב חוסל על פי דיווחים סוריים, אחמד שחימי, "אחד המפקדים הבולטים של חיזבאללה בזירה הסורית". 

ראא'ד ת'אאבת, ראש מערך הייצור של חמאס - חוסל, צילום: דובר צה"ל

אתמול הודיע דובר צה"ל על חיסולו של בכיר מהעשירייה הראשונה של חמאס, ראא'ד תאאב'ת. הסיכול בוצע במרחב בית החולים שיפא בעזה. תאאב'ת היה בעשיריה הראשונה של בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, הוא נשב למקורב ליחיא סינוואר ולמוחמד דף. כמו כן, שימש כראש חייל האספקה של הזרוע ההתקפית של החמאס והיה מוקד ידע של הארגון בכל הקשור להתחמשות. הוא חוסל במהלך ניסיון בריחה שלו לתוך רחבת בית החולים שיפא.

אלוף פיקוד הצפון: נחושים לדחוק את חיזבאללה אחורה

בתוך כך,מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש היום (שישי) עם ראשי הרשויות הנכנסים והיוצאים בצפון. במסגרת הפגישה התקיים שיח עם ראשי הרשויות בו הוצגו עיקרי הערכת המצב המודיעינית והמבצעית, עשיית הפיקוד במהלך המלחמה וכן תהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה בגזרה הצפונית.

האלוף אורי גורדין בפגישה עם ראשי רשויות הצפון, צילום: דובר צה"ל

האלוף הודה לראשי הרשויות היוצאים על שיתוף הפעולה לאורך השנים ובפרט בימי המלחמה, והדגיש בפני ראשי הרשויות הנכנסים והממשיכים כי מפגשים אלו הם חלק בלתי נפרד מניהול הלחימה וכי הקשר בין צה״ל למנהיגות המקומית, ודרכו לתושבים, הוא בעל חשיבות רבה עבור עשיית הפיקוד בלחימה.

"להנהגה המקומית יש חשיבות עצומה בשיתוף הפעולה עם צה״ל, איתנו. אני רוצה לומר לכם - אנחנו נחושים לייצר פה בצפון מצב טוב יותר, בטוח יותר ושקט יותר. על הפעילות ההתקפית שלנו, אין צורך להכביר במילים, היא נשמעת היטב והאמינו לי שגם נראית היטב בשמי לבנון, הקרובים והרחוקים", אמר אלוף אורי גורדין.

אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין, בפגישה עם ראשי הרשויות, צילום: דובר צה"ל

"אנחנו ממשיכים לפגוע בחיזבאללה, נחושים לדחוק אותו אחורה ולחרב את תשתיותיו. אבל לא די בכך, השבוע התקדמנו עוד שלב בסולם המוכנות, עם תרגול הכוחות, למידה מהלחימה בדרום ועוד מאפיינים רבים שיביאו אותנו מוכנים יותר ליום פקודה. אני רואה בכם שותפים מלאים, כתף לכתף איתנו בניהול הלחימה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר