עזה של מטה: צה"ל חשף יותר מ-800 פירי מנהרות - עשרות קילומטרים של תוואי הושמדו

מתוך הפירים שנחשפו, צה"ל השמיד כ-500 במגוון שיטות מבצעיות, ביניהן פיצוץ וחסימה • חלק מן הפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס • הפירים אותרו במרחבים אזרחיים, ורבים מהם אותרו בסמוך למבנים כגון מוסדות לימוד, גני ילדים, מסגדים וגני שעשועים, או בתוכם

חשיפת פירי מנהרות במתחמים אזרחיים. צילום: דובר צה"ל

מתחילת מלחמת חרבות ברזל, צה"ל איתר יותר מ-800 פירי מנהרות של ארגון הטרור חמאס, והשמיד כ-500 מהם. כמעט חודשיים לתוך המלחמה, ומאז תחילת התמרון הקרקעי בעזה, כוחות הצבא הפועלים בליבה של עזה חושפים את עיר הטרור התת קרקעית אותה בנה חמאס בשנים האחרונות. 

צפו בתיעוד: 800 פירי מנהרות נחשפו מאז תחילת המלחמה

הפירים שנחשפו הושמדו במגוון שיטות מבצעיות, ביניהן פיצוץ וחסימה. חלק מן הפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס באמצעות התווך התת-קרקעי. בנוסף, הושמדו קילומטרים רבים של תוואי מנהור.

מנהרות טרור בגני ילדים ומסגדים

הפירים שאותרו מעידים יותר מכל על השימוש של חמאס באוכלוסייה האזרחית של עזה כמגן אנושי וככסות לפעולות הטרור שלו. בחלק מן הפירים, איתרו כוחות צה"ל אמצעי לחימה רבים שהושארו בתוכם. חלקם נתגלו במרחבים אזרחיים, ורבים מהם אותרו בסמוך למבנים כגון מוסדות לימוד, גני ילדים, מסגדים וגני שעשועים, או בתוכם. בחלקם איתרו כוחות צה"ל אמצעי לחימה רבים שהושארו בתוכם.  

מנהרות הטרור,
חשיפת מנהרות, צילום: דובר צה"ל
השמדת מנהרות בצפון הרצועה, צילום: דובר צה"ל
חושפים ומשמידים. כוחות ההנדסה של חטיבה 460, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מציינים כי לאחר איתור הפירים, הכוחות מבצעים פעילות חקר מעמיקה להבנת מאפייני המנהרות ולאחר מכן הכנת התוואי התת קרקעי להשמדתו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר