‏עד סוף השבוע: השוטר שירה ביעקב טוחי - יואשם ברצח

המחלקה לחקירת שוטרים הודיעה בתחילת החקירה כי השוטר ייחשד בסעיף של רצח • הצהרת תובע הוגשה היום לבית משפט השלום בתל אביב

אמו של יעקוב טוחי בבית המשפט: "אף פעם לא עשה רע לאף אחד"

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב הצהרת תובע כנגד שוטר מג"ב החשוד ברצח יעקב טוחי ז"ל, לפני כשלושה שבועות ביפו. כתב אישום כנגד השוטר צפוי להיות מוגש עד לסוף השבוע הקרוב.

שניות לאחר האירוע: השוטר החשוד בירי אוחז באקדח

כזכור, מתנדב מד"א יעקב טוחי בן ה-50 נהרג באירוע שהחל בסכסוך על חניה. לאחר וויכוח החלו השניים להתקוטט ולאחר מכן הוציא שוטר מג"ב אקדח וירה בטוחי כ-10 יריות לפלג גופו העליון.

טוחי נפצע ופונה לבית החוליםבמצב אנוש, שם נקבע מותו. בתיעוד האירוע ניתן היה לראות את השניים מתקוטטים ומיד לאחר מכן נשמעו מספר יריות.

יעקב טוחי וזירת הירי, צילום: ללא קרדיט

סנגורו של החשוד, עו״ד עופר ברטל, טען כי מרשו סובל מפוסט טראומה לאחר אירועי 7 באוקטובר ומספר פיגועים בהם נכח.

"מדובר באדם שהוא לוחם גיבור, הוא גם חובש וגם לוחם. ב-7 באוקטובר הוא ירד דרומה, ראה גופות, ראה מחבלים, ראה הכל. הוא נתקל במחבלים, ירה מטול בלי אטמים ושמע פיצוץ מאוד חזק. משם הם נסעו לעלומים ונתקלו במחבלים נוספים. רעייתו אמרה שהוא במצב פוסט טראומה, הוא מריח את הריחות, יש לו פלאשבקים, הוא לא ישן בלילות".

מפגינים מחוץ לבית המשפט המחוזי בת"א, צילום: גדעון מרקוביץ

ברטל הוסיף על אירוע הירי: "מרשי נסע עם משפחתו ליפו ועמד בפקק. טוחי היה על אופנוע ואמר להם להתקדם. אין מחלוקת שטוחי תקף ראשון באמצעות אגרוף, בעוד שמרשי ניסה להשתלט עליו והטיח אותו לרצפה. טוחי הוציא משהו חד, ובשלב הזה מרשי כבר לא היה ביפו, הוא היה בקרב אחר וראה מראות מהעבר, ובגלל זה קרה הסיום הטראגי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר