"מוכן להקריב את החיים שלי": המכתבים של סמל ריף הרוש, שנהרג בהיתקלות בחאן יונס

הרוש, בן 20 מרמת דוד, היה לוחם בביה"ס לקומנדו ונהרג לצד מפקדו ושלושה מחבריו • "רוצה שהמשפחה שלי תדע שיש מאחוריה צבא ענק שישמור עליה", כתב • אביו, אביו: "הרגשתי בשבוע האחרון שהוא ימות לי"

מכתביו של ריף הרוש. צילום: באדיבות המשפחה

סמל ריף הרוש, בן 20 מקיבוץ רמת דוד, נפל אתמול (שבת) בקרב בחאן יונס - כך הותר הבוקר לפרסום. הוא הותיר אחריו שני הורים ואחות. ריף נהרג לצד מפקדו סרן עידו ברוך וחבריו סמל אמיתי אבן שושן וסמל עילאי צעיר. לפני שנכנס לעזה הוא כתב מכתבים מצמררים שיועדו למשפחתו. אבי, אביו, אמר: "דמיינתי את עצמי מספיד אותו, הרגשתי בשבוע האחרון ידעתי שריף ימות לי". הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין המשותף ברמת דוד. 

סמל ריף הרוש עם הוריו סיגל ואבי, צילום: מתוך פייסבוק

לאבי הרוש חשוב לספר על בנו. בדמעות ובקול חנוק הוא מספר: "כשקצין העיר הגיע אלינו אתמול מייד ידעתי שריף נהרג. דיברנו בפעם האחרונה לפני שבועיים בערך, לפני שהוא נכנס לעזה. הוא תלמיד טוב, ילד שובב שאהב את כולם ודאג לכולם. הוא התגייס לאגוז והיה שמונה חודשים בצבא. הוא היה מודע לסכנות בעזה ואמר לי שהוא מפחד. הוא הבטיח לשמור על עצמו".

"למה אני מסכן את החיים שלי?"

ריף כתב מכתבים לפני שנכנס לעזה על מנת להסביר מדוע יצא לקרב: "למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את לפני ויעשו את זה אחרי. בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה. אני מוכן להקריב את החיים שלי ובשביל המשפחה שלי. כדי שתשב בשקט ובנחת ושהם יידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליה כל עוד אנחנו על הרגליים", נכתב.

מכתביו של ריף הרוש, צילום: באדיבות המשפחה

לוחמי אגוז בחאן יונס // צילום ארכיון: דובר צה"ל

בית ספר העמק המערבי שבו למד: "ריף סיים את לימודיו בעמק המערבי לפני כשנתיים בלבד (מחזור ס״א). קהילת בית הספר מרכינה ראש, מחבקת את המשפחה ומשתתפת בצערם הכבד".

ממועצת עמק יזרעאל נמסר: "אנו מרכינים ראש בעצב ובכאב רב עם היוודע הבשורה הקשה. נבקש לחבק ולחזק את משפחת הרוש היקרה ולהשתתף בצערה העמוק. יהי זכרו ברוך".

המכינה הקדם צבאית חמש אצבעות: "בצער רב, אנו מודיעים על נפילתו של סמל ריף הרוש לוחם יחידת אגוז ובוגר תנועת הנוער והמכינה הקדם צבאית 'חמש אצבעות'. ריף הוא הבוגר ה-15 של התנועה שנהרג במלחמת חרבות ברזל. נזכור את ריף לעד כאדם טוב לב, אכפתי, חברותי ורגיש לכל סביבתו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר