הותר לפרסום: קצין ושלושה לוחמים מחטיבת הקומנדו נהרגו בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס

הנופלים: מפקד הצוות סרן עידו ברוך וחייליו סמל אמיתי אבן שושן, סמל עילאי צעיר וסמל ריף הרוש • עידו אהב את החיים ותמיד היה מוקף בחברים • אמיתי היה חניך בבני עקיבא ולמד בישיבה בעלי • עילאי אהב את הארץ ואת הטיולים בה • וריף כתב לפני שנכנס לעזה: "מוכן להקריב את חיי בשביל המשפחה שלי"

ארבעת הנופלים. צילום: ללא קרדיט

צה"ל התיר לפרסם הבוקר (ראשון) את שמותיהם של קצין ושלושה לוחמים מחטיבת הקומנדו שנפלו בקרב בחאן יונס: סרן עידו ברוך, סמל אמיתי אבן שושן, סמל ריף הרוש וסמל עילאי צעיר. ארבעת הנופלים שירתו בבית הספר לקומנדו - ברוך כמפקד צוות ושלושת הלוחמים הנוספים היו בשלב ההכשרה.

הארבעה נהרגו במהלך פטרול באזור העבסאנים, לאחר שחוליה שיצאה מפיר מנהרה בתוך בית הרוס ירתה לעברם ונמלטה אל עבר פיר ממולכד.

סרן עידו ברוך

סרן ברוך, בן 21 מתל מונד, היה כאמור מפקד צוות בביה״ס לקומנדו. בעבר שירת ביחידת אגוז. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין בתל מונד. החל מ-15:00 ילוו תושבי תל מונד את ברוך בדרכו האחרונה עם שיירת דגלים.

סרן עידו ברוך, צילום: דובר צה"ל

עידו, בנם של שרון ויניב ואח לגיא ועומרי, גדל בתל מונד. לאחרונה סיים בהצטיינות קורס קצינים. במהלכו הוא נלחם בעזה, ובסיומו התמנה למפקד של צוות בהכשרה.

לדברי האם שרון, "עידו מגיל צעיר תמיד חתר למצוינות ולא חשש מאתגרים, בדרך הנעימה שלו הוביל וסחף גם אחרים". משפחתו סיפרה שהוא אהב את החיים ותמיד היה מוקף באנשים וחברים. הוא היה ספורטאי מצטיין ופעיל בצופים. למד בתיכון רבין וגרף הצטיינות יתרה במגמת סייבר. הוא אהב מוסיקה וניגן בגיטרה קלאסית וחשמלית.

סמל אמיתי אבן שושן

סמל אבן שושן, בן 20 מעזריאל, היה כאמור לוחם בהכשרה בביה״ס לקומנדו. הלווייתו תצא היום בשעה 12:00 מבית המשפחה במושב לבית העלמין הצבאי המשותף תל מונד-לב השרון.

מלי, אימו, סיפרה: "הוא התאמן כדי להיות לוחם בסיירת והתעקש לעשות את כל המסלול, ללא קיצורי דרך. הוא התאמן שנתיים כדי להיות בסיירות. היה הולך לים, סוחב 20 ק"ג על הגב, אלונקות. נחוש. הגיע ליום סיירות ועבר. היה מועמד לתוכנית ארז, התלהבו ממנו. הוא לא הסכים. קראנו לו המושלם, הוא היה המושלם שלנו".
 
אמיתי אבן שושן, צילום: באדיבות המשפחה

בבית הישיבה הגבוהה בעלי ספדו לבן שושן, שלמד בישיבה: "מבכים את מותו של בוגר הישיבה האהוב אמיתי אבן שושן, שמסר נפשו על קדושת השם בלחימה בחאן יונס. הישיבה שולחת ניחומים למשפחה".

מהמועצה האזורית לב השרון נמסר: "אנחנו כואבים את כאב המשפחה, מלווים ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא. אמיתי בוגר תנועת הנוער בני עקיבא. יהי זכרו ברוך".

סמל עילאי צעיר

סמל צעיר, בן 20 מקידר, היה כאמור לוחם בהכשרה בביה״ס לקומנדו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

מהמועצה אזורית גוש עציון נמסר: "עילאי, בן הישוב קידר, הוא בנם של יפה וארז ואח של שילה, יעל ונבו. הוא למד בישיבה תיכונית במעלה אדומים. חבריו ובני משפחתו סיפרו שהוא היה בחור שקט וצנוע, הראשון לעזור ומלא במידות טובות. אהב את הארץ ולטייל בה".

עילאי צעיר, צילום: באדיבות המשפחה

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל ספד: "איבדנו לוחם אמיץ ובחור ערכי וצנוע. תנחומיי למשפחה היקרה ולכל בית קידר. עילאי, גוש עציון מצדיע לך ומודה לך על מסירות הנפש הגדולה שהקרבת למעננו כדי שנוכל להמשיך לחיות בארץ הזאת. יהי זכרך ברוך".

סמל ריף הרוש

סמל הרוש, בן 20 מקיבוץ רמת דוד, היה כאמור לוחם בהכשרה בביה״ס לקומנדו. הלווייתו תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין גבעת יפת רמת דוד.

סמל ריף הרוש, צילום: דובר צה"ל

אבי, אביו של ריף, אמר: "דמיינתי את עצמי מספיד אותו, הרגשתי בשבוע האחרון ידעתי שריף ימות לי. כשקצין העיר הגיע אלינו אתמול מייד ידעתי שריף נהרג", סיפר בדמעות. אבי הוסיף: "דיברנו בפעם האחרונה לפני שבועיים בערך, לפני שהוא נכנס לעזה. הוא תלמיד טוב, ילד שובב שאהב את כולם ודאג לכולם. הוא התגייס לאגוז והיה שמונה חודשים בצבא. הוא היה מודע לסכנות בעזה ואמר לי שהוא מפחד. הוא הבטיח לשמור על עצמו".

ריף כתב מכתבים לפני שנכנס לעזה ובהם כתב מדוע הוא יצא לקרב: "למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את זה לפניי ויעשו את זה אחרי. בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה. אני מוכן להקריב את החיים שלי בשביל המשפחה שלי, כדי שיישבו בשקט ובנחת ושהם ידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליהם כל עוד אנחנו על הרגליים".

השתתפה בהכנת הידיעה: לילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר