"זה דוחה ומזעזע": בחודש שמיני להיריון אושיית הרשת הוטרדה מינית

דנה זרמון הותקפה במרחב הווירטואלי לאחר שקיבלה תמונה של איבר מין גברי בהודעה אישית • הוא גרם לי להרגיש יכאילו אני איזו חיה בטבע שזה מה שעושים לה, בא לי להקיא רק מהמחשבה"

דנה זרמון עברה הטרדה מינית בטלגרם / מתוך אינסטגרם

דנה זרמון פתחה את הבוקר (חמישי) כשהיא נסערת במיוחד. הסיבה? הטרדה מינית שחוותה מצד משתמש באפליקצית המסרים טלגרם. בסדרת סטוריז שהעלתה לחשבונה באינסטגרם בעל מאות אלפי העוקבים היא סיפרה על תמונה של איבר מין שנשלחה אליה ללא התרעה. לאחר מכן ניסתה להכווין בנות שחוות סיטואציה דומה, וגם הקדימה והדפה כל ניסיון של ביקורת כלפיה בעניין.

"קרה לי אתמול הדבר הכי דוחה ומחריד ומזעזע בעולם, הייתי כל כך בשוק שפשוט הדחקתי את זה, אבל אז קמתי בבוקר והבנתי שאני חייבת לדבר על זה", אמרה זרמון בתחילת דבריה. "אתמול במקרה קיבלתי הודעה בטלגרם מטלפון שאני לא מכירה, ופשוט פתחתי את ההודעה ואני רואה תמונה של איבר מין של גבר, מאוד ברור, מאוד נוכח, מאוד עירום, וטקסט שלא מבייש הטרדה מינית ברמות הכי גבוהות. הטרידו אותי מינית אתמול בטלגרם, זו ההגדרה".

דנה זרמון / צילום: לנס הפקות

בהמשך ציטטה זרמון מהטקסט שנכתב לה על ידי אותו מטרידן. "אני כאילו אומרת לעצמי אולי אני לא אמורה לחזור על מה שהוא כתב לי כי זה כל כך מביש, אבל זה לא אמור לבייש אותי, זה אמור לבייש את הייצור המחליא הזה ששלח לי את ההודעה הזאת. הוא כתב לי 'אחרי שתלדי, יגיע תורי להרביע אותך'. כאילו אני איזו חיה בטבע שזה מה שעושים לה. בא לי להקיא רק מהמחשבה".

לאחר מכן זרמון הסבירה מדוע היה חשוב לה לפתוח את הנושא. "חשבתי בכלל לא לדבר על זה, ולנסות לדפדף את זה, אבל לא. אתן חייבות לדעת את זה, לשמור על עצמכן בייחוד במרחב הווירטואלי שאנשים מרשים לעצמם להתנהג ככה מאחורי מקלדת, לשלוח תמונות עירום כאילו זו מתנה לכולם. זה היה מחריד ומזעזע", סיכמה.

"אין לי באמת דרכים חכמות איך להישמר מפני זה", הודתה זרמון. "אני פשוט ניתקתי את הטלגרם, מחקתי את האפליקציה הזאת. ישר שמתי בלוק על היוזר המחריד הזה. לא הסתכלתי אם יש שם טלפון, ישר שמתי בלוק, והרחקתי והתנתקי מהאפליקציה המגעילה הזאת. אבל מן הסתם יש עוד מיליון ואחת דרכים להגיע אלינו ולהטריד אותנו. דבר ראשון ולפני הכל לעשות בלוק ואם זה מחמיר לצלם מסך ולקחת את זה למי שיכול לעזור בזה. משטרה או כל גוף אחר".

בסיום ביקשה להדוף ביקורת שאולי תגיע. "מי שבטעות יש לו ביקרות עליי ויתחיל להגיד לי 'את בחרת בחיים ציבורים' – לא. יש הבדל בין לבחור בחיים יותר פרונטליים ולקבל הודעות בסיטואציות הגיונות ברשתות הגיוניות לבין לקבל הודעות פרטיות חולניות וסוטות כאלה. נשים לא אמורות לפחד להראות את עצמן, להביע את עצמן, להיות מי שהן, לא משנה באיזה מרחב, ולצפות בדברים כאלה שמגיעים אליהן. זה לא אמור להגיע לאף אחד, לאף אחת, בשום צורה ובשום תנאי. אף אחד לא אמור לחשוף את האיברים שלו בפני מישהו אחר אם הוא לא הסכים לזה ולא רצה את זה. לא משנה באיזו דרך. זה דוחה, זה פולשני, זה מטריד. והאיש הזה אמור להיעצר יחד עם כל אותם סוטים שעושים את זה ויש כנראה לא מעט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר