מי צריך קיר במטבח? קבלו הצעות לעיצוב ללא לכלוך

מטבח ללא קיר מעניק מראה פתוח, עכשווי ומלא סטייל • תשכחו מקירות עמוסי שומן ולכלוך ותתחילו להתרגל למחמאות

עיצוב אחיד ונקי. צילום: קופרבוש סטודיו

תכנון המטבח כשתי צלעות מקבילות, בהן צלע אחת היא ארונות רצפה עד תקרה, והצלע המקבילה היא אי רחב ידיים, מאפשר להתקין את הכיריים והכיור על האי, ובאופן הזה לוותר על הקיר שבדרך כלל ניצב בגב שלהם.

סט הארונות ישלב את פתרונות האחסון ובתוכו ישולבו גם מוצרי החשמל בהם המקרר, המיקרו, התנור וגם מוצרים נוספים כמו מקרר יין למשל וכן, ארון המזווה.

באדיבות מטבחי רגבה. עיצוב ותכנון: מיטל עמוס, צילום: אורן עמוס
עיצוב: רחלי בן אבי,

הקיר במטבח, זה שממוקם מאחורי הכיור והכיריים, הוא אזור שמצטברים עליו נתזי שומן ולכלוך, והוא דורש השקעה לא מבוטלת בכל הקשור לניקיון ותחזוקה שוטפת. כדי למנוע את הצטברויות השומן בחלל, מומלץ לעבוד עם קולט אדים, בזמן ההכנה, במיוחד כשמדובר בטיגון והקפצה, ובנוסף, לתכנן ונטה עם ארובה, שידעו לשאוב את הלכלוך אל מחוץ לבית.

ישנם מכשירי חשמל קבועים וגדולים כמו בר המים ומכונת הקפה, וגם להם יש פתרון בסידור המטבח המקביל - אפשר למקם אותם על גבי האי, אך יהיה נכון יותר לתכנן עבורם מקום ייעודי באזור הארונות- בתכנון המוקדם יוצרים נישה שניתן לחפות את חלקה הפנימי בעץ או זכוכית, ואף להוסיף תאורה, ולמקם בה את בר המים ומכונת הקפה. אפשר למקם בה גם את כלי הסוכר, התיונים וצנצנת הנס קפה, וליצור סוג של פינת קפה מעוצבת.

מטבח הביטאט. עיצוב: מור ורד, צילום: אורן עמוס
נאנו מטבחים, צילום: יח"צ

האי יכול להשלים את מקומות האחסון. ניתן לשלב בו מגירות, בהתאם לצורך. הכיריים במקרה הזה מותקנות על גבי האי. מבחינה פרקטית, כדאי למקם את כלי ההכנה כמו סירים ומחבתות במגירות האי שנמצאות סמוך לכיריים ולייצר בכך גישה נוחה.

מטבח הביטאט בפנטהאוז בתכנון אדריכל רז מלמד, צילום: עמית גרון

מטבח מקביל ללא קיר, מייצר מראה פתוח ורחב. הוא ישתלב בחללי גדולים, אך יתאים במיוחד לחללים קטנים, בשל המראה נטול הקיר. באופן כללי מטבח שבנוי משתי צלעות מקבילות הוא מטבח נוח לתפעול- באופן הזה המקרר למשל קרוב לאי, כך שניתן בחצי סיבוב לפתוח את המקרר, להוציא את המצרכים, להסתובב חזרה ולהניח אותם על האי שמהווה משטח הכנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר