השראה: תריסר מטבחים הכי יפים שראינו

מאפור גרפיט, דרך עץ כפרי ועד נירוסטה בוהקת • מצעד המטבחים שגרמו לנו לרצות להחליף מיד את המטבח הישן שיש לנו בבית • אם אתם לקראת שיפוץ או אם אתם סתם אוהבים לשטוף את העיניים • הכתבה הזו בשבילכם

לירון רוזנפלד זרקה, זרקה אדריכלים, מטבחי רגבה, סטיילינג מיכל ארואץ, צילום: שירן כרמל

בין אם אנחנו בשלנים ובין אם לא, המטבח הוא לב הבית. הבניה העכשווית ממקמת לרוב את המטבח ואת חלל הסלון באותו האזור, והקשר העיצובי ביניהם הוא חשוב.

בחרנו 12 מטבחים מרהיבים, שתוכננו היטב, עם יחס לחומר, צבע ופרקטיקה. בחרנו מטבחים כפריים, מטבחים עכשוויים, מטבחים מעץ, מטבחי פלדה, מטבחים עם גימור מונע שריטות ועוד. מוזמנים לשטוף את העיניים ולקבל השראה.

הקשר הצבעוני

מטבח בגוון כחול אפרפר, אביבי מטבחים, עיצוב: נוימן בן ארי, צילום: אלעד גונן

 

קווים לדמותו: המטבח מחולק לשלושה אזורים - אי רחב ידיים, מערך ארונות רצפה עד תקרה וחלק שלישי של ארונות תחתונים. המטבח רחב יחסית וכל אחד משלושת החלקים מייצר מגוון פתרונות אחסון.

צבעוניות: הגוון שנחבר למטבח, כחול אפרפר, מייצר ייחוד למטבח. הבחירה של שתי כורסאות בגוון דומה, יוצרת קשר הרמוני בין המטבח לסלון הצמוד לו.

גימור: צבע אפוקסי בגימור מט.

כדאי לשים לב: כסאות הבר עשויים עץ ומתכת. העץ מכניס מידה חשובה של חמימות, ורגלי המתכת שומרות על הקרירות שעולה מבחירת הגוון של המטבח. ביחד, נוצר מפגש נעים בין חומרים וצבעים.

מטבח פלדה

מטבח פלדה, הביטאט,, צילום: PH.Vipp

 

קווים לדמותו: מטבח פלדה מורכב מאי משופע במגירות וחלק אחורי שמיועד להכנה ולבישול. המטבח במראה אורבני, עכשווי, מייצר קו צעיר ומלא סטייל.

צבעוניות: הגוון השחור עומד בלב המטבח והוא שמעניק לו את אופיו המיוחד.

גימור: יציקת פלדה בגוון שחור.

כדאי לשים לב: כדי להבליט את השחור, נבחרו לוחות חומר במראה שיש בהיר לחפות את קירות המטבח. הבחירה בשיש הבהיר, יצרה מפגש מעניין עם הפלדה השחורה.

כפרי עם פינת אוכל תואמת

מטבח כפרי עם פינת אוכל תואמת, נגרות ועיצוב - שי פרייס, צילום: ליטל קורציג

 

קווים לדמותו: מטבח כפרי שבמרכזו עץ בגימורים ובגוונים מובילים של טבעי ושמנת. מטבח בצורת ר', מייצר תחושה אינטימית. מנגד, זה מאפשר התנהלות נוחה ונגישה.

צבעוניות: שילוב בין שמנת וגוון עץ טבעי.

גימור: חלק עם מקלות סבא שמייצרים מסרות פנימיות לחזיתות

כדאי לשים לב: במקום הטבעי בו אמור להשתלב אי, מוקמה פינת אוכל, שתוכננה, עוצבה ויוצרה יחד עם המטבח. הרעיון לשלב פינת אוכל במקום אי הוא רעיון פרקטי מאוד ומייצר הנגשה בעיקר בימים של שגרה, בהם המשפחה מתכנסת יחד לארוחות היומיומיות.

המטבח הקונטרסטי

אדריכלית ומעצבת פנים אפרת וינרב we architects, מטבחי רגבה, צילום: איתי בנית, סטיילינג מאיה לבנת הרוש

 

קווים לדמותו: מטבח רחב במיוחד, שמשלב מספר אזורים ואי מרכזי. מערך ארונות ומגירות יוצר שטחי אחסון רבים, ביניהם נישות מחופות פורניר עץ. הנישות פתוחות ומייצרות אלמנט דקורטיבי במראה הכללי שמתקבל.

צבעוניות: קונטרס בין גוון המטבח התכול ובין כסאות ופינת אוכל בגוון שחור. הניגודיות המשמעותית מדגישה את גוון המטבח המיוחד.

גימור: גימור ננו. מדובר בגימור פרקטי מאוד, מונע שריטות ומראה של לכלוך וטביעות אצבע.

כדאי לשים לב: לצד הניגודיות הצבעונית קיימת גם ניגודיות חומרית. רצפת הפרקט במראה עץ אגוז יוצקת חמימות אל החלל כולו, החמימות הזאת מתחזקת בזכות הנישות הפתוחות בחלל המטבח. פריטי המתכת - הכיסאות ופינת האוכל, מכניסים מידה של קרירות, שמאזנת את החמימות ומכניסה עניין רב שכבתי למטבח.

המטבח ההיברידי

מטבח מינימליסטי בדירה בעיצוב ציפי יעבץ חן ופז חסדאי, הביטאט, צילום: שי גיל

 

קווים לדמותו: מטבח לא גדול במיוחד שממוקם בתוך דירה אורבנית, עם ארונות רצפה עד תקרה, שיוצרים פתרונות אחסון, אך חשובים גם משום שמעניקים תחוש מרחב וגודל. בתוך מערך הארונות ממוקמים הכיור והברז וכן מקרר יינות אינטגרלי שמוסיף לאופיו של המטבח. בחזית משולב שולחן רחב ידיים שמשמש גם משטח עבודה אלטרנטיבי.

צבעוניות: מונוכרומטית עם נגיעות באדום.

גימור: חזיתות המטבח בגימור חלק מט.

כדאי לשים לב: מיקום שידת מגירות אחסון מתחת לשולחן האוכל רחב הידיים והתקת הכיריים בחלקו העליון, יצרה פרשנות של אי. בצידו השני של השולחן מוקמו ארבעה כסאות אדומים שמגדירים את אזור האכילה. סוג של שולחן היברידי שמשמש למספר פונקציות בהתאמה לצורך.

פינת האוכל בחזית

פינת האוכל בולטת על רקע המטבח הכהה, אפל אדריכלים, צילום: שי אפשטיין

 

קווים לדמותו: פינת אוכל עשויה עץ טבעי בולטת על רקע מטבח כהה בקווים מינמליסטיים. פינת האוכל אינה מתנצלת והנוכחות שלה משמעותית הן בשל העובדה שמדובר ב-100% פריטי עץ- שולחן, כסאות וספסל ישיבה, והן בשל כך שהפינה מייצגת קו כפרי שבא בקונטרס עם מטבח בסגנון עכשווי מאוד. המטבח תוכנן כשלושה חלקים, הידיות הן ידיות אינטגרליות, חלק בלתי נפרד מהארון, מה שיוצר את המראה המינימליסטי העכשווי.

צבעוניות: צבעי קפה מונוכרומטיים וגוון עץ טבעי.

גימור: חזיתות המטבח בגימור חלק מט.

כדאי לשים לב: רצועת נישות אנכית עשויה עץ במראה טבעי, מתחברת אל פינת האוכל וקושרת אותה אל המטבח. כך, על אף הקונטרס בין החזיתות ופינת הואכל, קיים חיבור שהופך אותם לחלל אחד שחלקיו קשורים זה לזה.

המינימליסטי

מטבח בבית פרטי, תכנון זנדבנק-ברקאי אדריכלים, צילום: איתי בנית

 

קווים לדמותו: מטבח מינימליסטי, מחולק לשני אזורי ארונות - ארונות רצפה תקרה וארונות נמוכים. במרכז המטבח אי שמשמש גם פינת אוכל. המינימליזם עולה מהקו העיצובי של המטבח, אך בנוסף, מה שמדגיש את הסגנון העיצובי הוא גוון הקיר. גוון צחור שפוגש שחור פחם. המפגש הזה מדגיש מינימליזם במיטבו.

צבעוניות: שחור, לבן.

גימור: חזיתות המטבח בגימור חלק מט.

כדאי לשים לב: בניגוד למבנה קלאסי של אי במטבח, במקרה הזה כל אחת מהצלעות ל האי, בולטת החוצה, מה שמעניק לו צורה של שולחן אוכל.

100 אחוז עץ

מטבח עץ במראה עכשווי, נגרות ועיצוב - שי פרייס, צילום: ליטל קורציג

 

קווים לדמותו: מטבח שכולו עץ, ושומר על קווים ישרים, נקיים, שלוקחים אותו למחוזות מודרניסטיים עכשוויים. זאת דוגמה ליכולת של הקו העיצובי, להשפיע על המראה הסופי, גם אם החומר שייך ברוב המקרים לסגנון עיצובי אחר. אותו המטבח, מאותו החומר, בגימור אחר, גס יותר, עם מוטיבים מעוגלים ופיתוחים, היה לוקח את המטבח לגרסתו הכפרית.

צבעוניות: עץ בגוון טבעי עם נגיעות בלבן.

גימור: חלק במראה אותנטי של עץ טבעי.

כדאי לשים לב: הצוקל, חלקו התחתון של המטבח, לבן, מתכתב עם פלטת האי הלבנה. חיבורים עדינים ומאוד חשובים, ליצירת מראה זורם והרמוני. כדאי לשים לב בנוסף לכסאו הבר – המושב עשוי עץ כהה יותר מהעץ שנבחר לשאר המטבח, והרגליים ממתכת שחורה. המיקום שלהם במטבח מכניס משחקים חשובים של טקסטורות וחומרים שונים.

מיצב אמנותי

מטבח בנימה אמנותית, תכנון רז מלמד אדריכלים. הביטאט, צילום: עמית גרון

 

קווים לדמותו: מטבח ששואב השראתו משולחן כתיבה במראה תעשייתי. רגלי עץ מאסיביות ומדף תחתון נושאים פלטת עבודה רחבת ממדים שמשלבת כיור וכיריים. המטבח מוצב בלב החלל ונדמה שהוא נצא בו לבדו. מימין ממוקם מערך ארונות רצפה תקרה, בגוון לבן, בקו אפס, כך שהם נבלעים ונראים כאחד מקירות החלל. הארונות עם ידיות אינטגרליות ליצירת שקט עיצובי מקסימאלי. הארונות מייצרים את כל פתרונות האחסון שדורש המטבח.

צבעוניות: שחור, לבן, אגוז.

גימור: עץ וגרניט פורצלן.

כדאי לשים לב: במבט ראשון נראה שהמטבח עומד לבד בחלל, כמיצב אמנותי. במבט שני אפשר לשים לב לפינת אוכל שקופה, לארונות מטבח ולווילונות לבנים. המתכנן יצר את רוב האלמנטים מקשת של לבנים, והותיר את מירב הפוקוס למטבח הכהה שעומד במרכז.

משחקי עומקים

לירון רוזנפלד זרקה, זרקה אדריכלים, מטבחי רגבה, סטיילינג מיכל ארואץ, צילום: שירן כרמל

 

קווים לדמותו: מטבח רחב כולל מערך ארונות רצפה תקרה ואי. שילוב נישות פתוחות גם באי וגם במער הארונות יצר מראה רב שכבתי. פינת האוכל ממוקמת במרחק מה מהאי, ובמרווח שביניהם מציצים ארונות מטבח נוספים. באופן הזה נשברת המונוטוניות שעלולה הייתה להיווצר משימוש בגוונים בהירים. החלל הופך רב שכבתי, מעניין, כזה שמגלה בכל פעם חלק נוסף בו.

צבעוניות: עץ בגוון טבעי וגוון שמנת אפרפר בהיר.

גימור: חזיתות לבנות עם סיומת גרונג הפוך.

כדאי לשים לב: אי המטבח לא ממוקם במרכז כי אם בצד. המיקום הזה נראה על פניו פחות הרמוני, אך הוא תוכנן כך, כדי לתת די מקום לפינת האוכל ששולבה אף היא כחלק בלתי נפרד מהמטבח.

דרמטי מאופק

עיצוב פנים רותם בנאי עוז, מטבחי רגבה, צילום: נדב פקט

 

קווים לדמותו: גוון אפור גרפיט מעניק למטבח מראה דרמטי מאופק. אם היה נבחר שחור, הדרמה הייתה מקבלת כיוון פחות מאופק ויותר מוחצן. אלו ניואנסים שכדאי לקחת בחשבון כשבוחרים צבע למטבח. מדובר במטבח רחב ידיים, בקו ששומר על שקט עיצובי. ארונות רצפה תקרה ואי רחב, מייצרים מקום אחסון לכל תכולת המטבח.

צבעוניות: אפור גרפיט ונקודות בירוק.

גימור: פורמייקה בגימור חלק מט

כדאי לשים לב: פינת האוכל צמודה לאי, אך כדאי לשים לב שלא מדובר בדלפק אכילה, כי אם בפינת אוכל שתוכננה כקו המשכי לאי. בניגוד לדלפק שדורש כסאות בר, פינת האוכל נמוכה יותר ומאפשרת ישיבה על כסאות אוכל רגילים.

עיצוב פנים: רותם בנאי עוז, מטבחי רגבה, צילום: נדב פקט

התעשייתי

תכנון אדריכל עמיר צורף, מטבח נירוסטה, ניגא שף FOR HOME, צילום: איתי אבירן

 

קווים לדמותו: מטבח נירוסטה במראה תעשייתי. מדובר במטבח שמתאים לטעם ייחודי מאוד. אם אתם לא מאוהבי הנירוסטה, לא תצליחו להתחבר, אבל אם אתם חולמים להיות שף במטבח תעשייתי יורק אש ותמרות עשן, זה מטבח שיגשים לכם את הפנטזיות הקולינריות הכי פרועות.

צבעוניות: נירוסטה כסופה.

גימור: תעשייתי

כדאי לשים לב: מוט תליה מעל לאזור ההכנה, הוא פרט פונקציונאלי ופרקטי מאוד. ניתן לתלות על ווי התליה החל ממגבות ידיים, דרך כלי עבודה כמו תרבד, מלקחיים ועד כלים משמעותיים יותר כמו קלחת או סיר קטן. אם אתם בקטע דקורטיבי אז ניתן לתלות 2-3 עציצים קטנים עם צמחי תבלין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר