קבוצת פולשים השתלטה על מסעדת היוקרה של השף המפורסם

המסעדה של גורדון רמזי במתחם מלון הבוטיק "York & Albany", נפרצה על ידי חבורה שהצליחה לעקוף את כל אמצעי האבטחה • במקום הוקם בית קפה פיראטי שהיה אמור לספק מזון ושתייה בחינם

גורדון רמזי . צילום: AP

דרמה במסעדה היוקרתית של השף גורדון רמזי: פולשים השתלטו בשבוע שעבר על המסעדה במתחם מלון הבוטיק "York & Albany" שבלונדון בניהולו של השף הסקוטי המפורסם עטור כוכבי המישלן, כשהם מקימים במקום בית קפה פיראטי ומסרבים להתפנות.

הקבוצה הפולשת הקימה במקום כאמור בית קפה פיראטי אותו כינתה "בית קפה אוטונומי" והעניקה לו את השם "קמדן ארט קפה", כשהיא מעדכנת בעמוד האינסטגרם שלה שהיא מחויבת לספק מזון ושתייה בחינם תוך יצירת מרחב קהילתי לתושבי האזור.

גורדון רמזי, צילום: Getty Images

"אנחנו מתחייבים לפתוח את דלתות בית הקפה באופן סדיר לכולם ובמיוחד לתושבי קמדן שהיו קורבנות לפרויקטים פרזיטיים של ג'נטריפיקציה (תהליך של חידוש עירוני שבו מתרחש מעבר של אוכלוסיות חזקות לשכונות שנחשבות חלשות יותר מבחינה סוציואקונומית). אנחנו מספקים אוכל ושתייה בחינם ומקום להציג בו את האמנות שלהם", נכתב.

בתמונות שעלו באתר הסאן הבריטי ניתן היה לראות את הפולשים שרועים בין היתר על ספה במתחם, שפעם היה נחשב מפואר וכעת נראה מוזנח ומלוכלך, כשלפי הדיווחים הם עשו שימוש בחפצים מהמסעדה עצמה כדי לנעול את עצמם בפנים, חסמו את החלונות, שמו דבק על המנעולים, ותלו שלט מאיים בכניסה המזהיר בתביעה משפטית נגד מי שינסה לפנותם.

הכנפיים של גורדון רמזי, צילום: מאיה דרין

פאב המסעדה מהמאה ה-19 שמוערך בכ-60 מיליון שקלים ומשמש גם כמלון בוטיק עומד למכירה בימים אלו. הוא נרכש בשנת 2007 על ידי הבמאי גארי לאב, והוחכר לרמזי לתקופה של 25 שנים תמורת דמי שכירות של כ-3 מיליון שקלים לשנה. בשנת 2015, רמזי יצא במאבק משפטי בניסיון לבטל את הסכם השכירות, אך ללא הצלחה.

"זה סיוט עבורו", סיפרו מקורבים לרמזי לאתר הסאן. "הפאב היה סגור באופן זמני בזמן שרמזי סגר את הפרטים הסופיים בחוזה השכירות החדש למקום", הוסיפו וסיפרו על המסעדה שנסגרה במרץ. "בזמן הזה שבין העברת הבעלות ממנו, חבורה של פולשים מקצועיים הצליחה איכשהו לעקוף את כל אמצעי האבטחה ונכנסה פנימה. הם השתלטו על המקום, טינפו אותו והכריזו בפני המקומיים כי זה ביתם החדש".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Camden Art Cafe (@camdenartcafe)

המשטרה הוזמנה למקום אך סירבה להתערב במה שהוגדר כ"עניין אזרחי", שכן החוק בבריטניה מתיר השתלטות על בניין כל עוד אינו משמש למגורים. למרות זאת, לפי הדיווחים האחרונים בנושא ובהמשך לפוסט שעלה גם בעמוד האינסטגרם של הקבוצה הפולשת, לאחר שאלה קיבלו לידיהם מסמכי פינוי הם עזבו בשלישי האחרון את המקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר