הקינוח הכי מפורסם בנאפולי - נוחת בבית מאפה חדש

מוסד קולינרי מפורסם מייצר עכשיו גם שוקולדים משובחים, המסעדן הוותיק החל להוציא מסעות קולינריים ליוון ובר האוכל הקליל על חוף הים של תל אביב נפתח מחדש • מדור חדשות אוכל עם כמה דברים ששווה לדגום רגע לפני החג

Casa Tua. צילום: גל קלדרון

רביבה וסיליה

המוסד הקולינרי "רביבה וסיליה" משיק לראשונה קולקציית שוקולד בוטיק שמכינים בעבודת יד במרכז הייצור של המקום בתל-אביב. היא כוללת בין השאר שש טבלאות שוקולד - למשל עם שוקולד מריר שקדים והדרים או שוקולד לבן עם פיסטוק וקריספי פטל; שתי טבלאות עגולות של שוקולד מריר ממולא קוקוס קלוי או שוקולד חלב עם שברי עוגיות; וארבעה סוגים של טראפלס. מי שמובילות את פרויקט השוקולד הייחודי הן השף קונדיטוריות מיכל אטלס, מרצה ב"בישולים", ועדי ברזילי, שמנהלת את תחום הקונדיטוריה והלחם ברביבה וסיליה, ובשנתיים הראשונות שלה במקום זכתה לליווי אישי של רביבה אפל עצמה.

מקולקציית השוקולד, צילום: יעל יצחקי

קאסה טואה נוחתת בהרצליה

בית מאפה איטלקי חדש בשם "קאסה טואה" נפתח לפני ימים אחדים בהרצליה. מאחוריו עומדים בני הזוג רייצ'ל ואנדראה מאג'י, מסעדנים ותיקים בינלאומיים שמחזיקים במסעדות איטלקיות ברחבי אירופה וארצות הברית, שהם גם הבעלים של מסעדת "קלאטה 15" הסמוכה למקום. השניים חברו לקונדיטור האיטלקי מתאו קוואצוני (Matteo Cavazzoni), בעלים של פסטיצ'ריה הקרויה על שמו בעיר פאנו שבמחוז פזארו, ואל השף קונדיטור דוידה דורביני שמשמש כשף בפועל.

במקום מיוצר מגוון מאפים איטלקי מסחרר בעבודת יד, שאפשר לאכול לצד קפה או אפילו בירה מאיטליה. "ג'ירלה אל צ'וקולאטו" - קרם מסקרפונה מוקצף וגלאס רושה; קפרזה; עוגת שוקולד ושקדים ללא גלוטן; עוגת טירמיסו לימון ובהמשך גם ספוליאטלה מדופפת להפליא - הקינוח המפורסם של נאפולי, הם חלק מהמנות שמוצגות מבעד לוויטרינה רחבת הידיים שמוצבת במקום.

מדינת היהודים 85, הרצליה
בכל ימות השבוע בין השעות 7:00-19:00

המאפים של איטליה, צילום: גל קלדרון

מסעות קולינריים ליוון

אחרי שגרם לישראליים להתאהב מחדש בנפלאות המטבח היווני דרך מסעדת "גרקו" ולאחר שיותר מ-100 אלף עותקים נמכרו מספר הבישול שהוציא על מטבח זה, צביקי עשת ו"החברה הגיאוגרפית" חברו יחד להוצאת מסעות קולינריים לאתונה והאי קאה. המסע הראשון ייצא בין ה-24-27 במאי. מדובר בטיול בן ארבעה ימים באתונה וסביבתה, בו עשת וצוות גרקו יגלו למצטרפים מסעדות וטברנות נחבאות מן העין בהן מבלים בעיקר המקומיים. סיור מעמיק ייערך גם בשוק האוכל העצום של אתונה ובעיר הנמל פיראוס במטרה להכיר את חומרים הגלם "האסליים", של היוונים. גם הקולינריה הכפרית של יוון תזכה לתשומת לב, כאשר הקבוצה תצא ליום שלם באי קאה.

לכל הפרטים ולהרשמה

הכנת דולמדס ביוון, צילום: צביקי עשת מתוך הספר "גרקו מטבח יווני"

תפריט חדש בגסטון

מסעדת הסטייק האוס הכשרה "גסטון", שמתמחה בבשרים מגידול מקומי, הוציאה תפריט חדש. המקום ששוכן באיירפורט סיטי שבחבל מודיעין, מציע חוויית בילוי בסגנון מסעדת סטייקים בניו יורק עם מבחר נתחים מובחרים ותפריט יינות מגוון. בתפריט החדש תמצאו בין היתר מנת טאליאטה - נתחוני פילה בקר נאים מוגשים על מחבת לוהטת, בייבי תרד וצ'ילי חריף ברוטב הדרים פיקנטי (72 שקלים); או כרישה קונפי על ויניגרט זעפרן (64 שקלים). סלט סלנובה (58 שקלים); המבורגר גסטון או מנות דגים, וגם נתחי פרימיום מבקר מובחר כמו פריים ריב, העוברים יישון בין 17-21 ימים לטובת ריכוך והעמקת טעמי הבקר. הם מוגשים עם תוספת לבחירה.

הנגב 5, איירפורט סיטי
ראשון-חמישי בין השעות 18:00-23:00
מוצ"ש בין השעות 19:30-23:00

מתוך התפריט החדש, צילום: אסף קרלה

לולי בחוף גורדון

אחרי שסגרו את המקום באוקטובר בעקבות המלחמה: לולי בחוף גורדון בתל אביב נפתח עם מתחם מחודש ותפריט אוכל של השף כפיר ינין.
המקום, שנמצא בקו ראשון לים וצופה על החוף, פועל משעות הבוקר ועד שעות הלילה. בין השעות 16:00-10:00 אפשר ליהנות בו מאווירת ביץ' קלאב עם מיטות שיזוף, מקלחות, מגבות וכל הפסיליטיס. לאחר מכן משתנה האווירה לכזאת של סאנסט בר, בו אנשים באים לסגור את היום. לצד קוקטיילים אפשר לאכול במקום מנות של דגים נאים כמו ברוסקטה טונה אדומה על שמנת חמוצה (74 שקלים); ביניים כמו ארטישוק צרוב זיתי טאסוס, שאלוטס, זרעי עגבנייה (59 שקלים); פוקצ'ות חמות מהתנור; סלטים; או מנות כמו המבורגר בלחמניית בריוש עם רוטב איולי צ'יפוטלה, מלפפון כבוש, בצל מקורמל, חסה וקרעי תפוח אדמה (71 שקלים).

הירקון 121, תל אביב - טיילת חוף גורדון
ראשון עד שבת מהשעה 10:00 עד אחרון הלקוחות

מול החוף, צילום: אסף קרלה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר