אחת ולתמיד: המומחה הבריטי מסביר כיצד נכון להשתמש במפית במסעדה

אושיית הנימוסין, וויליאם הנסון, הרביץ תורה ברשת באשר להתנהלות עם פיסת הבד • הסרטון הפך לוויראלי ביותר • "אם סיימתם את הארוחה והמפית שלכם מטונפת, משהו השתבש"

מפית במסעדה. צילום: Getty Images

אם חשבתם שמפית היא רק חתיכת נייר ולעיתים גם פיסת בד שנעשה בה שימוש בשולחן האוכל כדי למנוע הכתמה של בגדים, אתם צריכים לדעת שעוד הרבה עומד מאחוריה. 

כמה מסובך זה כבר יכול להיות ואיך למען השם אפשר לפשל בשימוש בה? ובכן, גם מאחורי המפית התמימה עומדת תורה שלמה שכוללת חוקים ואיסורים, כמו גם שורה של מומחים שנוהגים להסביר איך נכון להתנהל איתה.

מלצרית עם סועדים במסעדה (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

"כשאתם סועדים במסעדה, איפה אתם אמורים להניח את המפית מלבד על הברכיים שלכם?", פתח בשאלה וויליאם הנסון, מומחה לנימוסים והליכות בריטי, את סרטון הטיקטוק שצילם והפך לויראלי, עם קרוב ל-700 אלף צפיות.

"אם אתם קמים מהשולחן במסעדה, נאמר, במטרה להתפנות לשירותים - ויש לכם כוונה לשוב, אתם צריכים להניח את המפית על המושב לצדכם. אם אתם יושבים על כיסא או ספה עם ידיות, הניחו את המפית עליהן. לעולם אל תניחו את המפית על גב הכיסא", אמר.

@williamhansonetiquette

"במידה וסיימתם לאכול, ואתם מתכוננים לקום ולעזוב את השולחן ללא כוונה לחזור, הניחו את המפית בצורה מסודרת בצדו השמאלי של השולחן הערוך לצד הסכו"ם. אין צורך לקפלה מחדש", הבהיר והוסיף גם אזהרה לסועדים המתחכמים: "אל תנסו לקפל אותה בצורת ברבור".

בהמשך לסרטון הוויראלי ששיתף בטיקטוק ובאינסטגרם שלו, הנסון הוסיף כמה תובנות נימוסין באשר ל"אתיקת המפיות" בראיון לאתר "הדיילי מייל" הבריטי.

"הימנעו לחלוטין מלהניח את המפית על הצלחת או הסכו"ם", אמר כשנשאל האם יש מקום בו אסור להניח את המפית בזמן הארוחה. "משטח ריק זה מה שאתם מחפשים", הוסיף והסביר. "לרוב זה יהיה השטח משמאל לסכו"ם, היכן שצלחת הלחם שהוגש לכם הייתה בתחילת הארוחה". 

ומה הדין כאשר המפית צוברת פירורים? "במקרה הזה אתם יכולים להעיף אותם בעדינות עם היד לכיוון הרצפה, אבל רק כאשר מדובר במספר פירורים קטן", הפתיע הנסון. 

כדאי להניח את המפית משמאל לסכו"ם, צילום: לירון אלמוג

כשמדובר בכמות גדולה יותר, הנסון ממליץ להשאיר אותם כפי שהם, אבל מסביר שצריך לשים לב איך מקפלים את המפית בסיום הארוחה כדי לנסות ולאסוף בה כמה שיותר פירורים. 

לבסוף הוא סיכם: "המפית רבת שימושים, אבל במצב האידיאלי, היא לא אמורה לצבור הרבה לכלוך מהשימוש שלה באזור הפה. אם סיימתם את הארוחה והמפית שלכם מטונפת, משהו השתבש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר