באפס מאמץ: כל הארוחות השוות של המסעדות בחג

מעוניינים לחסוך לעצמכם את הבישולים בחג? מעדיפים לחגוג דווקא במסעדה או בבית מלון? אספנו המלצות על בתי אוכל שיסדרו לכם פסח קולינרי משובח כהלכתו • וגם - אילו מטעמים כשל"פיים מציעים השנה במסעדות וברשתות בחול המועד?

שולחן החג (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

פליים

מסעדת הבשרים התל אביבית פליים שנפתחה לאחרונה מחדש לאחר שבעליה שבו ממילואים, תישאר פתוחה גם בפסח עם תפריט מהודק וכשר לחג שכולו להבות ותמרות עשן. בראשונות: סלק מעושן, פטריות צרובות עם דמי גלאס וירקות, רוסטביף ולשון צרובה. בעיקריות: המבורגר 300 גרם מבשר הולשטיין, פרגית צלויה על מחטי אורן, ואסאדו על ציר רימונים ופירה.

אליעזר פרי 10, תל אביב (המסעדה ממוקמת במלון קרלטון)

מסעדת פליים, צילום: דוד מויאל

מלון קרלטון

אם טרם סגרתם על מקום לחגוג בו את ליל הסדר, במלון קרלטון מציעים ארוחת חג כהלכתה שכוללת צלחת עם כל סמלי החג (כרפס, ביצה, מרור וכו'), מבחר מנות מסורתיות ומנות עיקריות (גפילטע פיש, כבד קצוץ, שוק אווז צלוי וגם חורשט סבזי), ובופה עמוס בסלטים ובמנות ראשונות מהמטבח המזרח תיכוני. 

אליעזר פרי 10, תל אביב

ארוחה ליד הים במלון קרלטון, צילום: וירג'יני קליפה

טנדורי

צמד המסעדות ההודיות של רינה פושקרנה, טנדורי הרצליה וטנדורי תל אביב, ממשיכות את מסורת ערבי החג ויקיימו גם השנה סעודות פסח עם מיטב מטעמי תת-היבשת. הארוחה כוללת בופה ללא הגבלה לצד מנות שמוגשות לשולחן, ביניהן מרק קניידלך עם כופתאות עוף טיקה, עוף מקהני (נתחי עוף ללא עצמות מבושלים ברוטב אדום), כבש רוגן ג'וש (מבושל ברוטב קטיפתי עם שקדים וזעפרן), אורז קשמירי עם פירות יבשים, ואפילו נאן מקמח מצה. הארוחה כוללת צלחת ברכות בליווי מצות, קינוח לבחירה ושתייה קלה וחמה.

טנדורי הרצליה: משכית 32, הרצליה

טנדורי תל אביב: הרברט סמואל 76, תל אביב

המסעדה ההודית טנדורי, צילום: שני בריל

רביבה וסיליה

תפריט הפסח של רביבה וסיליה פתוח להזמנות ולאיסוף עצמי. הנה מקבץ טעימות על קצה המזלג. בראשונות: מרק עוף עם ירקות שורש, קניידלך, כבד קצוץ, גפילטע פיש, פרוסות רוסטביף קר. בעיקריות: פילה לברק, שוקי עוף בצימוקים, ונתח פילה סלמון ברוטב מיסו הדרים.

בגזרת הקציצות: קציצות דגים ברוטב עגבניות, קציצות בקר ברוטב עגבניות, וקציצות עוף בלימון. 

רביבה וסיליה רמת השרון: המייסדים 1, רמת השרון

רביבה וסיליה תל אביב: ניסים אלוני 10, תל אביב

רביבה וסיליה, צילום: יעל יצחקי

סנדר

מארחים בליל הסדר אבל פחות בעניין של בישולים? מסעדת סנדר התל אביבית הוותיקה והשף זמי שרייבר סוגרים לכם פינה עם תפריט מגוון של מאכלי עדות מסורתיים, כשהדגש הוא על המטבח היהודי-מזרח אירופאי. 

המנות ראשונות: גפילטע פיש, כבד קצוץ, חרוסת, מצות ממולאות בפירה ובצל מטוגן, ומרק עוף עם קניידלך. המנות העיקריות: שוק אווז ברוטב תפוזים ושזיפים, שניצל בקמח מצה, בשר פילה מדומה ללא שומן, וכתף בקר. בקינוחים: עוגת מוס שוקולד, רולדת "זמרת הארץ" עם תמרים, אגוזים, דבש וקוקוס, ולתפן פירות יבשים.

לוינסקי 54, תל אביב

מנות המסעדה "סנדר", צילום: קווין סתיו

בוקריה

בוקריה, המסעדה האיטלקית הכשרה בפתח תקווה, מגישה במהלך ימי החג תפריט ללא גלוטן ובו מנות כמו ארנצ'יני, ניוקי תפוח אדמה, מגוון פיצות שנאפו בטאבון מוכשר, וקינוחים מפה ועד ים סוף (כולל טירמיסו, עוגת גבינה אפויה, עוגת שוקולד, פאדג' שוקולד ועוד).

מתחם יכין, דרך יצחק רבין 17, פתח תקווה

ארנצ'יני וסלט של בוקריה, צילום: לירן מימון

סרפינה

סרפינה האיטלקית תהיה פתוחה במשך כל ימי החג למעט ליל הסדר, ותגיש תפריט נטול חמץ. בהיצע: פיצה ניאנקה פרומזיו (מוצרלה, פקורינו רומנו, פרמז'ן, ריקוטה וארוגולה), פיצה טרטופו ביאנקו (בשמל כמהין וריקוטה, מוצרלה, פרמז'ן וקרפצ'יו כמהין), ספגטי ארביאטה (עגבניות, אורגנו, צ'ילי וזיתי קלמטה), וספגטי טרטופו (ציר ירקות, פטריות כמהין, עירית, שמנת מתוקה, חמאה ופרמז'ן).

איינשטיין 10, תל אביב

המנות של סרפינה, צילום: אבי בר יוסף

יאוזה

גם ביאוזה האסייתית יגישו תפריט מותאם לפסח ללא גלוטן עם רולים נבחרים דוגמת סלמון מוצרלה (קוביות אורז עם פטריות שיטאקי ואספרגוס, טופ של סלמון ומוצרלה צרובים ושקדים קלויים), קליפורניה רול (סלמון, אבוקדו, מלפפון וגבינת פילדלפיה, טופ של טוביקו כתום וירוק) וטונה טמפורה (טונה אפויה, תירס, שאלוט ואבוקדו בציפוי טמפורה).

איינשטיין 10, תל אביב

הרולים ביאוזה, צילום: יריב אלדד

פאפא ג'ונס

רשת פאפא ג'ונס מציעה לפסח תפריט פיצות ללא גלוטן שפותח במיוחד לקראת החג. מגשים נבחרים: פיצת "טוליפ" (תירס, זיתים שחורים, עגבניות, פטריות ומוצרלה), פיצה צמחונית (בצל לבן, פלפל ירוק, פטריות, עגבניות, זיתים שחורים ומוצרלה), ופיצה יוונית (גבינה פטה, בצל סגול, עגבניות, זיתים שחורים, פלפל פפרוצ'יני ומוצרלה). אפשר גם לבנות פיצה לבד, ואפילו לפרגן לעצמכם עם אצבעות מוצרלה כשל"פ עם רוטב לבחירה.

התפריט המותאם לפסח יוצע בכל סניפי פאפא ג'ונס, כאשר בסניפי זכרון יעקב, נתניה, הקריות ויבנה יוגש התפריט הכשר בלבד.

פיצות כשרות לפסח - פאפא ג'ונס, צילום: אמיר מנחם

קפה גן סיפור

קבוצת קפה גן סיפור והשף תומר אומנסקי יגישו לראשונה בחג הזה - ולצד הקינוחים המושחתים - גם מבחר מנות מלוחות (ולא פחות מושחתות). פנו מקום למצה בריי פטריות ופרמז'ן, ללזניית מצות, גבינות ופסטו, לסלט סלמון ברוטב מייפל לימוני, ולפילה דניס בקרם עגבניות ופלפלים.

לצד המנות החדשות יגישו במסעדות תפריט מותאם לחג, ואילו במסעדות הכשרות של הקבוצה באשדוד ובירושלים יגישו את התפריט הכשל"פ בלבד.

קפה גן סיפור, צילום: עדי נויוביץ'

מוזס שופ

רשת מוזס שופ מכשירה את חלק מסניפיה לפסח, ותציע בהם את מנות הדגל שלה בגרסאות מותאמות לחג עם לחמניות ללא קמח חיטה. התפריט הכשר כולל המבורגרים (Old School קלאסי עם קציצת בקר, Art Burger עם קציצת בקר-טלה, My Way עם קציצת בקר ורצועות אסדו מעושן ועוד), כמו גם שניצלונים, תוספות וסלטים.

בין הסניפים המוכשרים בהשגחת הרבנות הראשית: הרצליה, ראש העין, קדימה-צורן, בת ים, דימונה ובאר שבע.

ההמבורגרים של מוזס, צילום: מאור בר

מתחם יטבתה

בדרך לחופשת הפסח עוצרים במתחם יטבתה ונהנים מתפריט כשר לחג שכולל מזנון בשרי בהגשה עצמית (שניצלים, המבורגרים בלחמניות כשרות, תוספות וסלטים), וגם מגלידת יוגורט חדשה ומרעננת בטעם חרוסת.

קיבוץ יטבתה

הגלידה בקיבוץ יטבתה, צילום: רוני בלחסן

נינה ביאנכה

מתכננים קדימה למימונה: ב-30 באפריל יציינו במסעדת נינה ביאנכה שבמתחם ביל"ו את המועד המרוקאי במבחר מנות משובחות: טרטר טונה על ספינג' איולי לימון כבוש ואריסה, רוטב צרמלה, ביצה רכה וכוסברה, סיגר דגים מרוקאי, פילה דניס על תבשיל חרירה וקבב דג, קוסקוס ותבשיל חומוס וארטישוק ירושלמי. לקינוח: שולחן מרכזי עם עוגיות מרוקאיות.

בוסי סנט ג'ורג' 9, קרית עקרון

מוכנים למימונה, צילום: נינה ביאנכה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר